Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-258/08

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

15. 1. 2009

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti, začetem z zahtevo Skupnosti občin Slovenije, Maribor, ki jo zastopa predsednik Franc Kangler, na seji 15. januarja 2009

sklenilo:

Zahteva za oceno ustavnosti 93. in 139. člena Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 15/08) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Predlagateljica kot reprezentativno združenje samoupravnih lokalnih skupnosti izpodbija 93. in 139. člen Zakona o varstvu kulturne dediščine (v nadaljevanju ZVKD-1), ki urejata opravljanje državne javne službe v pooblaščenih muzejih in s tem povezano državno sofinanciranje ter s 1. 1. 2009 prehod financiranja muzejev in galerij samoupravnih lokalnih skupnosti v breme občin, ki v skladu z zakonom zagotavljajo javno službo varstva premične dediščine. Izpodbijani določbi naj bi bili v neskladju z 2., s 138. in 140. členom Ustave, ker naj bi ogrožali finančno sposobnost samoupravnih lokalnih skupnosti za izvajanje njihovih z Ustavo in zakonom določenih nalog in s tem onemogočali lokalne skupnosti, da bi svojim prebivalkam in prebivalcem v celoti zagotovile uresničevanje lokalne samouprave. Državno sofinanciranje muzejev in galerij samoupravnih lokalnih skupnosti ZVKD-1 namreč omogoča le pod pogojem, da so ti pooblaščeni za izvajanje državne javne službe muzejev, za začetek postopka te pooblastitve pa naj ne bi bili izpolnjeni s tem zakonom predpisani pogoji, ker še ni sprejet niti podzakonski akt iz 52. člena ZVKD-1. Zato naj bi bilo nerealno pričakovati končanje tega postopka do 1. 1. 2009. Glede na to naj bi bil začetek delovanja novega sistema financiranja teh zavodov postavljen nerazumno, saj ga ob predvidenem začetku izvajanja niti ne bi bilo mogoče izvesti tako, kot ga določa ZVKD-1.

2.Na podlagi desete alineje prvega odstavka 23.a člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – ur. p. b. – v nadaljevanju ZUstS) lahko začne postopek reprezentativno združenje samoupravnih lokalnih skupnosti, če so ogrožene pravice samoupravnih lokalnih skupnosti. Skupnost občin Slovenije je izkazala, da ima položaj takega reprezentativnega združenja, saj gre za združenje občin, ter da je sklep o vložitvi zahteve sprejel njen pristojni organ. Izkazati mora še, da izpodbijane določbe ZVKD-1 ogrožajo pravice občin kot samoupravnih lokalnih skupnosti.

3.Predlagateljica izpodbija 139. člen ZVKD-1, ker naj s 1. 1. 2009 še ne bi bili podani v ZVKD-1 predvideni pogoji, da bi lahko občine, ki v skladu z zakonom zagotavljajo javno službo varstva premične dediščine, prevzele financiranje muzejev in galerij, ki so jih ustanovile. Šele s pooblastitvijo za opravljanje državne javne službe muzejev po ZVKD-1 ti muzeji in galerije pridobijo pravico do sofinanciranja iz državnih sredstev. Dejavnosti državne javne službe v pooblaščenih muzejih in kriterije za sofinanciranje države določa 93. člen ZVKD-1, ki ga predlagateljica prav tako izpodbija. Meni namreč, da te določbe s 1. 1. 2009 ne bo mogoče izvrševati, ker naj še ne bi bil sprejet podzakonski predpis, potreben za njeno uresničitev (drugi odstavek 93. člena ZVKD-1). Če muzej (ali galerija), ki ga je ustanovila občina (ali več občin) in se je doslej financiral iz državnega proračuna, pooblastila za opravljanje državne javne službe muzejev nima, naj bi njegovo financiranje po novem sistemu v celoti nosile občine ustanoviteljice, ne da bi za to prejele dodatna sredstva.

4.Dne 30. 12. 2008 je začel veljati Zakon o spremembi in dopolnitvi Zakona o varstvu kulturne dediščine (Uradni list RS, št. 123/08 – ZVKD-1A). V 2. členu (nova 139.a in 139.b člen) določa, da se v 139. členu ZVKD-1 določeni muzeji in galerije v letu 2009 financirajo iz državnega proračuna najmanj v obsegu iz leta 2008 ter da lokalne skupnosti, ki v skladu z zakonom zagotavljajo javno službo varstva premične dediščine, prevzamejo njihovo financiranje 1. 1. 2010, kakor tudi, da mora biti prva podelitev pooblastil za opravljanje državne javne službe muzejev izvedena najkasneje do 30. 9. 2009. Konec novembra 2008 je bil uveljavljen tudi Pravilnik o varovanju in hranjenju nacionalnega bogastva in muzejskega gradiva, o vpisu v razvid muzejev in o podelitvi pooblastila za opravljanje državne javne službe muzejev (Uradni list RS, št. 110/08), ki je predpogoj za začetek postopka te pooblastitve. S 1. 1. 2009 torej za občine na področju financiranja varstva premične kulturne dediščine niso nastale spremembe, predvidene z izpodbijanim 139. členom ZVKD-1. Sprejet je bil tudi podzakonski predpis iz drugega odstavka izpodbijanega 93. člena ZVKD-1, katerega umanjkanje je bilo očitano. Glede na to izpodbijane določbe ZVKD-1 iz razlogov, ki jih navaja predlagateljica, ne ogrožajo pravic občin kot samoupravnih lokalnih skupnosti. Zato je Ustavno sodišče njeno zahtevo zavrglo.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi prvega odstavka 25. člena ZUstS in prve alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07) v sestavi: predsednik Jože Tratnik ter sodnice in sodniki mag. Marta Klampfer, mag. Marija Krisper Kramberger, mag. Miroslav Mozetič, dr. Ernest Petrič, Jasna Pogačar, dr. Ciril Ribičič in Jan Zobec. Sklep je sprejelo soglasno.

Jože Tratnik Predsednik

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia