Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sodba U 2827/2005

ECLI:SI:UPRS:2007:U.2827.2005 Javne finance

DDV
Upravno sodišče
15. oktober 2007
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

V fazi gradnje (ko torej trajnega bivanja oseb v objektu niti ni mogoče ugotavljati), se lahko davčni organ pri odločanju o tem, ali je pravilna uporaba nižje stopnje DDV, opre le in predvsem na gradbeno dokumentacijo.

Izrek

1. Tožbi se ugodi in se odločba Ministrstvo za finance RS št. ... z dne 23. 4. 2007 odpravi in zadeva vrne toženi stranki v ponoven postopek. 2. Tožena stranka je tožeči stranki dolžna plačati stroške postopka v znesku 786,40 EUR z zakonitimi zamudnimi obrestmi, ki tečejo od prvega dne po poteku paricijskega roka dalje do plačila

Obrazložitev

Tožena stranka je z izpodbijano odločbo kot neutemeljeno zavrnila pritožbo tožnika zoper odločbo Davčne uprave Republike Slovenije, Davčni urad A., št. ... z dne 2. 6. 2005, s katero je bilo tožniku naloženo plačilo davka od dobička pravnih oseb za leto 2003 v znesku 872.478,00 SIT in plačilo davka na dodano vrednost za davčna obdobja marec, maj, junij, julij, avgust in september 2003 v znesku 35.243.556,90 SIT. Kot sporno tožena stranka navaja vprašanje, ali je tožnik upravičen obračunati DDV od davčne osnove po nižji davčni stopnji, to je po stopnji 8,5 %. Iz ugotovljenega dejanskega stanja izhaja, da je investitor, to je Zveza B.B.B., tožniku dne 9. 1. 2005 podal izjavo, da bo Dom .... v C namenjen izključno za trajno bivanje in življenje invalidov - članov Zveze B.B.B. v skladu s 64. členom Zakona o socialnem varstvu. Iz enotnega dovoljenja za gradnjo št. ... z dne 24. 12. 1999 izhaja, da se na mestu obstoječega počitniškega doma, ki se poruši, zgradi nadomestni objekt z isto namembnostjo. Iz enotnega dovoljenja za gradnjo št. ... z dne 5. 12. 2001 pa je razvidno, da se k obstoječemu novozgrajenemu počitniškemu objektu dovoli gradnja prizidka in podzemne garaže. Investicijski program pa navaja, da bodo koristniki storitev invalidi paraplegiki, oskrbovanci Inštituta za rehabilitacijo, ki so indicirani za posege z obmorsko klimo, in drugi invalidi paralitiki, cerebralni in drugi, ki so arhitekturno ovirani in zanje običajni zdraviliški turizem ni primeren. 11. točka 25. člena Zakona o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 89/98 do 101/03) določa, da se po nižji stopnji 8,5 % obračunava in plačuje DDV od stanovanj, stanovanjskih in drugih objektov, namenjenih za trajno bivanje ter delov teh objektov, če so del socialne politike, vključno z gradnjo, obnovo in popravili le-teh. Določba 46. člena Pravilnika o izvajanju zakona o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 79/02 do 93/03, v nadaljevanju Pravilnik), ki je veljal do 30. 4. 2004 podrobneje ureja navedeno določbo ZDDV. Po 8,5 % stopnji se obdavčujejo dobave socialnih in neprofitnih stanovanj, stanovanjskih prostorov ali njim pripadajočih delov, posebnih objektov za trajno bivanje in življenje invalidov, ostarelih oziroma oseb, ki potrebujejo tujo pomoč ter njihova gradnja, obnova in popravila, kadar so zaračunani neposredno investitorju. Posebni objekti za trajno bivanje in življenje invalidov, ostarelih oziroma oseb, ki potrebujejo tujo pomoč so po določbi 4. odstavka 46. člena Pravilnika zavodi, domovi in druge ustanove za socialno varstvo invalidov, ostarelih in drugih oseb, potrebnih tuje pomoči, kjer so stanovalci nastanjeni. Po določbi 4. odstavka 59. člena Pravilnika o izvajanju zakona o davku na dodano vrednost (Uradni list RS, št. 17/04 do 122/04), ki velja od 1. 5. 2004 dalje, pa so stanovanjske stavbe za posebne namene na primer: stavbe, namenjene začasnemu reševanju stanovanjskih potreb socialno ogroženih oseb, stavbe za bivanje starejših, dijakov, študentov in otrok. Tožena stranka meni, da je stališče prvostopnega organa pravilno. Poleg ostalih pogojev, da se lahko dobava objekta obdavči po nižji, 8,5 % stopnji, je predpisan tudi pogoj, da je objekt namenjen stalnemu bivanju. Uporaba nižje davčne stopnje je dovoljena ob izpolnjevanju pogojev, ki jih določata ZDDV in Pravilnik. Da so ti pogoji izpolnjeni mora dokazati davčni zavezanec. Ob tem se tožena stranka sklicuje na razloge prvostopne odločbe ter poudarja, da Zakon o davčnem postopku kot posebni upravni postopek omogoča ugotavljanje dejanskega stanja in s tem dokazovanje poslovnih dogodkov z verodostojnimi listinami in drugimi dokaznimi sredstvi, vendar pa je dokazno breme vedno na strani davčnega zavezanca, ki mora po določbi 15. člena Zakona o davčnem postopku (Uradni list RS, št. 18/96 do 33/03, v nadaljevanju ZDavP) za svoje trditve v davčnem postopku predložiti verodostojne dokaze. Ob tem se tožena stranka sklicuje tudi na sodbo Upravnega sodišča RS, opr. št. U 252/2003 z dne 30. 1. 2006, iz katere izhaja stališče, da v davčnem postopku nosi dokazno breme davčni zavezanec, in to ne samo glede tistega, kar je imel davčni zavezanec v svojih poslovnih knjigah, ampak glede vseh svojih trditev, ki so pomembne za obdavčenje. Iz dejanskega stanja izhaja, da gre za objekt, ki ni namenjen trajnemu bivanju v smislu določil ZDDV. Iz dokumentacije izhaja, da gre za počitniški objekt, izjava z dne 9. 1. 2005 pa dejstev, ki izhajajo iz dokumentacije, ne more spremeniti, saj tožnik ni predložil nobenih dokazov, ki bi dokazovali nasprotno kot izhaja iz navedene dokumentacije. Tudi iz spletne strani Zveze B.B.B. je razvidno, da bo Dom v C. služil za izvajanje programov ohranjevanja zdravja, družinskega počitnikovanja in obnovitvene rehabilitacije slovenskih paraplegikov na morju. Sklepno tožena stranka navaja, da ima davčno lahko posamezen posel posledice na davčnem področju le v primeru, če zadosti kriterijem iz davčne zakonodaje. Če torej tožnik želi, da bo njegov poslovni dogodek ustrezno ovrednoten tudi z davčnega vidika, mora poskrbeti, da bo zadostil kriterijem iz davčne zakonodaje (sodba Upravnega sodišča RS, opr. št. U 2327/2005 z dne 28. 3. 2007).

Tožeča stranka je najprej vložila tožbo zaradi molka organa, ki jo je potem, ko je tožena stranka odločila o pritožbi, razširila na izdani akt in izjavila, da vztraja pri vloženi tožbi, saj meni, da je odločba nezakonita iz razlogov, ki jih je tožeča stranka navedla v pritožbi z dne 15. 7. 2005, ki naj se šteje vključno z dokaznimi predlogi kot trditvena podlaga tožbe. Sodišču predlaga, da po opravljeni glavni obravnavi izpodbijano odločbo in odločbo prve stopnje spremeni tako, da se dodatna davčna obveznost tožene stranke za leto 2003 ne ugotovi in postopek ustavi, podredno pa se odločbi odpravita in zadeva vrne v novo odločanje toženi stranki ter da se toženi stranki naloži plačilo stroškov postopka. Na obravnavi tožeča stranka vztraja pri tožbenih navedbah. Pojasni, da dom še ni dokončan, da pa je namen objekta v celoti v skladu z rehabilitacijo in za trajno bivanje teh oseb, kar je tudi primarna dejavnost objekta. Doda, da se tožena stranka ni izjasnila do mnenja Instituta za javno upravo z dne 30. 3. 2005. Tožena stranka v odgovoru na tožbo vztraja pri razlogih iz izpodbijane odločbe in sodišču predlaga, da tožbo kot neutemeljeno zavrne. Na obravnavi prereka tožbene navedbe in pojasni, da se je opredelila tudi do mnenja Instituta. Doda še, da iz spletne strani Zveze B.B.B. izhaja, da ni jasno, ali bo Dom posloval celoletno ali sezonsko, hkrati pa se kapaciteto ponuja tudi zunanjim interesentom. Kot primer uporabe te določbe navede Dom upokojencev, predvsem pa tožena stranka stalno prebivanje razume kot bivanje istih oseb za stalno in ne, na primer, kot bivanje v hotelu.

Državno pravobranilstvo Republike Slovenije kot zastopnik javnega interesa je udeležbo v tem postopku prijavilo z vlogo št. ..., udeležbo na obravnavi pa opravičilo.

Tožba je utemeljena.

Sodišče je upoštevajoč določbo 2. odstavka 105. člena Zakona o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06, v nadaljevanju ZUS-1) o tožbi odločalo na podlagi določb 51. do 72. člena ZUS-1. V obravnavanem primeru je sporna uporaba nižje stopnje DDV po 11. točki 25. člena ZDDV po šestih začasnih (gradbenih) situacijah (28. 3. 2003, 5. 5. 2003, 10. 6. 2003, 8. 7. 2003, 8. 8. 2003 in 20. 9. 2003), ki jih je tožnik kot davčni zavezanec in glavni izvajalec gradbenih del zaračunal naročniku Zvezi B.B.B. za izgradnjo Doma ... C. Po navedeni določbi se po stopnji 8,5 % obračunava in plačuje DDV od stanovanj stanovanjskih in drugih objektov, namenjenih za trajno bivanje ter delov teh objektov, če so del socialne politike, vključno z gradnjo, obnovo in popravili le-teh. Med strankama ni sporno, da gre za gradnjo objekta po treh enotnih dovoljenjih za gradnjo in sicer št. ... z dne 14. 12. 1999, iz katerega je razvidno, da se namesto obstoječega počitniškega doma, ki se poruši, zgradi nadomestni objekt z isto namembnostjo, št. ... z dne 5. 12. 2001 je razvidno, da se k obstoječemu novozgrajenemu počitniškemu objektu dovoli gradnja prizidka in podzemne garaže in št. ... z dne 20. 12. 2002 je razvidno, da se dovoljuje gradnja zunanjega bazena in ureditev bazenske okolice. Vsa tri dovoljenja je izdala Upravna enota C. in so izdana za gradnjo na parc. št. ... k.o. D. Tožena stranka in pred njo davčni organ prve stopnje tožniku nista priznala nižje stopnje DDV po 11. točki 25. člena ZDDV, ker objekti niso namenjeni za trajno bivanje, saj je iz dokumentacije razvidno, da gre za gradnjo počitniškega doma oziroma za gradnjo centra za obnovitveno rehabilitacijo paraplegikov in iz vsebine predložene dokumentacije ni razvidno, da gre za izgradnjo stanovanj. Tožena stranka kot pravilno oceni sklicevanje organa prve stopnje na določbo 3. člena Zakona o prijavi prebivališča (Uradni list RS, št. 9/01, v nadaljevanju ZPPreb), po kateri je stalno prebivališče naselje, kjer se posameznik naseli z namenom, da v njem stalno prebiva, ker je to naselje središče njegovih življenjskih interesov, to pa se presoja na podlagi njegovih poklicnih, ekonomskih, socialnih in drugih vezi, ki kažejo, da med posameznikom in naseljem, kjer živi, dejansko obstajajo tesne in trajne povezave. Začasno prebivališče pa je vsako drugo prebivališče, kjer se posameznik zadržuje ali začasno prebiva zaradi dela, šolanja ali drugih razlogov, vendar v njem nima namena stalno prebivati. Sodišče se s takšnim stališčem oziroma razlago 11. točk 25. člena ZDDV ne strinja.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia