Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
20. 4. 2000
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude dr. Milana Zvera iz Ljubljane na seji dne 20. aprila 2000
s k l e n i l o :
Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti četrtega odstavka 45. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 74/98) se zavrne.
1.Pobudnik navaja, da je bil dne 16. 3. 1995 imenovan za sekretarja Mestnega sveta Mestne občine Ljubljana. Določba četrtega odstavka 45. člena Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi (v nadaljevanju: ZLS-J) z dnem njegove uveljavitve ukinja delovna mesta sekretarjev občinskih svetov. Pobudnik meni, da izpodbijana določba zato, ker ukinja delovna mesta sekretarjev pred potekom mandatov občinskim svetom, posega v njegove pridobljene pravice. V nasprotju naj bi bila z 2. in s 155. členom Ustave. Pobudnik je predlagal tudi začasno zadržanje izvrševanja izpodbijane določbe, ker naj bi mu nastale težko popravljive posledice, oteženo pa naj bi bilo tudi delo Mestnega sveta Mestne občine Ljubljana do izteka njegovega mandata.
2.Novela ZLS-J je vnesla v ureditev lokalne samouprave obsežne spremembe in dopolnitve. Ena od sprememb in dopolnitev je bila tudi ta, da je župan dobil pravico vodenja in sklicevanja občinskega sveta (15. člen ZLS-J). To je povzročilo, da občinskih svetov, izvoljenih na lokalnih volitvah v mesecu decembru 1998, ni več vodil predsednik, ki bi ga izvolil občinski svet izmed svojih članov, temveč je to funkcijo prevzel župan. Opisana sprememba je pomenila, da je postalo delovno mesto sekretarja občinskega sveta nepotrebno. Ta je bil namreč zadolžen za opravljanje strokovnih in administrativnih del pri pripravi in vodenju sej občinskega sveta, njegovih komisij in odborov (peti odstavek 35. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97 in 74/98 - v nadaljevanju: ZLS), ki je veljal do uveljavitve navedenih sprememb in dopolnitev. Navedena dela je prevzela občinska uprava, katere predstojnik je župan, neposredno pa jo vodi tajnik občine (drugi odstavek 49. člena ZLS).
3.Določba četrtega odstavka 45. člena ZLS-J določa, da se z dnem uveljavitve sprememb in dopolnitev (to je bilo 17. 11. 1998) ukinejo delovna mesta dosedanjih sekretarjev občinskih svetov. Določa tudi, da se sekretarja, ki je delavec občinske uprave, v skladu z zakonom razporedi na drugo delovno mesto v občinski upravi, ki ustreza njegovi izobrazbi, znanju in zmožnostim.
4.Pobudniku zaradi navedenih sprememb ni moglo prenehati delovno razmerje, pa tudi razporejen je bil lahko le na ustrezno delovno mesto. Zato zaradi izpodbijane določbe ni moglo priti do kršitve njegovih pravic iz delovnega razmerja. Če pobudnik meni, da je prišlo do kakšnih kršitev pri njegovi razporeditvi na drugo delovno mesto, pa te kršitve lahko uveljavlja v sodnem postopku. Zato Ustavno sodišče pobudnikovih navedb, da se ukinja delovno mesto sekretarjev pred potekom mandatov občinskih svetov in s tem posega v njegove pridobljene pravice, ni moglo upoštevati.
5.Ker z izpodbijano določbo očitno niso bile kršene v pobudi zatrjevane določbe 2. in 155. člena Ustave, je Ustavno sodišče pobudo kot neutemeljeno zavrnilo.
6.Ustavno sodišče je ta sklep sprejelo na podlagi drugega odstavka 26. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam-Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i kFranc Testen