Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS Sodba II U 406/2022-5

ECLI:SI:UPRS:2022:II.U.406.2022.5 Upravni oddelek

lokalne volitve lista kandidatov zavrnitev liste kandidatov pravočasnost vloge
Upravno sodišče
10. november 2022
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Po določbi drugega odstavka 4. člena ZVDZ se vloge, ki so po tem zakonu vezane na roke, vlagajo neposredno pri pristojnih organih. To pomeni, da morajo biti zahtevane vloge predložene organu, torej se morajo pri njem tudi nahajati, do izteka dneva, ki je določen kot zadnji dan roka. To pa tudi pomeni, da niso pravočasne vloge, ki so zadnji dan roka poslane priporočeno po pošti, temveč le vloge, ki jih pristojni organ zadnji dan roka že prejme.

Sklicevanje pritožnika, da je bila vložena kandidatura prepozna iz razloga, ker je pritožnik kot predstavnik liste zbolel za COVID-19, ni utemeljeno, saj bi lahko pritožnik za vložitev kandidature pooblastil tretjo osebo.

Izrek

Pritožba se zavrne.

Obrazložitev

1. Z izpodbijano odločbo je Mestna volilna komisija Mestne občine Maribor, v postopku potrjevanja kandidatur za Svet KS T. o preizkusu kandidature, ki jo je vložil A. A. in skupina volivcev na seji, dne 7. 11. 2022 odločila, da se kandidatura za Svet KS T., ki jo je priporočeno na pošto dne 21. 10. 2022 vložil A. A. in skupina volivcev, zavrne kot prepozno.

2. Iz obrazložitve izpodbijane odločbe izhaja, da je A. A. in skupina volivcev, dne 21. 10. 2022 priporočeno po pošti na naslov Mestne volilne komisije Mestne občine Maribor vložila kandidaturo za Svet KS T. Kandidatura je bila volilni komisiji po pošti predložena dne 24. 10. 2022. Volilna komisija je ugotovila, da je bila kandidatura že priporočeno na pošto vložena po izteku roka za vložitev kandidatur, saj se je ta iztekel 20. 10. 2022 ob 19.00 uri.

3. Zoper izpodbijano odločbo je pritožnik vložil pritožbo v upravnem sporu. Navaja, da je dne 7. 11. 2022 kot nosilec liste X. prevzel odločbo Mestne volilne komisije Mestne občine Maribor v postopku potrjevanja kandidature za Svet KS T. iz katere izhaja, da se kandidatura zavrne kot prepozna. Navaja kot v pritožbi, ki jo je naslovil na volilno komisijo, da je razlog za prepozno vložitev kandidature bolezen COVID-19, ki je preprečila pravočasno oddajo na pošto. Kot dokazilo je priložil potrdilo o testiranju. Kandidatura je bila volilni komisiji oddana na pošto takoj, ko je bilo to mogoče, oddana je bila prednostno, da pa je prispela komaj dne 24. 10. 2022 pa je vzrok poštne dostave. Navaja, da je nesporno, da je bila lista glede na določila veljavnih predpisov prepozna, kar zelo obžaluje in se čuti krivega pred predlaganimi kandidati, vendar se je to zgodilo zaradi objektivnih razlogov, zaradi česar bi se moralo šteti kot opravičljiv razlog. Sodišču predlaga, da pritožbo sprejme in razveljavi odločbo volilne komisije ter odloči v korist X., ki želi priti v seznam kandidatov za volitve županov, občinskih svetov in svetov mestnih četrti ter krajevnih skupnosti v letu 2022. 4. Tožena stranka je podala odgovor na pritožbo in predložila volilne spise. V odgovoru navaja, da predstavnik kandidature A. A. v pritožbi ne prereka, da je vložil kandidaturo dne 21. 10. 2022 priporočeno po pošti, prav tako tudi ne prereka ugotovitve komisije, da je bila kandidatura volilni komisiji predložena dne 24. 10. 2022, ko jo je prejela po pošti, prav tako tudi ne dejstva, da je za izvedbo rednih volitev županov, občinskih svetov in svetov mestne četrti ter krajevnih skupnosti bilo treba na podlagi drugega odstavka 109. člena in prvega odstavka 74. člena Zakona o lokalnih volitvah (v nadaljevanju ZLV) kandidature volilnih komisij predložiti najkasneje do 20. 10. 2022 do 19.00 ure ter, da je navedeni rok prekluzivni rok. Sklicevanje pritožbe, da je bila kandidatura vložena prepozno iz razloga, ker je predstavnik liste zbolel za COVID-19, pa ni upoštevna pri zatrjevanju pravočasnosti vložitve pritožbe, ker tudi morebitna obolelost predstavnikov liste COVID-19 ne more predstavljati razloga, da bi se za vložitev navedene kandidature lahko obravnavala kot pravočasna. Vložitev kandidature namreč ni vezana osebno na predstavnika kandidature, ker lahko predstavnik kandidature pooblasti katerokoli osebo za vložitev kandidature pri volilni komisiji. Zato predlaga, da sodišče pritožbo zavrne in potrdi izpodbijano odločbo volilne komisije.

5. Pritožba ni utemeljena.

6. V obravnavani zadevi sodišče presoja zakonitost in pravilnost izpodbijane odločitve Mestne volilne komisije Mestne občine Maribor, ki je kot prepozno zavrnila kandidaturo, ki jo je vložil A. A. in skupina volivcev za Svet KS T. 7. Odločitev volilne komisije temelji na določbi drugega odstavka 109. člena1 v zvezi z drugim odstavkom 74. člena ZLV in 55. člena Zakona o volitvah v državni zbor (v nadaljevanju ZVDZ)2. 8. Glede postopka potrjevanja kandidatur oz. list kandidatov, določanja seznamov potrjenih kandidatur oz. list kandidatov in njihove objave se smiselno uporabljajo določbe ZVDZ, kot to določa drugi odstavek 74. člena ZLV. Smiselna uporaba pomeni predvsem, da je občinska volilna komisija tista, ki ima vsa pooblastila, ki jih omenjeni zakon daje pristojnim volilnim komisijam. Sam postopek potrjevanja kandidatur pa je enak kot pri državnih volitvah.3 V postopku varstva volilne pravice sodišče skladno z določili ZVDZ odloča ob primerni uporabi določb Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1).

9. Prvi odstavek 97. člena ZLV določa, da zoper odločbo, s katero se zavrne kandidatura oziroma lista kandidatov ali ugovor iz 96. in 96.a člena ZLV, lahko vsak kandidat ali predstavnik kandidature oziroma liste kandidatov vloži pritožbo na sodišče, pristojno za upravne spore v 48 urah po prejemu odločbe.

10. Pritožnik je kot predstavnik liste aktivno legitimiran za vložitev tožbe. Pritožnik je izpodbijano odločbo prevzel 7. 11. 2022 ob 15.53 uri, sodišče pa je pritožbo prejelo 9. 11. 2022 po pošti ob 8.00 uri, kar je znotraj 48 urnega roka iz 1. odstavka 97. člena ZLV.

11. Kandidature oziroma liste kandidatov se predložijo občinski volilni komisiji najpozneje trideset dni pred dnem glasovanja do 19. ure, kot to določa prvi odstavek 74. člena ZLV. Glede na to, da je predsednica državnega zbora (Uradni list RS, št. 97/2022) razpisala redne volitve v občinske svete in redne volitve županov za nedeljo dne 20. 11. 2022, je rok za predložitev kandidatur oziroma kandidatnih list potekel, dne 20. 10. 2022 ob 19.00 uri.

12. Ob predložitvi kandidatur mora občinska volilna komisija ugotoviti, ali je predložena kandidatura zakonita. Ob preizkusu kandidature, ki jo je vložil pritožnik, je občinska volilna komisija ugotovila, da je vložena kandidatura pritožnika za Svet KS T.e prepozna, saj je bila vložena dne 21. 10. 2022 prednostno po pošti (kar je razvidno iz poštne pošiljke), kar med strankami ni sporno. Navedeni rok za vložitev kandidatur je prekluzivni, ki ga določa zakon in ga ni mogoče podaljšati.

13. Po določbi drugega odstavka 4. člena ZVDZ se vloge, ki so po tem zakonu vezane na roke, vlagajo neposredno pri pristojnih organih. To po presoji naslovnega sodišča pomeni, da morajo biti zahtevane vloge predložene organu, torej se morajo pri njem tudi nahajati, do izteka dneva, ki je določen kot zadnji dan roka. To pa tudi pomeni, da niso pravočasne vloge, ki so zadnji dan roka poslane priporočeno po pošti, temveč le vloge, ki jih pristojni organ zadnji dan roka že prejme. Takšno stališče je tudi uveljavljeno v upravnosodni praksi.4 Glede na nesporno dejstvo, da je bila kandidatura občinski volilni komisiji predložena dne 24. 10. 2022 (ko je prispela po pošti), je bila tudi vložena prednostno na pošto prepozno dne 21. 10. 2022 (kar je razvidno tudi iz datuma na poštni pošiljki).

14. Sklicevanje pritožnika, da je bila vložena kandidatura prepozna iz razloga, ker je pritožnik kot predstavnik liste zbolel za COVID-19, ni utemeljeno (tudi ne iz razloga, ker iz predloženega potrdila izhaja, da je pritožnik bil pozitiven na COVID-19 dne 25. 10. 2022, ko je že potekel rok za oddajo kandidatur), saj bi lahko pritožnik pooblastil tretjo osebo za vložitev kandidature za Svet KS Razvanje.

15. Na podlagi vsega navedenega sodišče zaključuje, da je odločitev Mestne volilne komisije Mestne občine Maribor, ki je kandidaturo za Svet KS T., ki jo je vložil A. A. in skupina volivcev dne 21. 10. 2022 kot prepozno zavrnila, pravilna in zakonita ter s takšno odločitvijo ni bilo nedopustno poseženo v volilno pravico, kot jo zagotavlja 43. člen Ustave. Sodišče je zato pritožbo A. A. zavrnilo kot neutemeljeno v skladu s prvim odstavkom 63. člena ZUS-1 v zvezi z 55. členom ZVDZ in v zvezi z drugim odstavkom 74. člena ZLV.

16. V volilnih zadevah je upoštevaje roke, ki jih določa ZLV, treba postopati hitro. Zato niti volilni organi, niti sodišče ne izvaja obravnave (četrti odstavek 59. člena ZUS-1). Sodišče je odločitev sprejelo na seji v skladu s četrtim odstavkom 59. člena ZUS-1. 1 Za volitve članov svetov četrtnih skupnosti se smiselno uporabljajo določbe tega zakona, ki veljajo za volitve v občinski svet (prvi odstavek 109.člena ZLV). 2 Če volilna komisija volilne enote ugotovi, da je lista kandidatov vložena prepozno, jo zavrne. 3 Franc Grad in Pavle Svete, Zakon o lokalnih volitvah 2018, s komentarjem, stran 90. 4 Na primer sodbi Vrhovnega sodišča RS opr. št. II Uv 8/2007 z dne 30. 10. 2007 in Uv 13/2012 z dne1. 11. 2012.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia