Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Sklep I Up 312/2003

ECLI:SI:VSRS:2005:I.UP.312.2003 Upravni oddelek

naknadni referendum sklep o razpisu naknadnega referenduma presoja skladnosti z Ustavo RS pristojnost ustavnega sodišča
Vrhovno sodišče
24. februar 2005
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Sklep o razpisu naknadnega referenduma je splošni akt, s katerim se pozove upravičence, naj določen dan izjavijo svojo voljo o tem, kar je vsebina referendumskega vprašanja, zato se z njim ne ureja posamičnih razmerij. Za presojo njegove skladnosti z Ustavo oz.

zakoni je pristojno Ustavno sodišče.

Izrek

Izpodbijana sodba se razveljavi in se tožba zavrže.

Obrazložitev

Sodišče prve stopnje je z izpodbijano sodbo na podlagi 1. odstavka 59. člena ZUS zavrnilo tožbo tožeče stranke proti 2. in 5. točki Sklepa o razpisu naknadnega referenduma (Uradni list RS, št. 86 z dne 11.10.2002), ki ga je na podlagi 16. člena in v skladu s 76. členom Statuta Občine K. (Uradni list RS, št. 46/01 dalje statut) sprejel Občinski svet na 9. izredni seji dne 7.10.2002. Z njim je bilo (med drugim) določeno, da se razpisuje naknadni referendum za šolski okoliš podružnične šole Š. o katerem se bo odločalo na podlagi, na Občinskem svetu Občine K., že sprejetem Odloku o ustanovitvi javnega vzgojno-izobraževalnega Zavoda Osnovne šole A.Š.-S.K. (1. točka), da se referendum razpisuje za celotno območje Občine K. (2. točka), da glasujejo občani tajno z glasovnicami na katerih je naslednje referendumsko besedilo: "ali ste za to, da ostane šolski okoliš podružnične šole Š. v okviru centralne šole D. in se s tem razveljavi nov Odlok o ustanovitvi Osnovne šole A.Š.-S.K., sprejet 9.3.1999, v delu, ki je štanjelski okoliš priključil Osnovni šoli K." (3. točka) ter določena volišča od številke 1 do številke 14 (5. točka). Ker Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 v nadaljevanju ZLS) ne določa, kdaj se (naknadni) referendum razpiše za vso občino in kdaj le za del občine, je sodišče prve stopnje presojalo 2. točko izpodbijanega Sklepa z vidika njene usklajenosti z določbami področnega zakona (Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja, Uradni list RS, št. 19/96 in 23/96 - popravek), Uredbe o merilih za oblikovanje javne mreže osnovnih šol, javne mreže osnovnih šol in zavodov za vzgojo in izobraževanje otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami ter javne mreže glasbenih šol (Uradni list RS, št. 16/38 in 27/99) dejstvom, da se sredstva za omenjeno šolo zagotavljajo iz proračuna Občine K. ter da od organov sosednje občine ni mogoče zahtevati, da bi spremenili akt o ustanovitvi ene od svojih javnih osnovnih šol in v njen šolski okoliš vključili območje sosednje občine. Na navedeni pravni in dejanski podlagi pa je presodilo, da je odločitev, da se referendum razpiše za celotno območje občine K., pravilna.

Tožeča stranka v pritožbi, ki jo vlaga iz pritožbenih razlogov 2. in 3. točke 1. odstavka 72. člena ZUS navaja, da je zaradi stališč sodišča prve stopnje v izpodbijani sodbi otrokom šolskega okoliša podružnične šole Š. onemogočeno obiskovanje osnovne šole (od prvega do zadnjega razreda) v istem šolskem okolišu centralne šole D.; zato sta v njihovo škodo kršeni določbi 54. in 57. člena Ustave RS.

Denarna sredstva za izgradnjo podružnične šole se zagotavljajo tudi v državnem proračunu. Pravno podlago za izvajanje osnovnošolskega izobraževanja za več lokalnih skupnosti predstavljajo 1. odstavek 16. člena ZOFVI in 7. in 9. člen uredbe. Člen 46.b ZLS je treba razlagati v povezavi s 46.a členom istega predpisa. Zato meni, da je materialno pravo zmotno uporabljeno. Dejansko stanje pa naj bi bilo zmotno ugotovljeno zato, ker sodišče prve stopnje ni presodilo mnenj službe za zakonodajo z dne 31.3.1999 ter visoke upravne šole z dne 12.4.1999. Predlaga, da se pritožbi ugodi, izpodbijana sodba spremeni tako, da se tožbi ugodi oziroma izpodbijana sodba razveljavi in zadeva vrne v ponovni postopek.

Tožena stranka ter Državni pravobranilec Republike Slovenije kot zastopnik javnega interesa na pritožbo nista odgovorila.

Pritožbeno sodišče je izpodbijano sodbo razveljavilo ter tožbo zavrglo in naslednjih razlogov: S tožbo v upravnem sporu izpodbijani sklep o razpisu naknadnega referenduma je sprejel Občinski svet Občine K. dne 7.10.2002 in z njim v skladu s 47.a členom ZLS določil vsebino vprašanja, o katerem se bo odločalo na referendumu, dan, ki se šteje za dan razpisa, referendumsko območje in dan glasovanja. Zato gre po presoji pritožbenega sodišča za splošni akt - predpis lokalne skupnosti, s katerim se pozove upravičence, naj določen dan izjavijo svojo voljo o tem, kar je vsebina referendumskega vprašanja (tako tudi ustavno sodišče v odločbah št. U-1-111/04 z dne 8.7.2004, U-1-289/97 z dne 18.11.1999 in drugih).

Po določbi 4. odstavka 1. člena ZUS sicer odloča sodišče v upravnem sporu tudi o zakonitosti aktov organov lokalne skupnosti izdanih v obliki predpisa, vendar le kolikor urejajo posamična razmerja, kar pa glede na navedeno v obravnavani zadevi ni primer. Za presojo skladnosti splošnih aktov z ustavo oziroma z zakoni pa je po določbah 21. člena Zakona o ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 in 64/01) stvarno pristojno ustavno sodišče. Ker sodišče prve stopnje tožbe tožeče stranke v predhodnem preizkusu ni zavrglo, je prekršilo 1. točko 1. odstavka 34. člena ZUS ter s tem zagrešilo bistveno kršitev določb postopka v upravnem sporu (3. odstavek 72. člena ZUS). Zato je pritožbeno sodišče na podlagi 1. odstavka 75. člena sodbo sodišča prve stopnje razveljavilo in zavrglo tožbo tožeče stranke.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia