Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSK sklep I Cp 1116/2004

ECLI:SI:VSKP:2005:I.CP.1116.2004 Civilni oddelek

ureditev meje javno dobro
Višje sodišče v Kopru
15. november 2005

Povzetek

Sodišče je zavrnilo pritožbo predlagatelja, ki je želel urediti mejo med parc. 5295 in 5286, ker med njima obstaja javna pot, kar onemogoča postopek ureditve meje. Sodišče je ugotovilo, da katastrski podatki niso odločilni, čeprav predlagatelj meni, da bi moralo sodišče mejo urediti. Status javnega dobra se ne more ukiniti brez posebnega postopka, kar je predlagatelj poskušal obiti.
  • Pravno lastnost javnega dobra in postopek za ureditev meje med parcelami.Ali je mogoče ukiniti pravno lastnost javnega dobra in urediti mejo med parcelami, ki ne mejijo, ter kakšni so postopki za to?
  • Upoštevanje katastrskih podatkov v postopku ureditve meje.Kako katastrski podatki vplivajo na odločitev sodišča v postopku ureditve meje med parcelami?
  • Status javnega dobra in postopek za njegovo ukinitev.Kakšni so postopki za ukinitev statusa javnega dobra in kako to vpliva na pravice lastnikov parcel?
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Pravno lastnost javnega dobra se ukine po posebnem postopku, ki ga ureja čl. 23 ZGO-1 in teh pravil predlagatelj ne more obiti s postopkom za ureditev meje, ki ga je sprožil.

Izrek

Pritožba se zavrne in se potrdi sklep sodišča prve stopnje.

Obrazložitev

Z izpodbijanim sklepom je sodišče prve stopnje nepravdni postopek za ureditev meje med parc. 5295 in 5286, obe k.o. D. ustavilo. Odločilo je, da krije skupne stroške postopka predlagatelj. Na podlagi terenskih meritev z dne 29.10.2002 je ugotovilo, da meji parc. št. 5295 k.o. D. s parc. št. 7944 k.o. D., ki je evidentirana kot javno dobro - pot, ne pa s parc. št. 5286 in 5287, obe k.o. D.. Ker parcele, med katerimi predlagatelj zahteva ureditev meje, ne mejijo, je sklenilo, da ni podlage za izvedbo postopka ureditve meje med udeleženci.

Zoper sklep je vložil predlagatelj pritožbo. Predlagatelj je že sam v predlogu pojasnil, da po katastrskih podatkih njegova parcela ne meji na parcelo nasprotnega udeleženca. V katastru je med obema parcelama vrisana javna pot. Dejansko stanje v naravi pa je drugačno. Za sodni postopek ureditve meje katastrski podatki niso pomembni. Sodišče v tem postopku odloča po pravilih Zakona o nepravdnem postopku, ki določa druge kriterije za ureditev meje. Katastrska meja je med posameznimi zemljišči upoštevna v tem postopku samo, če nanjo pristanejo vse prizadete stranke potem, ko jim je katastrska meja v naravi pokazana. Predlagatelj zato meni, da bi sodišče moralo mejo urediti v skladu s pravili nepravdnega postopka, čeprav po podatkih katastra parcele predlagatelja in nasprotnega udeleženca ne mejijo. Seveda ima v tem primeru možnost varovanja svojih interesov tudi tretja oseba, to je v danem primeru M. o. N. G.. Predlagatelj bi sicer lahko uveljavljal tudi z lastninsko tožbo lastnino na sporni površini. Odločil se je za racionalnejši postopek, to je sodno določitev meje. Predlaga, da se zato izpodbijani sklep razveljavi in vrne zadeva sodišču prve stopnje v meritorno odločanje.

Pritožba ni utemeljena.

Tudi po mnenju pritožbenega sodišča v konkretnem primeru ni bilo pogojev za ureditev meje med parc. št. 5295 k.o. D., last predlagatelja in parc. št. 5286 k.o. D., last nasprotnega udeleženca, ker je med tema parcelama javna pot s parc. št. 7944 k.o. D., last M. o. N. G.. Dejstvo, da je stanje v naravi spremenjeno, ker je pot prestavljena v samo parc. št. 5295 k.o. D., ne vpliva na takšno odločitev, ker je do te spremembe prišlo zaradi posegov predlagatelja pri obdelovanju vinograda in M. o. N. G. v vlogi z dne 17.9.2002 (list. št. 10 spisa) navaja, da zato pričakuje vzpostavitev poti v stanje, kot jo izkazujejo katastrski podatki. Dejstvo, da meji predlagateljeva nepremičnina po katastrskih podatkih na javno pot, ni brez pomena. Gre namreč za javno dobro, to je stvar, ki ni v pravnem prometu in na njej tudi lastninske pravice ni mogoče pridobiti s priposestvovanjem (čl. 44/1 SPZ). Kako se pridobi oz. ukine status javnega dobra ureja Zakon o graditvi objektov (ZGO-1). Pravno lastnost javnega dobra se ukine po posebnem postopku, ki ga ureja čl. 23 ZGO-1 in teh pravil predlagatelj ne more obiti s postopkom za ureditev meje, ki ga je sprožil. Čeprav je pot prestavil, na delu zemljišča, ki je pred tem predstavljalo javno dobro in je še vedno v katastru vpisano kot javno dobro, stvarnopravnih pravic ne more uveljavljati. Za status javnega dobra so zato pomembni zemljiškoknjižni podatki, ki pa temeljijo na katastrskih podatkih in predlagatelj bi zato moral urediti z M. o. N. G. prestavitev javne poti v postopku, ki ga predpisuje zakon za ukinitev statusa javnega dobra oz. pridobitev tega statusa in šele, če bi uredil prestavitev trase javne poti tako, da bi po prestavitvi javne poti njegova nepremičnina mejila z nepremičnino nasprotnega udeleženca bi lahko predlagal ureditev meje med njima. Ob sedanjem stanju pa pritožbene navedbe niso utemeljene, zato jih je pritožbeno sodišče zavrnilo in potrdilo sklep sodišča prve stopnje (2. odst. 365. čl. ZPP v zvezi s čl. 37. ZNP).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia