Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-267/02

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-267/02

25. 9 2002

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobud krajevnih skupnosti Dobova, Planina pri Sevnici in Martjanci ter Občine Šentjur pri Celju na seji dne 25. septembra 2002

sklenilo:

Pobude za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Sklepa Državnega zbora št. 005-01/95-4/30 z dne 30. 5. 2002 (Uradni list RS, št 50/02) se zavrnejo.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Pobudnice navajajo, da je Državni zbor pri ponovnem odločanju na podlagi odločbe Ustavnega sodišča št. U-I-103/02 z dne 18. 4. 2002 (Uradni list RS, št. 39/02) zavrnil predloge za ustanovitev občin Dobova in Planina pri Sevnici ter predlog za izločitev Krajevne skupnosti Martjanci (sprememba območja občine). Menijo, da je tudi ta odločitev Državnega zbora, ki temelji na ugotovitvi, da niso izpolnjeni pogoji za ustanovitev občin oziroma za spremembo območja občine, arbitrarna, brez prepričljive obrazložitve in v neskladju z zakonom in Ustavo. V postopku naj bi dokazale obstoj vseh potrebnih pogojev za ustanovitev novih občin z manj kot 5 000 prebivalci oziroma obstoj pogojev za spremembo območja občine.

2.Državni zbor v odgovoru zatrjuje, da z izpodbijanim sklepom ni kršil Ustave in zakona in da so zato pobude neutemeljene.

B.

3.Ustavno sodišče je v 3. točki odločbe št. U-I-103/02 odločilo, da se razveljavijo posamezne točke Sklepa Državnega zbora št. 005-01/95-4730 z dne 26. 2. 2002 (Uradni list RS, št. 18/02 - v nadaljevanju Sklep DZ/1), s katerimi je bilo v predhodnem postopku po Zakonu o postopku za ustanovitev občin ter za določitev njihovih območij (Uradni list RS, št. 44/96 - v nadaljevanju ZPUODO) ugotovljeno, da določeni predlogi ne izpolnjujejo pogojev za ustanovitev občine oziroma spremembo območja. Državnemu zboru je naložilo, da mora najkasneje v roku 30 dni ponovno obravnavati navedene predloge in oceniti, ali izpolnjujejo z Ustavo in z Zakonom določene pogoje za ustanovitev občin oziroma za spremembo njihovih območij. Na podlagi navedene odločbe Ustavnega sodišča je Državni zbor na seji dne 30. 5. 2002 ponovno obravnaval razveljavljene točke Sklepa DZ/1. S Sklepom št. 005-01/95-4/30 (v nadaljevanju Sklep DZ/2) je ugotovil, da nobeden od predlogov, ki so bili vsebovani v razveljavljenih točkah Sklepa DZ/1, ne izpolnjujejo z Ustavo in z Zakonom določenih pogojev za ustanovitev občin oziroma za spremembo njihovih območij. Med temi predlogi so tudi predlogi pobudnic, ki se nanašajo na ustanovitev občin Dobova in Planina pri Sevnici ter na izločitev Krajevne skupnosti Martjanci iz Občine Moravske Toplice in za njeno priključitev Mestni občini Murska Sobota.

Ponovne ugotovitve Državnega zbora, da navedeni predlogi ne izpolnjujejo pogojev za ustanovitev občine oziroma za spremembo območja občine, so predmet izpodbijanja v obravnavani zadevi.

4.Pri ustanovitvi občin Dobova in Planina pri Sevnici gre za ustanovitev občine na območju z manj kot 5 000 prebivalci. Zato je Državni zbor v postopku, v katerem je odločal o predlogu za ustanovitev navedenih občin, moral ugotavljati, ali je podan kateri od razlogov iz drugega odstavka 13.a člena ZLS, ki izjemoma dopušča ustanovitev občine tudi z manj kot 5 000 prebivalci. Ustavno sodišče je z odločbo št. U-I-103/02 glede predloga za ustanovitev navedenih občin ugotovilo, da Vlada in Državni zbor nista v zadostni meri obrazložila, zakaj ne obstajajo posebni razlogi iz 13.a člena ZLS za njuno ustanovitev. Tako je glede predloga za ustanovitev občine Dobova poudarilo, da izstopa zlasti obmejni razlog, v primeru občine Planina pri Sevnici zlasti geografski razlog in da iz zakonodajnega gradiva ni mogoče razbrati, zakaj navedena razloga kot posebna razloga iz 13.a člena ZLS ne upravičujeta ustanovitve nove občine z manjšim številom prebivalcev. V primeru predloga za izločitev Krajevne skupnosti Martjanci iz Občine Moravske Toplice in za njeno priključitev Mestni občini Murska sobota je Ustavno sodišče navedlo, da iz zakonodajnega gradiva ni mogoče razbrati razumno utemeljenih razlogov za zavrnitev predloga. Kot je razvidno iz navedenega, je Ustavno sodišče razveljavilo odločitev Državnega zbora, da predloga za ustanovitev navedenih občin oziroma predlog za izločitev krajevne skupnosti ne izpolnjujejo z Zakonom določenih pogojev za ustanovitev občine oziroma za spremembo njenega območja zaradi tega, ker Državni zbor za svojo odločitev ni navedel prepričljivih razlogov.

5.Iz gradiv Državnega zbora (Poročilo Odbora za notranjo politiko št. 005-01795-4/30 z dne 20. 5. 2002, magnetogram 16. seje Državnega zbora z dne 30. 5. 2002 - 6. A točka dnevnega reda in gradivo Urada za lokalno samoupravo) je razvidno, da je tako v matičnem odboru Državnega zbora kot na seji Državnega zbora potekala razprava, ali ustanovitev občine Dobova in občine Planina pri Sevnici ter izločitev Krajevne skupnosti Martjanci upravičujejo posebni razlogi, na katere je opozorilo Ustavno sodišče. Iz navedenega gradiva je razvidno, da je bil predlog za ustanovitev občine Dobova in občine Planina pri Sevnici ter predlog za izločitev Krajevne skupnosti Martjanci zavrnjen, ker posebni razlogi niso taki, da bi upravičevali ustanovitev občine z manjšim številom prebivalcev od 5 000 (prvi odstavek 13.a člena ZLS) oziroma ker ne obstajajo razlogi za izločitev Krajevne skupnosti Martjanci in njeno priključitev k Mestni občini Murska Sobota.

6.Iz navedenega gradiva je razvidno, da je Državni zbor sprejel oceno, da razlogi, ki jih navajajo krajevni skupnosti Dobova in Planina pri Sevnici ter Občina Šentjur pri Celju (zgodovinski razlogi, teritorialna zaokroženost), niso tako izjemnega pomena, da bi upravičevali ustanovitev občine z manjšim številom prebivalcev od 5 000, ter da tudi razlogi Krajevne skupnosti Martjanci ne utemeljujejo njenega predloga.

7.Ustavno sodišče je v navedeni odločbi št. U-I-103/02 (točke 26 do 28 obrazložitve) ponovilo stališča, ki jih je že sprejelo v svojih prejšnjih odločbah glede ustanavljanja občin z manjšim številom prebivalcev od zakonsko določenega števila 5 000. Eno od stališč je, da morajo biti posebni razlogi, ki upravičujejo odstopanje od kriterija števila prebivalcev, izjemnega pomena.

Ali je določen razlog izjemnega pomena, presoja Državni zbor v kontekstu vseh predlogov za ustanovitev novih občin, ki jih obravnava, in v primerjavi z drugimi predlogi za ustanovitev občin z manjšim številom prebivalcev. Presoja o izpolnjevanju posebnih razlogov iz tretjega odstavka 13.a člena ZLS, ki izjemoma omogočajo ustanovitev občine z manjšim številom prebivalcev, namreč dopušča Državnemu zboru širše polje presoje, kot to dopušča presoja o izpolnjevanju pogojev, določenih v drugem odstavku 13. člena ZLS. Zato Ustavno sodišče ne more presojati pravilnosti te končne ocene, temveč lahko presodi le, ali so bili razlogi, s katerimi je predlagatelj upravičeval ustanovitev nove občine z manjšim številom prebivalcev kot 5 000, obravnavani v Državnem zboru in ali so bili v razpravi izraženi prepričljivi in razumni razlogi, tako da sprejeta odločitev v Državnem zboru ni arbitrarna. Smiselno enako velja tudi pri ugotavljanju izpolnjevanja pogojev za izločitev krajevne skupnosti iz ene občine zaradi priključitve k drugi občini.

Takšno odločanje Državnega zbora zahtevajo načela pravne države iz 2. člena in načelo enakosti pred zakonom iz drugega odstavka 14. člena Ustave.

C.

8.Ustavno sodišče ocenjuje, da z izpodbijano odločitvijo Državnega zbora, po kateri predloga za ustanovitev občin Dobova in Planina pri Sevnici ter predlog za izločitev Krajevne skupnosti Martjanci ne izpolnjujejo z Ustavo in z Zakonom določenih pogojev za ustanovitev občine oziroma za izločitev iz občine (sprememba območja občine), niso kršena načela pravne države in načelo enakosti pred zakonom. Državni zbor je vse posebne razloge, ki so jih predlagatelji uveljavljali v svojih predlogih za ustanovitev občine oziroma za spremembo območja občine, obravnaval in sprejel odločitev, ki ji ni mogoče očitati, da ne temelji na razumnih razlogih. Zato je Ustavno sodišče pobude kot očitno neutemeljene zavrnilo.

Predsednicadr. Dragica Wedam Lukić

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia