Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS sodba IV U 201/2014

ECLI:SI:UPRS:2014:IV.U.201.2014 Varstvo ustavnih pravic

lokalne volitve volitve članov občinskega sveta kandidatna lista stalno prebivališče kandidata pisna pomota
Upravno sodišče
16. september 2014
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

V skladu z določbo 68.a člena ZLV mora imeti kandidat prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidira za člana občinskega sveta. V zvezi z zatrjevanjem pritožnika, da je prišlo pisanju zapisnika in vložitvi kandidatur za volilni enoti 3 in 4 do pomote, sodišče pojasnjuje, da mora biti kandidatura vložena v skladu z določbami zakona, ki predlagatelja omejujejo, tudi s pogojem iz 68.a člena ZLV. Gre za zakonski pogoj, katerega kršitev ne predstavlja formalne pomanjkljivosti, za katere je že ZVDZ predvidel poseben postopek odprave takih pomanjkljivosti v drugem odstavku 56. člena.

Izrek

Pritožba se zavrne.

Obrazložitev

1. Občinska volilna komisija (v nadaljevanju OVK) Občine Rečica ob Savinji je z odločbo, št. 041-0001/2014-73 z dne 15. 9. 2014, v 1. točki izreka odločila, da se kandidature predlagatelja stranke A., za člane Občinskega sveta Občine Rečica ob Savinji, B.B., C.C. in D.D. potrdijo. V 2. točki izreka je OVK zavrnila kandidaturi predlagatelja stranke A., za člana Občinskega sveta Občine Rečica ob Savinji E.E. in F.F. V obrazložitvi odločbe navaja, da je predlagatelj 10. 9. 2014 vložil kandidature za člane Občinskega sveta Občine Rečica ob Savinji. OKV je po pregledu kandidatur ugotovila, da je bila kandidatura za člane občinskega sveta pravočasna in v delu, ki se nanaša na kandidate B.B., C.C. in D.D. določena v skladu z zakonom, zato jo je ob upoštevanju določila 58. člena Zakona o volitvah v Državni zbor (v nadaljevanju ZVDZ), ki se v skladu z določbo 74. člena Zakona o lokalnih volitvah (v nadaljevanju ZLV) smiselno uporablja za lokalne volitve, v tem delu potrdila.

2. 2. točko izreka pa je OVK obrazložila z ugotovitvijo, da je predlagatelj SLS - Slovenske ljudska stranka dne 10. 9. 2014 vložil tudi kandidaturi za članico Občinskega sveta Občine Rečica ob Savinji v volilni enoti 3, ki obsega območje naselij Grušuvlje, Homec, Šentjanž in del naselja Poljane h. št. 38 do 43 ter za člana Občinskega sveta Občine Rečica ob Savinji v volilni enoti 4, ki obsega območje naselij Nizka in Varpolje. OVK je pri pregledu navedenih kandidatur ugotovila, da ima kandidatka E.E., ki kandidira v volilni enoti 3, stalno prebivališče v kraju …., ki skladno s 4. točko 4. člena Odloka o določitvi volilnih enot za volitve članov občinskega sveta in župana Občine Rečica ob Savinji spada v volilno enoto 4. Nadalje je OVK ugotovila, da ima kandidat F.F., ki kandidira v volilni enoti 4, stalno prebivališče v kraju …., ki v skladu z določbo 3. točke 4. člena Odloka spada v volilno enoto 3, ki obsega območje naselij Grušovlje, Homec, Šentjanž in del Poljan, hišne št. 38 do 43. Ker mora imeti kandidat stalno prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidira za člana občinskega sveta, kot to določa 68.a člen ZLV, je OVK v skladu z določbo prvega odstavka 56. člena ZVDZ, ki se v skladu z določbo 74. člena smiselno uporablja za lokalne volitve, njuni kandidaturi zavrnila.

3. Pritožnik v svoji pritožbi navaja, da je odločbo št. 041-0001/2014-73 z dne 15. 9. 2014 prejel tega dne ob 18.05 uri. V pritožbi navaja, da se je predlagatelj SLS - Slovenska ljudska stranka zavedal dejstva, da lahko v posamezni volilni enoti kandidira kandidate s stalnim prebivališčem v tej volilni enoti, kar dokazuje pravilno vložena kandidatura v treh volilnih enotah, pri kandidaturi v volilnih enotah 3 in 4 pa je prišlo do pomote pri pisanju zapisnika in same kandidature, tako da sta bila kandidata vpisana v zamenjani volilni enoti. Dejansko je pri pisanju zapisnika in kandidature prišlo do neljube pomote. Pritožbo vlaga zoper 2. točko izreka odločba, na podlagi pravnega pouka, ki mu omogoča pritožbo na Upravnem sodišču. Predlaga ugoditev pritožbi in spremembo odločitve OVK.

4. Toženka na pritožbo ni odgovorila, poslala pa je sodišču spise v zadevi.

5. Pritožba ni utemeljena.

6. V obravnavanem primeru je OVK zavrnila kandidaturi predlagatelja SLS-Slovenska ljudska stranka, za člana občinskega sveta Občine Rečica ob Savinji E.E. v volilni enoti 3 in F.F. v volilni enoti 4, zaradi kršitve določbe 68.a člena ZLV. V zadevi ni sporno, da ima kandidatka E.E. stalno prebivališče na naslovu …., torej prebiva na območju volilne enote 4, kandidat F.F. s stalnim prebivališčem na naslovu …., pa prebiva na območju volilne enote 3. 7. V skladu z določbo 68.a člena ZLV mora imeti kandidat prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidira za člana občinskega sveta. Po presoji sodišča je treba navedeni pogoj pri presoji zakonitosti kandidature šteti kot materialni (vsebinski) pogoj. Zato je kandidatura oziroma lista kandidatov skladna z zakonom le, kolikor je izpolnjen tudi pogoj iz 68.a člena ZLV. V primeru neizpolnitve tega pogoja je volilna komisija dolžna v skladu z določbo prvega odstavka 56. člena ZVDZ kandidaturo oziroma listo kandidatov zavrniti. Po navedeni določbi namreč volilna komisija, če ugotovi, da kandidatura oziroma lista kandidatov ni določena v skladu z zakonom, le-to zavrne. Ker v zadevi ni sporno, da sta bili 10. 9. 2014 vloženi tudi kandidaturi za kandidatko E.E., za volilno enoto 3, kandidatka pa ima prebivališče v volilni enoti 4, in kandidata F.F. v volilni enoti 4, stalno prebivališče pa ima v volilni enoti 3, kandidaturi tudi po presoji sodišča nista v skladu z določbo 68.a člena ZLV, ki določa, da mora imeti kandidat stalno prebivališče v volilni enoti, v kateri kandidira za člana občinskega sveta. Iz navedenega razloga je tudi po presoji sodišča odločitev OVK, ki je kandidaturi E.E. in F.F. zavrnila, utemeljena.

8. V zvezi z zatrjevanjem pritožnika, da je prišlo pisanju zapisnika in vložitvi kandidatur za volilni enoti 3 in 4 do pomote, pa sodišče ponovno pojasnjuje, da mora biti kandidatura vložena v skladu z določbami zakona, ki predlagatelja omejujejo, tudi s pogojem iz 68.a člena ZLV. Gre za zakonski pogoj, katerega kršitev ne predstavlja formalne pomanjkljivosti, za katere je že ZVDZ predvidel poseben postopek odprave takih pomanjkljivosti v drugem odstavku 56. člena. Navedeno pomeni, da sta imeli po presoji sodišča vloženi kandidaturi E.E. in F.F. take vsebinske pomanjkljivosti, ki so zahtevale odločitev OVK v skladu s prvim odstavkom 56. člena ZVDZ in po vložitvi kandidatur odprava teh pomanjkljivosti, tudi iz zatrjevanega razloga - pomote pri pisanju - ni več mogoča. To velja v obravnavanem primeru toliko bolj, ker podatki vloženih kandidatur temeljijo na obveznih prilogah, vloženih na podlagi drugega odstavka 72. člena ZLV (zapisniku o delu občnega zbora članov Slovenske ljudske stranke iz Občine Rečica ob Savinji, ki je določil kandidature za člane občinskega sveta).

9. Po vsem navedenem je sodišče presodilo, da je izpodbijana odločba v 2. točki izreka pravilna in zakonita, zato je pritožbo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) kot neutemeljeno zavrnilo.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia