Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sklep U 386/2007

ECLI:SI:UPRS:2008:U.386.2007 Upravni oddelek

dopustnost upravnega spora zavrženje tožbe upravni spor
Upravno sodišče
22. januar 2008
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Stranka, ki s pritožbo ni uspela, po določbah novega Zakona o upravnem sporu lahko izpodbija akt prve stopnje.

Izrek

1. Tožba se zavrže. 2. Vsaka stranka trpi svoje stroške postopka.

Obrazložitev

Ministrstvo za finance Republike Slovenije je v 1. točki izpodbijano odločbo delno ugodilo pritožbi tožnika zoper odločbo Carinskega urada A. št. ... z dne 30. 7. 2003 in jo odpravilo v delu, ki se nanaša na naknadni obračun carinskih dajatev za blago s trgovskim nazivom DCR-PC 115 E, in zadevo v tem delu vrnilo organu prve stopnje v ponovni postopek, v 2. točki je pritožbo v ostalem delu zavrnilo kot neutemeljeno, v 3. točki pa odločilo o stroških.

Tožnik je vložil tožbo v upravnem sporu zoper odločbo Ministrstva za finance RS, št. ... z dne 17. 1. 2007, s katero predlaga, da sodišče odloči v sporu polne jurisdikcije, zasliši predlagane priče in izvede predlagane dokaze ter na podlagi dokaznega postopka izpodbijano odločbo spremni tako, da postopke plačila ustavi, pri tem naj odloči o stroških postopka.

V odgovoru na tožbo Ministrstvo za finance sodišču predlaga, da tožbo kot neutemeljeno zavrne.

K točki 1 izreka Sodišče je tožbo v delu, v katerem je bilo tožbi delno ugodeno, zavrglo iz naslednjih razlogov: Po določbi 1. odstavka 5. člena ZUS-1 se v upravnem sporu lahko akti, s katerimi je upravni akt na podlagi rednih ali izrednih pravnih sredstev odpravljen ali razveljavljen, izpodbijajo samo, če je bil z njimi postopek odločanja o zadevi končan. Gre torej le za tiste upravne akte, ki vsebujejo vsebinsko odločitev o materialno pravno določeni pravici, obveznosti ali pravni koristi posameznika, pravne osebe ali druge osebe, ki je lahko stranka v postopku izdaje akta. Za upravni akt se po določbah ZUS-1 šteje zgolj tisti akt, ki vsebuje vsebinsko odločitev o materialni pravici, obveznosti ali pravni koristi določenega subjekta, ne pa tudi tisti akti, ki pomenijo zgolj procesno odločitev. Upravni akti v smislu ZUS-1 niso tisti akti izdani na podlagi pravnih sredstev, ki zgolj posegajo v veljavnost upravnega akta in ne pomenijo zaključka odločanja o zadevi, torej akti, ki zgolj odpravijo in vrnejo v ponovni postopek odločanja. V upravnem sporu se lahko izpodbija samo tisti akt, ki v izreku vsebuje meritorno odločitev. Namen upravnega spora namreč je varstvo posameznika pred nezakonitimi oziroma nepravilnimi odločitvami uprave, ki posega v njegov pravni položaj, ne presoja pa pravilnosti takšnega odločanja upravnih organov. V obravnavanem primeru je Ministrstvo za finance delno ugodilo pritožbi tožnika in v ugodenem delu odpravilo prvostopno odločbo ter zadevo vrnilo prvostopnemu organu v ponovno odločanje. O zadevi torej ni bilo meritorno odločeno in postopek še ni zaključen, na drugačno odločitev sodišča v tem upravnem sporu pa ne vpliva stališče Ministrstva za finance, izraženo v obrazložitvi izpodbijane odločbe, saj v upravnem postopku postane pravnomočen izrek odločbe in ne njena obrazložitev. Zato v tem delu ni podlage za vložitev tožbe v upravnem sporu.

V delu, v katerem tožnik izpodbija odločbo Ministrstva za finance, pa je sodišče tožbo zavrglo iz naslednjih razlogov: Tožeča stranka s tožbo izpodbija odločbo Ministrstva za finance RS, št. ... z dne 17. 1. 2007, s katero je Ministrstvo za finance zavrnilo tožnikovo pritožbo zoper odločbo Carinskega urada A. št. ... dne 30. 7. 2003. Sodišče je tožnika poučilo, da lahko stranka, ki s pritožbo ni uspela, po določbah novega Zakona o upravnem sporu (Ur l. RS, št. 105/06, v nadaljevanju ZUS-1) izpodbija akt prve stopnje in ga z opozorilom na posledice pozvalo, da navede tisti upravni akt, ki ga (ob upoštevanju nove zakonske ureditve) izpodbija in skladno s tem tudi spremeni tožbeni zahtevek. Tožnik v danem 8 dnevnem roku po prejemu poziva (22. 12. 2007) tožbe ni popravil skladno z določbami ZUS-1 in pozivom sodišča. V dvostopenjskem upravnem postopku, v katerem je bila pritožba stranke zavrnjena, je predmet upravnega spora presoja zakonitosti upravnega akta - odločbe organa prve stopnje, s katerim je odločeno o pravici, obveznosti ali pravni koristi tožnika (2. člen ZUS-1). V obravnavanem primeru tožnik, tudi po opozorilu sodišča s tožbo izpodbija akt organa druge stopnje o zavrnitvi pritožbe.

Ker po navedenih določbah (2. in 5. člen ZUS-1), izpodbijani akt ni upravni akt oziroma akt, ki se lahko izpodbija v upravnem sporu, je sodišče tožbo kot nedopustno zavrglo na podlagi 4. točke 1. odstavka 36. člena ZUS-1. K točki 2 izreka O stroških je sodišče odločilo na podlagi 4. odstavka 25. člena ZUS-1.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia