Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-298/02

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-298/02

19. 9. 2002

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Nove stranke, ki jo zastopata sopredsednik Gorazd Drevenšek in glavni tajnik Blaž Babič, ter Gorazda Drevenška in Sonje Tomašič obeh iz Maribora, in Blaža Babiča iz Ljubljane, na seji dne 19. septembra 2002

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti:

-1. in 2. ter 20. do 25. člena Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leto 2001 (Uradni list RS, št. 32/01);

-1. in 2. ter 24. do 29. člena Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2002 in 2003 (Uradni list RS, št. 103/01);

-2. in 3. točke Sklepa Vlade št. 444-15/2001-2 z dne 31. 5. 2001 in

-Sklepa Vlade št. 444-15/2001-4 z dne 13. 12. 2001, se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

A.

Pobudniki izpodbijajo predpise, ki določajo postopek prodaje Nove Ljubljanske banke in Nove Kreditne banke Maribor.

Izpodbijani predpisi naj bi bili vsebinsko nasprotni Sklepu Državnega zbora št. 001-02/91-13/18, EPA 756, sprejetim ob obravnavi Predloga Ustavnega zakona o dopolnitvah Ustavnega zakona za izvedbo Temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije na 13. izredni seji Državnega zbora dne 27. 7. 1994 (v nadaljevanju Sklep Državnega zbora).

Navedeni sklep Državnega zbora naj bi določal, da se bo pri pripravi privatizacijskega zakona bank upoštevala udeležba državljanov v lastninjenju saniranih bank. Ker izpodbijani predpisi ne upoštevajo udeležbe državljanov pri lastninjenju bank, so v neskladju z Ustavo. Pobudniki predlagajo, naj Ustavno sodišče začasno zadrži prodajo Nove Ljubljanske banke.

B.

Po določbi 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) lahko vsakdo da pisno pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti zakona, če izkaže svoj pravni interes. Ustavno sodišče že večkrat ni priznalo pravnega interesa političnim strankam, društvom, zbornicam in drugim tovrstnim združenjem, kadar so vlagali pobude v imenu oziroma zaradi varstva interesov svojih članov (glej npr. sklep št. U-I-166/97 z dne 3. 7. 1997 - OdlUS VI/2, 102). Pravni interes je namreč podan le tedaj, ko je očitno, da gre za pobudnikov lasten, neposreden interes. V obravnavanem primeru napadene določbe v ničemer neposredno ne posegajo v pravice, pravne interese oziroma pravni položaj stranke.

Pravnega interesa pa ne izkazujejo pobudniki niti kot posamezniki oziroma kot državljani. Pobudniki zmotno menijo, da so na podlagi Sklepa Državnega zbora pridobili pravico do sodelovanja pri lastninjenju bank ter da jim je bilo z izpodbijano ureditvijo poseženo v njihove pridobljene pravice.

Sklepa Državnega zbora ni mogoče razlagati kot predpis, na podlagi katerega bi državljani lahko pridobili pravico do udeležbe pri lastninjenju bank. Navedeni sklep namreč Državnega zbora pravno ne zavezuje, temveč izraža zgolj njegovo politično voljo glede lastninjenja bank. Izpodbijane ureditve, kot to zmotno menijo pobudniki, pa tudi ni moč enačiti z odločitvijo Ustavnega sodišča v odločbi št. U-I-363/98 z dne 1. 7. 1999 (Uradni list RS, 59/99 z dne 23. 7. 1999 in OdlUS VIII, 168). V navedeni zadevi je Ustavno sodišče priznalo neposredni pravni interes pobudniku, ki je na podlagi konkretne pogodbe o financiranju in gradnji telefonskega omrežja vložil sredstva v obliki dela in denarja v izgradnjo telefonske mreže, zakonodajalec pa je z Zakonom o telekomunikacijah (Uradni list RS, št. 36/97 - ZTel) določil, da bo s posebnim zakonom uredil vlaganja lokalnih skupnosti in posameznih vlagateljev. Ker tega ni storil, je Ustavno sodišče ugotovilo neskladnost izpodbijane ureditve in določilo rok za odpravo neskladnosti. Ker torej pobudniki v tej zadevi ne izkazujejo pravnega interesa kot posamezniki oziroma kot državljani, je Ustavno sodišče njihovo pobudo zavrglo (glej tudi sklep št. U-I-194/97 z dne 16. 9. 1997 - OdlUS VI, 116). Ker je Ustavno sodišče pobudo zavrglo, ni odločalo o predlogu za začasno zadržanje.

C.

Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS in prve alineje 52. člena Poslovnika Ustavnega sodišča Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 49/98 in 30/02) v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnice in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednica dr. Dragica Wedam Lukić

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia