Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 273

Neutemeljeno
17. maj 2016
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnika,ki se nanaša na objavo 25.4.2016 v rubriki Panorama v časopisu Delo in na spletnem portalu Delo.si »Tudi letečim kuharjem turbulenca ni prihranjena.«:

http://www.delo.si/prosti-cas/zanimivosti/tudi-letecim-kuharjem-turbulenca-ni-prihranjena.html .

Pritožnik ocenjuje, da predmetna vsebina / objava ni v skladu z določili 6. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (v nadaljevanju SOK), saj gre po njegovem mnenju povsem očitno za naročen in plačan članek, ki promovira potniško izkušnje letenja s Turkish Airlines, vendar to ni nikjer zapisano. Zato naj bil predmeten prispevek zavajal bralce, da gre za uredniško vsebino ter posledično  ne krši samo določil SOK, prav tako tudi ni v skladu z novinarskimi standardi.

Izdajatelj medija / spletnega mesta delo.si družba Delo d.o.o., v njenem imenu avtor prispevka / reportaže, ki je predmet pritožbe, v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno s širšo obrazložitvijo, kot sledi.

Kot dolgoletni novinar je avtor reportaže ogorčen nad trditvijo pritožnika, da naj bi šlo za naročen in plačan članek, ki naj bi promoviral potniško izkušnjo s Turkish Arlines. Navedbe v pritožbi razumem, kot da je letalska družba Turkish Airlines predmetni prispevek / reportažo naročila in plačala in da sem zato pisal o njej z namenom, da jo promoviram. Blatenju ugovarjam, vendar dopuščam možnost, da prijavitelj ne pozna novinarskega dela, zato pojasnjujem nastanek reportaže. Po dogovoru z v.d. odgovornega urednika Dela sem šel na službeno pot v Istanbul. Na poti sem si med drugim ogledal tudi catering center družbe sh COCo, o čemer sem po dogovoru z resorno urednico tudi napisal reportažo, saj to področje bralcem Dela še ni bilo predstavljeno. V reportažo sem vključil tudi lastne avtorske fotografije. Pisanje člankov je obvezna sestavina mojega dela, naročanje člankov pa ena od funkcij urednikov. Reportaža se osredotoča izključno na zanimivosti o pripravi obrokov za posrežbo na letalih, šolanju stevardes in stevardov ter kuharjev. Niti z enim samim stavkom nisem zapisal izkušnje na letalu. Gre izključno za reportažo o catering družbi Turkish Do & Co. Res pa je, da je le-ta po vstopu Turkish  Airlines doživela velike spremembe. Ker gre za vsebino oz. področje, ki širši javnosti ni najbolj poznano, je reportaža pomenila bogatitev vsebine v časniku Delo. Brez težav ob reportaži, ki je predmet pritožbe, potegnemo vzporednice z nedavnim medijskim poročanjem o širitvi Pipistrelovih letal na kitajski trg in vstop kitajske družbe v Pipistrel.

Člen 6 PREPOZNAVANJE

6.1.

Oglaševanje mora biti že na prvi pogled prepoznavno kot oglaševanje. Biti mora jasno in prepoznavno ločeno od redakcijskih vesti, komentarjev in drugih rubrik oz. oddaj in se nanje v nadaljevanju ne sme sklicevati, ne glede na medij, v katerem je objavljeno. Vsi oglasi v tiskanih medijih, ki po slogu ali obliki lahko zavedejo bralca v zmoto, da gre za redakcijsko gradivo, morajo biti ustrezno označeni. Vsi oglasi v avdiovizualnih medijih morajo biti napovedani kot poseben program ali drugače avdiovizualno ločeni.

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo 18. maja 2016 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru medija ter ogleda vsebine, ki je bila predmet pritožbe, ugotavlja, da gre pri vsebini, na katero se pritožba nanaša, za uredniško vsebino / reportažo. Ob tem razsodišče dodaja, da v predmetni vsebini ne prepoznava nobenih elementov oglaševanja.

Oglaševalsko razsodišče

Roman Berčon, predsednik

Javne informacije Slovenije, Oglaševalsko razsodišče, Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ)

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia