Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Otvoritveno poročilo dejansko ni bilo sestavljeno v skladu z zakonskimi zahtevami, na kar je mogoče sklepati na podlagi dejstva, da ga je upraviteljica kar dvakrat dopolnjevala.
Pritožbi se ugodi, izpodbijani sklep se razveljavi in se zadeva vrne sodišču prve stopnje v nov postopek.
1. Sodišče prve stopnje je z izpodbijanim sklepom (1) nadomestilo upraviteljici za izdelavo otvoritvenega poročila odmerilo tako, kot to izhaja iz 1. točke izreka izpodbijanega sklepa ter (2) sklenilo, da ima upraviteljica po pravnomočnosti sklepa pravico do plačila 90 odstotkov zneska nadomestila iz 1. točke, o plačilu zadnji 10 odstotkov pa bo sodišče odločalo po prejemu končnega poročila.
2. Zoper navedeni sklep se je pravočasno pritožil upnik, in sicer zaradi zmotne ugotovitve dejanskega stanja ter napačne uporabe materialnega prava. Predlagal je, da višje sodišče izpodbijani sklep razveljavi.
3. Pritožba je utemeljena.
4. Sodišče prve stopnje je nadomestilo upraviteljici za izdelavo otvoritvenega poročila odmerilo po tem, ko je ugotovilo, da je upraviteljica v skladu s 294. členom ZFPPIPP predložila otvoritveno poročilo, s čemer je pridobila pravico zahtevati plačilo 90 % nadomestila za njegovo izdelavo (1. točka prvega odstavka 104. člena ZFPPIPP). Upnik odločitev sodišča izpodbija z navedbami, da upraviteljica poročila ni predložila v roku za pripravo otvoritvene bilance iz drugega odstavka 291. člena ZFPPIPP ter, da otvoritveno poročilo, objavljeno 22.10.12 z dopolnitvijo, ki je bila objavljena 2.4.2013, ni sestavljeno v skladu z ZFPPIPP.
5. Ni dvoma, da otvoritveno poročilo ni bilo predloženo v roku za pripravo otvoritvene bilance iz drugega odstavka 291. člena ZFPPIPP, kar upraviteljica opravičuje z obsežnostjo stečajne zadeve ter dejstvom, da ni imela verodostojnih informacij s strani bivših odgovornih oseb. Zamuda pri predložitvi otvoritvenega poročila za odločitev o nadomestilu za izdelavo otvoritvenega poročila v konkretni zadevi ni bistvenega pomena, saj je odločilna ugotovitev, da otvoritveno poročilo dejansko ni bilo sestavljeno v skladu z zakonskimi zahtevami, na kar je mogoče sklepati na podlagi dejstva, da ga je upraviteljica kar dvakrat dopolnjevala (nazadnje 11.6.2013). Navedeno kaže na to, da je odločitev sodišča prve stopnje, ki je štelo, da je upraviteljica predložila otvoritveno poročili v skladu z 294. členom ZFPPIPP, najmanj preuranjena. Zaradi navedenega je višje sodišče pritožbi upnika ugodilo in izpodbijani sklep razveljavilo ter zadevo vrnilo sodišču prve stopnje v nov postopek (3. točka 365. člena ZPP v zvezi s prvim odstavkom 121. člena ZFPPIPP), v katerem bo potrebno presoditi, ali je dopolnjeno poročilo sestavljeno v skladu z ZFPPIPP (upoštevajoč tudi zadnji popravek otvoritvene bilance z dne 11.6.2013), oziroma, ali je upraviteljica (že) pridobila pravico zahtevati nadomestilo za izdelavo otvoritvenega poročila.