Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobud Peter Baniča iz Novega mesta in Marjana Šonca iz Šentjerneja na seji dne 13. januarja 2005
sklenilo:
Pobudi za začetek postopka za oceno ustavnosti 224. člena Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 7/03) se zavržeta.
Pobudnika izpodbijata 224. člen Zakona o prekrških (v nadaljevanju ZP-1), ki določa:
"(1) Z dnem, ko začne veljati ta zakon, prenehajo veljati: - zakon o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83, 36/83 - popr., 42/85, 2/86 - popr., 47/87 in 5/90 ter Uradni list RS, št. 10/91, 13/93, 66/93, 35/97, 73/97 - odločba US, 87/97, 73/98, 31/2000 in 24/01), - zakon o začasni ureditvi organizacije in pristojnosti občinskih sodnikov za prekrške in občinskih javnih pravobranilcev (Uradni list RS, št. 82/94 in 20/97 - ZDPra) v delu, ki se nanaša na sodnike za prekrške. (2) Določbe zakonov iz prejšnjega odstavka se uporabljajo do začetka uporabe tega zakona."
Pobudnika pravni interes utemeljujeta s pravnomočnimi prekrškovnimi odločbami, ki naj bi bile izdane ob uporabi določb razveljavljenega Zakona o prekrških (Uradni list SRS, št. 25/83 in nasl. ter Uradni list RS, št. 10/91 in nasl. - ZP) in ne na podlagi ZP-1. V konkretnih primerih naj bi bilo kršeno načelo iz četrtega odstavka 153. člena Ustave, po katerem morajo posamični akti in dejanja državnih organov, organov lokalnih skupnosti in nosilcev javnih pooblastil temeljiti na zakonu ali zakonitem predpisu. Organi za postopek o prekršku bi morali začeti postopek za oceno ustavnosti izpodbijane določbe (156. člen Ustave).
Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti lahko da vsak, če izkaže svoj pravni interes (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena ZUstS je pravni interes podan, če predpis, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj. Pravni interes mora biti po ustaljeni ustavosodni presoji neposreden in konkreten, obstajati pa mora ves čas postopka pred Ustavnim sodiščem. Morebitna ugoditev pobudi mora privesti do izboljšanja pobudnikovega položaja.
Razveljavitev zakona začne učinkovati naslednji dan po objavi odločbe o razveljavitvi (43. člen ZUstS). Po 44. členu ZUstS pa se zakon, ki ga je Ustavno sodišče razveljavilo, ne uporablja za razmerja, o katerih je bilo pravnomočno odločeno.
Zato bi se pravni položaj pobudnikov z morebitno razveljavitvijo zakona izboljšal le, če njuna postopka še ne bi bila pravnomočno končana oziroma če bi imela pobudnika vloženi ustavni pritožbi zoper posamične akte, ki bi temeljili na razveljavljeni zakonski določbi. Postopka v primeru pobudnikov sta pravnomočno končana, prav tako pobudnika nimata odprtih postopkov z ustavnima pritožbama. Zato pobudnika nista izkazala pravnega interesa za izpodbijanje navedene določbe ZP-1 in je Ustavno sodišče njuni pobudi zavrglo.
Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Janez Čebulj ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, Jože Tratnik in dr. Dragica Wedam Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
Predsednik dr. Janez Čebulj