Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
3. 7. 2003
Ustavno sodišče je v postopku za rešitev spora glede pristojnosti med državo in lokalno skupnostjo, začetem na zahtevo Občinskega inšpektorata Mestne občine Koper, na seji dne 3. julija 2003
Nadzorstvo nad izvajanjem obvezne lokalne javne službe odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda je v pristojnosti Inšpektorata Republike Slovenije za okolje, prostor in energijo.
1.Občinski inšpektorat Mestne občine Koper (v nadaljevanju Občinski inšpektorat) je vložil zahtevo za odločitev o sporu glede pristojnosti med državo in lokalno skupnostjo. Iz navedb v zahtevi izhaja, da je Inšpektorat Republike Slovenije za okolje in prostor - Izpostava Koper (v nadaljevanju Inšpektorat) z dopisom št. 356-04-059/2003/3-CR z dne 13. 5. 2003 Občinskemu inšpektoratu odstopil v reševanje prijavo A. A. iz Ž. v zvezi z greznico. V dopisu je Inšpektorat navedel, da se prijava nanaša na neurejeno ravnanje s komunalno odpadno vodo, zato zadevo odstopa Mestni občini Koper saj to ureja lokalna skupnost s svojimi predpisi. Nadzor nad izvajanjem predpisov lokalne skupnosti, naj ne bi bil v pristojnosti Inšpektorata. Občinski inšpektorat se s takšnim stališčem ne strinja. Meni, da po določbi 36. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 32/93 in nasl. - v nadaljevanju ZVO) nadzorstvo nad ravnanjem s komunalno odpadno vodo izvaja Inšpektorat. Zato je na Ustavno sodišče naslovil zahtevo za odločitev o sporu glede pristojnosti.
2.Ustavno sodišče je na podlagi sedme alineje prvega odstavka 160. člena Ustave in sedme alineje prvega odstavka 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) pristojno, da odloča o sporih glede pristojnosti med državo in lokalnimi skupnostmi. Za spore o pristojnosti med državo in lokalnimi skupnostmi se po določbi 62. člena ZUstS smiselno uporabljajo določbe 61. člena ZUstS. Po določbi drugega odstavka 61. člena ZUstS lahko, če pride do spora, ker več organov zavrača pristojnost v posamezni zadevi, zahteva rešitev spora o pristojnosti organ, ki mu je bila zadeva odstopljena, pa meni, da zanjo ni pristojen. V tem primeru zavračata pristojnost Inšpektorat in vlagatelj zahteve Občinski inšpektorat.
3.Na podlagi drugega odstavka 26. člena ZVO je odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih in padavinskih voda obvezna lokalna javna služba. Inšpekcijsko nadzorstvo določa 96. člen ZVO. Ta določba ureja vsebino inšpekcijskega nadzora in njegovo organizacijo. V drugem odstavku 96. člena ZVO primeroma našteva, kaj obsega inšpekcijsko nadzorstvo. Po določbi četrtega odstavka 96. člena ZVO je nadzorstvo nad odvajanjem in čiščenjem komunalnih odpadnih in padavinskih voda v pristojnosti Inšpektorata za varstvo okolja v sestavi ministrstva, ker za te naloge noben materialni predpis ne določa drugače.
4.Za nadzor nad izvajanjem obvezne lokalne javne službe odvajanja in čiščenja komunalnih odpadnih in padavinskih voda je pristojen Inšpektorat Republike Slovenije za okolje, prostor in energijo, ki je organ v sestavi Ministrstva za okolje, prostor in energijo. Uredba o organih v sestavi ministrstev (Uradni list RS, št. 58/03) določa v šestem odstavku 12. člena, da Inšpektorat Republike Slovenije za okolje, prostor in energetiko opravlja naloge inšpekcijskega nadzora nad izvrševanjem predpisov in splošnih aktov, ki med drugim urejajo varstvo okolja in narave.
5.Iz navedenega izhaja, da je inšpekcijsko nadzorstvo v državni pristojnosti.
6.Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi četrtega odstavka 61. člena ZUstS in pete alineje 52. člena Poslovnika Ustavnega sodišča Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 49/98 in 30/02) v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnici in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič in dr. Mirjam Škrk. Odločbo je sprejelo soglasno.
Predsednica
dr. Dragica Wedam Lukić