Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Razsodba oglaševalskega razsodišča št. 122

Neutemeljeno
31. januar 2006
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo Ljubljanske kolesarske mreže, v njenem imenu Samo Kuščer, predsednik, glede tiskanega oglasa (veliki obcestni plakati – december 2005) "Kateri je bil? Štirje 4 X 4!" za terenska vozila Nissan oglaševalca Renault Nissan Slovenija, d.o.o. iz Ljubljane.

Vlagatelj pritožbe meni, da predmetni oglas krši določila 2., 3., 4., 6., 8. in 11. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK) z naslednjo obrazložitvijo:

Vlagatelj meni, da predmetni tiskani oglas krši določila 2. odstavka 24. člena ZVCP, ki "prepoveduje vožnjo, s katero bi ogrozili druge udeležence v prometu ali jim povzročili škodo". Predmetni oglas krši določila 3. člena SOK, s tem da žali javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti, nasprotuje samoumevni enakopravnosti med spoloma in prikazuje žensko na žaljiv oz. podcenjujoč način. Spolni namigi, ki se uporabljajo v povezavi s sporočilom, žalijo dobri okus. Vlagatelj ocenjuje, da predmetni oglas krši določila 4. člena SOK, tako da izkorišča pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje potrošnikov ter jih s tem zavaja. Vlagatelj meni, da številni potrošniki žal verjetno naivno verjamejo, da je "škropljenje mlade deklice z blatom" zabava. Predmetni oglas iritira porabnike z napadalnostjo in neokusnimi prizori ter s tem krši določila 6. člena SOK. Oglasno sporočilo uporablja motiv nasilja nad ljudmi, spodbuja nevarna dejanja in omalovažuje varnost, kar je po določilih 8. in 11. člena SOK nedopustno. (Divja vožnja, ki pusti posledice, kakršne so na sliki, je po vlagateljevi oceni nevarna.)

Podjetje Renault Nissan Slovenija, d.o.o. in oglaševalska agencija LUNA TBWA d.o.o., v kateri so predmetni oglas zasnovali, v skupnem odgovoru na pritožbo le-to v celoti zavračata kot neutemeljeno z naslednjo utemeljitvijo:

Iz pritožbe sklepajo, da je za vlagatelja pritožbe najbolj moteče dejstvo, da je dekle na plakatu poškropljeno z blatom, kar pa ne drži. Z blatom poškropljen plakat in ne dekle. S predmetnim oglasom nikakor ne vzpodbujajo k nasilju ali agresivni vožnji, sporočilo pa ne vsebuje spolnih namigovanj. Terenska vozila so med drugim namenjena tudi vožnji po neobdelanih površinah (makadamska cestišča, zemlja, blato, kamenje, sneg). Morebitna posledica takšne vožnje je prikazana na plakatih, vendar ne kot prikaz zabave, ampak kot ena od voznih lastnosti (off road vožnja), značilnih za prikazano paleto Nissanovih terencev.

Člen 2 - ZAKONITOST Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi bilo v nasprotju z obstoječo zakonodajo, niti izpuščati ničesar, kar zakon izrecno zahteva. Prav tako ne sme spodbujati ali odobravati kršitve zakonov.

Člen 3 - DOSTOJNOST Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti. Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način. Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo dobrega okusa.

Člen 4 - POŠTENOST Oglaševanje ne sme biti oblikovano tako, da bi zlorabljalo zaupanje potrošnikov, izkoriščalo njihovo pomanjkljivo izkušenost oziroma znanje ter jih s tem zavajalo.

Člen 6 - OBLIKA PREDSTAVITVE Oglasna sporočila morajo biti estetska in v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne smejo iritirati porabnikov z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd., ne glede na to, prek katerega sredstva se prenašajo.

Člen 8 - ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN PORABNIKOV Oglasna sporočila ne smejo brez upravičenega razloga izkoriščati poziva k strahu. Oglasna sporočila ne smejo omalovaževati zgodovinskih spomenikov in manifestacij. Oglasna sporočila ne smejo uporabljati motivov kajenja, nasilja nad ljudmi, živalmi in rastlinami, pijančevanja, kraje, hazarda, uživanja mamil, nesocialnega vedenja, zdravju škodljivih in nehigieničnih navad na način, da te pojave spodbujajo oziroma neposredno ali posredno odobravajo.

Člen 11 - VARNOST Oglaševanje ne sme spodbujati nevarnih dejanj in omalovaževati varnosti, še posebej, če je namenjeno otrokom in mladostnikom.

RAZSODBA Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 1. februarja 2006 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Na podlagi zbranih informacij in ogleda predmetnega oglasnega sporočila (velikega obcestnega plakata) je Oglaševalsko razsodišče presodilo, da je oglas skladen z določili Slovenskega oglaševalskega kodeksa.

Oglaševalsko razsodišče

Gordana Petek Ivandič Predsednica OR

Javne informacije Slovenije, Oglaševalsko razsodišče, Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ)

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia