Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

sodba II U 502/2012

ECLI:SI:UPRS:2013:II.U.502.2012 Javne finance

neposredna plačila v kmetijstvu ukrepi razvoja podeželja podpora ustanavljanju in razvoju mikro podjetij zahteva za izplačilo odobrenih sredstev pogoji za izplačilo sredstev sprememba naložbe uporabno dovoljenje
Upravno sodišče
13. februar 2013
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

V postopku odločanja o zahtevku za izplačilo odobrenih sredstev je bistveno, ali je tožnik namestil proizvodnjo v prijavljeni objekt, ali ima za navedeni objekt ustrezna upravna dovoljenja oziroma ter ali je pred preselitvijo proizvodnje v drug objekt pridobil izrecno soglasje pristojnega organa.

Izrek

Tožbi se ugodi, odločba Agencije RS za kmetijske trge in razvoj podeželja, št. 33121-13/2009/20 z dne 3. 3. 2010 se odpravi in se zadeva vrne istemu organu v ponovni postopek.

Tožena stranka je dolžna tožeči stranki povrniti stroške postopka v znesku 3.288,00 EUR v roku 15 dni od vročitve te sodbe, od poteka tega roka dalje do plačila z zakonskimi zamudnimi obrestmi.

Obrazložitev

Z izpodbijano odločbo je Agencija Republike Slovenije za kmetijske trge in razvoj podeželja (v nadaljevanju: Agencija) zavrnila zahtevek tožnika za izplačilo sredstev, določenih v odločbi o pravici do sredstev št. 33121-13/2009-11 z dne 6. 8. 2009. Z navedeno odločbo je bila tožniku odobrena vloga za dodelitev nepovratnih sredstev v višini do 200.000,00 EUR za sofinanciranje iz Evropskega kmetijskega sklada za razvoj podeželja za ukrep „Podpora ustanavljanju in razvoju mikro podjetij, Naložba v opremo za razvoj dodatnih dejavnosti na podeželju“, ki so bila razpisana z Javnim razpisom za ukrep 312: podpora ustanavljanju in razvijanju mikro podjetij (Ur. list RS, št. 23/2009, v nadaljevanju: javni razpis). V obrazložitvi odločbe Agencija navaja, da so bila sredstva iz ukrepa 312 tožniku odobrena pod pogoji navedenimi v Uredbi o ukrepih 1., 3. in 4. osi Programa razvoja podeželja Republike Slovenije za obdobje 2007-2013 (Ur. list RS, št. 73/2008 in spremembe, v nadaljevanju: Uredba) in v javnem razpisu. Med dejavnosti, na katere se je nanašal ukrep, spada tudi dejavnost „proizvodnja nekovinskih mineralnih izdelkov“, registrirana po Uredbi o standardni klasifikaciji dejavnosti. V okviru navedene dejavnosti je tožnik prijavil naložbo v nakup proizvodnje linije za proizvodnjo letečih tarč „top target“ (proizvodnja glinenih golobov). Na podlagi odločbe o pravici do sredstev je tožnik dne 19. 11. 2009 vložil zahtevek za izplačilo nepovratnih sredstev v višini 200.000,00 EUR. Po določbi 56. člena Zakona o kmetijstvu (ZKme-1) se zahtevku ugodi, če izpolnjuje pogoje iz predpisov in javnega razpisa. Zahtevek, ki je v nasprotju z navedenimi zahtevami, pa organ z odločbo zavrne. V javnem razpisu je v 3. alineji točke V. pogoji za dodelitev sredstev bilo določeno, da mora vlagatelj zagotoviti ustrezno investicijsko tehnično dokumentacijo z detaljnim popisom del in stroškovno opredelitvijo cen. V razpisni dokumentaciji, ki je priloga javnega razpisa, pa je bilo določeno, da mora vlagatelj k vlogi priložiti uporabno dovoljenje za že obstoječi objekt, v katerem bo postavljena oprema. Prav tako je bilo v odločbi o pravici do sredstev določeno, da mora stranka o vsaki spremembi naložbe pridobiti soglasje Agencije in to preden začne izvajati spremembe. V obravnavanem primeru je Agencija dne 5. 2. 2010 od Inšpektorata RS za okolje in prostor pridobila podatek, da sporna proizvodnja v objektu, kamor je bila nameščena proizvodnja linija, glede na izdano uporabno dovoljenje ni predvidena. Na navedeno ugotovitev je tožnik v odgovoru z dne 16. 2. 2010 pojasnil, da se je lokacija, ki je bila predvidena v vlogi, spremenila oz. je bila oprema prestavljena v drug objekt. O navedeni spremembi Agencija predhodno ni bila obveščena. Objekt se sicer nahaja na parc. št. 293/23 k.o. ..., za katerega je bilo izdano uporabno dovoljenje dne 11. 12. 1998, vendar pa to ni ustrezno. Ker torej tožnik ni izpolnil vseh pogojev oz. kriterijev, določenih v Uredbi in javnem razpisu, je tožena stranka njegov zahtevek zavrnila.

Tožnik v tožbi navaja, da mu je Agencija z odločbo z dne 6. 8. 2009 odobrila vlogo za dodelitev nepovratnih sredstev v višini 200.000,00 EUR za nakup proizvodnje linije za izdelavo glinastih golobov. Tožnik ima proizvodnjo že locirano na zemljišču parc. št. 293/23 k.o. …. Na navedeni parceli stojita dva medsebojno povezana objekta, in sicer predgrajeni objekt in k temu dozidani objekt. Tožnik šteje oba povezana objekta kot enoten objekt. Ogled objektov je opravil tudi gradbeni inšpektor, ki je ugotovil, da ima tožnik za uporabo skladiščne hale s poslovnimi prostori uporabno dovoljenje izdano dne 11. 12. 1998. Prav tako je ugotovil, da bi lahko tožnik v tem objektu postavil proizvodnjo glinastih golobov, če bi zanj pridobil spremembo namembnosti, za katero pa ne bi potreboval posebnega gradbenega dovoljenja. Tožnik pa že razpolaga z uporabnim dovoljenjem za dograjeni objekt, ki leži na isti parcelni številki in je bil zgrajen na podlagi enotnega gradbenega dovoljenja št. 351-1081/99-04-101. To uporabno dovoljenje z dne 7. 11. 2001 z njegovo dopolnitvijo z dne 14. 3. 2001 pa je ustrezno in bi tožnik v tem objektu lahko začel s proizvodnjo, za katero je konkuriral na javnem razpisu. Takšno je tudi stališče gradbenega inšpektorja. Tožnik je zato Agencijo seznanil, da lahko proizvodnjo prestavi v halo dograjenega objekta, za katero ima ustrezno uporabno dovoljenje, torej v drugi del enotnega objekta. To je tudi že storil in je proizvodnjo linijo prestavil v tisti del povezanega objekta, ki je bil kasneje zgrajen in za katerega je bilo izdano ustrezno uporabno dovoljenje. O razlogih spremembe je bila Agencija obveščena, in sicer v odgovoru na poziv dne 13. 2. 2010, ko je tožnik toženko seznanil z možnostjo preselitve proizvodnje v objekt, za katerega ima uporabno dovoljenje. V zvezi s tem je v telefonskem razgovoru z gospo A., ki je vodila postopek, želel izvedeti, ali je s tem zadostil vsem pogojem javnega razpisa. Ker ni dobil nobenega odgovora, je sam preselil proizvodnjo v objekt, za katerega je imel uporabno dovoljenje ter je s tem štel, da je izpolnil vse obveznosti iz javnega razpisa. Tako ne drži trditev, da Agencija ni bila obveščena o spremembi namestitve proizvodne linije v drug objekt. Na podlagi tako nepravilno ugotovljenih dejstev je tožena stranka tudi napravila napačen sklep glede dejanskega stanja. Ker je v postopku predložil vsa ustrezna dokazila, meni, da je upravičen do nepovratnih sredstev v višini 200.000,00 EUR, zato predlaga, da sodišče izpodbijano odločbo odpravi in s sodbo ugodi njegovi zahtevi za izplačilo sredstev, oz. podredno, da zadevo vrne organu v nov postopek. Prav tako zahteva povrnitev stroškov postopka.

Tožena stranka je sodišču dostavila upravni spis, posebnega odgovora na tožbo pa ni podala.

Tožba je utemeljena.

V obravnavani zadevi je to sodišče že odločilo s sodbo opr. št. II U 140/2010 z dne 10. 3. 2011. Navedeno sodbo je Vrhovno sodišče razveljavilo s sklepom opr. št. X Ips 223/2011 z dne 14. 11. 2012 ter zadevo vrnilo sodišču prve stopnje v nov postopek. V sklepu je navedlo, da Agencija v svoji odločbi ni navedla natančnih razlogov za svojo odločitev, sodišče prve stopnje pa se je strinjalo s takšno obrazložitvijo in ni odgovorilo na tožbene ugovore, ki se nanašajo na za odločitev o zadevi pravno pomembne okoliščine glede pogojev za zavrnitev zahtevka za izplačilo spornih sredstev. S tem je bistveno kršilo določbe postopka v upravnem sporu, saj takšne sodbe ni mogoče preizkusiti. Sodišču prve stopnje je naložilo, da v novem postopku odpravi navedene pomanjkljivosti.

V obravnavanem primeru je sporno, ali je tožnikov zahtevek za izplačilo sredstev, ki ga je tožnik vložil dne 19. 11. 2009 v zvezi z odločbo o pravici do sredstev št. 33121-13/2009/11, izpolnjeval vse pogoje predpisane z uredbo, javnim razpisom in navedeno odločbo. Agencija je svojo odločitev oprla na ugotovitev inšpektorja, da objekt, v katerem bi naj bila predvidena proizvodnja, nima ustreznega uporabnega dovoljenja, za spremembo lokacije namestitve proizvodnje v drug objekt pa tožnik ni dobil predhodnega soglasja s strani Agencije.

V skladu z določbo 56. člena ZKme-1 Agencija odobri sredstva, če zahtevek izpolnjuje pogoje iz predpisov, javnega razpisa in odločbe o pravici do sredstev. Zahtevek, ki je v nasprotju z navedenimi zahtevami, organ z odločbo zavrne. Po določbi 86. člena Uredbe Agencija upravičencu izplača sredstva po opravljeni administrativni kontroli in nadzoru iz 114. člena Uredbe.

Po podatkih spisa je Agencija v okviru opravljanja kontrole zaprosila gradbenega inšpektorja za preverjanje skladnosti objekta, v katerem bi naj tožnik opravljal proizvodnjo letečih tarč in izdanih upravnih dovoljenj s predpisi s področja gradbeništva. Gradbeni inšpektor je v obvestilu z dne 5. 2. 2010 navedel, da ima tožnik za objekt, ki ga je priglasil v razpisnem postopku, uporabno dovoljenje št. 351-382/96-4BJ z dne 11. 12. 1998 za skladiščno halo s poslovnimi prostori, torej proizvodnja v tem objektu ni predvidena. Nadalje je tudi ugotovil, da ima tožnik na isti parcelni številki objekt, za katerega ima ustrezno uporabno dovoljenje št. 351-1081/99-04-093 z dne 7. 11. 2000 (proizvodno-prodajna-skladiščna hala).

Vrhovno sodišče je v svojem sklepu navedlo, da se je tožnik ravnal po predlogu pooblaščenega gradbenega inšpektorja, ki ga je prav Agencija poslala v kontrolni pregled tožnikove dokumentacije. Pri tem je gradbeni inšpektor kot pooblaščena strokovna oseba ocenil, da se lahko navedena proizvodnja postavi v proizvodnji objekt brez predhodnega gradbenega dovoljenja, saj je glede na videno ocenil, da sama postavitev te tehnologije v proizvodni objekt ne bi predstavljala spremembe namembnosti v smislu 9. točke 2. člena Zakona o graditvi objektov, zaradi česar tožnik ne bi potreboval posebnega gradbenega dovoljenja. Prav tako se vrhovno sodišče sklicuje na mnenje gradbenega inšpektorja, da lahko tožnik proizvodnjo preseli v sosednji objekt na isti parceli, za katerega ima ustrezno uporabno dovoljenje.

Po mnenju tega sodišča je namen kontrolnega postopka na podlagi ZKme-1 in Uredbe preverjanje ali je zahtevek za izplačilo sredstev v skladu z zahtevami iz predpisov, javnega razpisa in odločbe o pravici do sredstev. Tožnik je v prijavi navedel, v kateri objekt bo namestil proizvodnjo, zato bi moral ob zahtevi za izplačilo sredstev izkazati, da je ravnal v skladu s svojo prijavo in ostalimi pogoji, določenimi v razpisu in odločbi o dodelitvi sredstev. To pomeni, da bi moral predložiti ustrezno uporabno dovoljenje (za proizvodnjo) za objekt, ki ga je priglasil v razpisnem postopku. Mnenje gradbenega inšpektorja, ki ga je ta sicer podal na zaprosilo Agencije, pa se nanaša na ustreznost objektov in izdanih upravnih dovoljenj za konkretno proizvodnjo glede na predpise s področja gradbeništva. Po stališču sodišča pa navedenega mnenja ni mogoče šteti kot soglasje Agencije k spremembi naložbe. Ravnanje tožnika, da je s preselitvijo opreme v drug objekt le spoštoval mnenje gradbenega inšpektorja, torej pooblaščene strokovne osebe, je lahko relevantno v smislu ukrepov, za izrekanje katerih je pristojen gradbeni inšpektor, ne pa v smislu soglasja za spremembo naložbe. Za ta postopek je namreč bistveno ali je tožnik namestil proizvodnjo v prijavljeni objekt ter ali ima za navedeni objekt ustrezna upravna dovoljenja oziroma ali je pred preselitvijo proizvodnje v drug objekt predhodno za to dobil izrecno soglasje Agencije.

Po napotkih vrhovnega sodišča je treba v ponovnem postopku razjasniti vse pravno pomembne okoliščine za zavrnitev zahtevka za izplačilo spornih sredstev. Ker je iz podatkov spisa razvidno, da je v obravnavanem primeru tudi sporna verodostojnost računa, ki ga je tožnik priložil k zahtevku za izplačilo sredstev, sodišče ugotavlja, da dejansko stanje v zvezi s tem ni bilo popolno ugotovljeno. Navedena pomanjkljivost pa je takšne narave, da sodišče samo ne more rešiti spora. Za to je odpravilo izpodbijani akt in zadevo vrnilo Agenciji v ponoven postopek, v katerem bo odpravila ugotovljene pomanjkljivosti ter v skladu z napotki vrhovnega sodišča v obrazložitvi odločbe navedla vse pravno pomembne okoliščine ter natančno obrazložila svojo odločitev. Sodišče je odločitev sprejelo na podlagi 2. in 3. točke prvega odstavka 64. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1).

Glede na to, da je sodišče tožbi ugodilo, je tožnik upravičen do povračila stroškov postopka za tožbo v skladu z določbo tretjega odstavka 25. člena ZUS-1 ter Pravilnikom o povrnitvi stroškov tožniku v upravnem sporu. Ker je bila obravnavana zadeva rešena na seji, tožnika pa je zastopal pooblaščenec, ki je odvetnik, se mu priznajo stroški v višini 350,00 EUR. V skladu z Zakonom o pravdnem postopku pa je tožnik upravičen do plačila nagrade za postopek revizije v višini določeni v Zakonu o odvetniški tarifi in sicer po tarifni številki 3300 v znesku 2.390,00 EUR (upoštevaje vrednost spora 200.000,00 EUR). Tožnik je tako upravičen do plačila stroškov v znesku 2.740,00 EUR z 20% DDV, kar skupno znese 3.288,00 EUR, ki jih je sodišče naložilo v plačilo toženi stranki. Plačane sodne takse pa bodo tožniku vrnjene v skladu z Zakonom o sodnih taksah po uradni dolžnosti (opomba k Tarifni številki 6.1.).

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia