Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

VSL sklep I Cp 2350/2016

ECLI:SI:VSLJ:2017:I.CP.2350.2016 Civilni oddelek

predlog za vrnitev v prejšnje stanje napaka v komunikaciji med stranko in pooblaščencem zdravstvene težave
Višje sodišče v Ljubljani
11. januar 2017

Povzetek

Sodišče je zavrnilo pritožbo toženke, ki je zahtevala vrnitev v prejšnje stanje zaradi zamude na naroku. Sodišče je ugotovilo, da napaka v komunikaciji med stranko in njenim pooblaščencem ne predstavlja upravičenega razloga za vrnitev v prejšnje stanje, saj je bila toženka in njen pooblaščenec obsojena na pomanjkljivo skrbnost. Toženka ni uspela dokazati, da je bila njena odsotnost na naroku posledica nepredvidenih okoliščin, saj zdravstvena dokumentacija ni izkazovala njenega hude bolezni.
  • Napaka v komunikaciji med stranko in njenim pooblaščencem.Ali napačna navedba ure obravnave, ki jo je toženka sporočila pooblaščencu, predstavlja napako v komunikaciji med stranko in njenim pooblaščencem?
  • Upravičenost vrnitve v prejšnje stanje.Ali je toženka upravičena do vrnitve v prejšnje stanje zaradi zamude, ki je nastala zaradi njenega zdravstvenega stanja in stresa?
  • Skrbnost pooblaščenca.Ali je pooblaščenec ravnal z zadostno skrbnostjo pri obveščanju o datumu in uri obravnave?
  • Dokazovanje zdravstvenega stanja.Ali je toženka uspela dokazati svoje zdravstveno stanje, ki bi opravičevalo njeno odsotnost?
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Pritožba zmotno meni, da napačna navedba ure obravnave, ki jo je toženka sporočila pooblaščencu, ne predstavlja napake v komunikaciji med stranko in njenim pooblaščencem. Zamude, ki so nastale zaradi težav v komuniciranju med odvetnikom in stranko, gredo v breme stranke in vrnitev v prejšnje stanje ni mogoča. Vrnitve v prejšnje stanje tudi ne utemeljuje okoliščina, da je stranka odvetniku sporočila napačen datum.

Izrek

Pritožba se zavrne in se izpodbijani sklep sodišča prve stopnje potrdi.

Obrazložitev

1. Sodišče prve stopnje je zavrnilo toženkin predlog za vrnitev v prejšnje stanje. Svojo odločitev je utemeljilo z ugotovitvijo, da napaka v komunikaciji med stranko in pooblaščencem ne predstavlja upravičenega razloga za ugoditev predlogu. Izpostavilo je, da tako pri toženki kot njenem pooblaščencu ni bila podana zadostna skrbnost. Vrnitve v prejšnje stanje pa tudi ne opravičuje navedba o hudem bolezenskem in stresnem stanju toženke, saj slednjega predložena zdravstvena dokumentacija ne izkazuje.

2. Toženka v pritožbi zoper navedeni sklep uveljavlja pritožbena razloga bistvenih kršitev določb pravdnega postopka in zmotne ter nepopolne ugotovitve dejanskega stanja iz prvega odstavka 338. člena Zakona o pravdnem postopku (v nadaljevanju: ZPP). Predlaga, da pritožbeno sodišče izpodbijani sklep spremeni tako, da njenemu predlogu za vrnitev v prejšnje stanje ugodi, o pritožbenih stroških pa bo odločeno s končno odločbo sodišča prve stopnje. Poudarja, da ne gre za napako v komunikaciji med stranko in njenim pooblaščencem. Toženka ni po svoji krivdi sporočila pooblaščencu napačne ure obravnave. Bila je v hudem stresnem stanju, predvsem zaradi moževe bolezni. Pooblastilo, ki je bilo sicer podpisano 8. 4. 2016, je pooblaščencu dostavila 6. 5. 2016, hkrati s pooblastilom pa tudi zdravniško potrdilo o njeni opravičeni odsotnosti z glavne obravnave in opravičeni odsotnosti njenega moža. Zamuda izvira iz dogodka, ki ga toženka ni mogla predvideti niti preprečiti. Obravnave se ni udeležila, ker je imela zdravniško potrdilo, za katerega je upravičeno verjela, da je veljavno. Zmotno je stališče prvega sodišča, da pooblaščenec ni ravnal z zadostno skrbnostjo. Čeprav je toženka pooblastilo podpisala 8. 4. 2016, mu je bilo izročeno šele 6. 5. 2016, le štiri dni pred narokom. Takrat mu je bilo tudi povedano, da je obravnava ob 10. uri. Pooblaščenec je stranki verjel glede ure in datuma obravnave in tega ni posebej preverjal. Res je, da predložena zdravstvena dokumentacija ne izkazuje zdravstvenega stanja toženke, vendar je toženka prejela opravičilo za odsotnost na pravilnem obrazcu in bila je prepričana, da to zadostuje. Sodišče bi lahko, še preden je zaprosilo za mnenje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije (v nadaljevanju: ZZZS), pridobilo izjavo toženkine osebne zdravnice, ki je opravičilo izdala. Poudarja, da je bila pooblaščencu napačno sporočena ura glavne obravnave ravno zaradi toženkine bolezni in hude bolezni moža. Zamuda tako ni posledica toženkine oz. pooblaščenčeve krivde. Priglaša stroške pritožbenega postopka.

3. Pritožba ni utemeljena.

4. Vrnitev v prejšnje stanje se dovoli, če stranka zamudi rok za kakšno pravno dejanje iz opravičenega razloga (prvi odstavek 116. člena ZPP). Vzrok je upravičen, če ga stranka ni zakrivila s svojim vedenjem oz., če se lahko pripiše naključju, ki se ji je pripetilo. Upravičenega vzroka tako ne pomenijo le okoliščine, ki pomenijo višjo silo in ki omogočajo razbremenitev objektivne odgovornosti, ampak se pogoj (ne)krivde presoja po subjektivnih okoliščinah predlagateljice. To pomeni, da je treba najprej ugotoviti, kakšne so osebne lastnosti in okoliščine na njeni strani, in nato oceniti, ali ji je glede na to mogoče očitati, da je zakrivila zamudo.

5. Izpodbijani sklep zavzema stališče, 1) da je toženka zamudila narok zaradi lastne neskrbnosti - enako velja za njenega pooblaščenca - in da 2) navedbe o hudem bolezenskem in stresnem stanju toženke niso upravičene, ker jih zdravstvena dokumentacija ne izkazuje.

6. Vrnitev v prejšnje stanje načeloma preprečuje vsaka oblika krivde - naklep in velika ali majhna malomarnost. Zamuda ni opravičena, če v danih okoliščinah oseba, ki je zamudo povzročila, ni ravnala tako, kot bi bilo od nje pričakovati. Vrnitev v prejšnje stanje je mogoča, če je zamudo povzročil dogodek, ki ga stranka, kljub izkazani zadostni skrbnosti (nekrivdi), ni mogla niti predvideti niti preprečiti.(1)

7. Pritožba zmotno meni, da napačna navedba ure obravnave, ki jo je toženka sporočila pooblaščencu, ne predstavlja napake v komunikaciji med stranko in njenim pooblaščencem. Zamude, ki so nastale zaradi težav v komuniciranju med odvetnikom in stranko, gredo v breme stranke in vrnitev v prejšnje stanje ni mogoča. Vrnitve v prejšnje stanje tudi ne utemeljuje okoliščina, da je stranka odvetniku sporočila napačen datum.(2)

8. Mandatno razmerje je bilo med toženko in pooblaščencem vzpostavljeno že 8. 4. 2016, več kot mesec dni pred narokom, ki se ga nobeden od njiju ni udeležil. Ker pri zamudi, ki jo povzroči odvetnik, velja, da je merilo presoje objektivno - presoja se, ali je odvetnik ravnal v skladu s skrbnostjo, ki se pričakuje od vsakega odvetnika (skrbnost dobrega strokovnjaka) - je pravilen zaključek prvega sodišča, da temu kriteriju pooblaščenec ni zadostil, saj bi lahko na povsem preprost način preveril datum in uro razpisanega naroka.

9. Neutemeljena so pritožbena zatrjevanja o tožničinem bolezenskem stanju, ker ni izkazano z zdravstveno dokumentacijo. Tudi sklicevanje na zaupanje v pravilnost zdravniškega potrdila ne more imeti želene teže, saj mnenje ZZZS z dne 27. 5. 2016 izkazuje, da je bilo potrdilo izdano neupravičeno. Poleg tega je bilo potrdilo izdano skoraj mesec dni pred narokom, zato ne gre za nepredviden in nezakrivljen dogodek. Stranki je mogoče očitati krivdo, če ob vnaprej predvideni zamudi preložitve naroka ni predlagala.

10. Glede na navedeno je pritožbeno sodišče pritožbo zavrnilo in izpodbijani sklep sodišča prve stopnje potrdilo (2. točka 365. člena ZPP).

Op. št. (1): Primerjaj Galič, A. in drugi: Pravdni postopek, Zakon s komentarjem, 1. knjiga, GV Založba.

Op. št. (2): Primerjaj VSL sklep I Cpg 1334/1999.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia