Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-220/01

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

19. 2. 2004

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Vere Kramberger iz Borove vasi na seji dne 19. februarja 2004

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti Zakona o preoblikovanju prostih carinskih prodajaln na cestnih mejnih prehodih z državami članicami Evropskih skupnosti, ki delujejo v okviru Evropske unije, v mejne prodajalne in o posebnih ukrepih nadzora teh prodajaln (Uradni list RS, št. 62/01), se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

A.

1.Pobudnica izpodbija Zakon o preoblikovanju prostih carinskih prodajaln na cestnih mejnih prehodih z državami članicami Evropskih skupnosti, ki delujejo v okviru Evropske unije, v mejne prodajalne in o posebnih ukrepih nadzora teh prodajaln (v nadaljevanju ZPPCPEU) v celoti, saj naj bi bila tako njegova vsebina kot tudi postopek sprejemanja v neskladju z ustavnim redom Slovenije (navaja 2., 5., 14., 15., 50., 66. in 74. člen Ustave) in Evropsko socialno listino (spremenjeno, navaja I. del, točke 1, 6, 12 in 14 ter II. del, točki 1 in 2, Uradni list RS, št. 24/99, MP, št. 7/99 - MESL). Izrecno izpodbija 12. člen ZPPCPEU, ker naj bi "neustrezno in zato protiustavno definiral sanacijske posege zaradi izgube delovnih mest" in 20. člen, ker naj bi "v nasprotju z javnim interesom našo državo predčasno postavil v podrejeni položaj nasproti članicam EU". Pobudnica v eni od vlog predlaga, naj Ustavno sodišče odloča na javni obravnavi.

2.Pobudnica navaja, da je vložila pobudo v svojem imenu in v imenu delavcev, zaposlenih v mejnih prodajalnah (v nadaljevanju PCP), čeprav je pobuda podpisana samo z njene strani in ni predložila pooblastila za zastopanje delavcev PCP. Navaja, da je pravni interes za oceno ustavnosti izpodbijanega zakona izkazan, saj je osebne narave, ker se nanaša na vse zaposlene v PCP. Z Zakonom naj bi se posegalo v njihovo ustavno pravico do socialne varnosti in v varnost delovnega mesta.

B. - I.

3.Pobudnica je izpodbijala tudi 13. člen Zakona o referendumu in ljudski iniciativi (Uradni list RS, št. 15/94 in nasl. - ZRLI).

Ustavno sodišče je s sklepom z dne 13. 12. 2001 ta del pobude izločilo in o njem odloča v posebnem postopku.

B. - II.

4.Na podlagi prvega odstavka 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) lahko vsak da pobudo za začetek postopka, če izkaže svoj pravni interes. Pravni interes za vložitev pobude je podan, če predpis, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese ali pravni položaj (drugi odstavek 24. člena ZUstS).

5.Naslovniki ZPPCPEU so proste carinske prodajalne na cestnih mejnih prehodih z državami članicami Evropske Unije (EU). Zakon ureja posebne ukrepe nadzora v zvezi z blagom, ki se prodaja v prodajalnah na območju mejnih prehodov, ter pravice in obveznosti oseb v zvezi z izvajanjem posebnih ukrepov nadzora, način preoblikovanja prostih carinskih prodajaln na cestnih mejnih prehodih z državami članicami EU v mejne prodajalne ter ukrepe državne pomoči zaradi spremembe pogojev poslovanja v teh prodajalnah (1. člen). ZPPCPEU ne ureja pravic in obveznosti oziroma pravnega položaja delavcev, zaposlenih v PCP. To velja tudi za izpodbijana 12. in 20. člen Zakona. Glede na navedeno, pobudnica ne izkazuje pravnega interesa za oceno ustavnosti ZPPCPEU, saj ne posega neposredno v njene pravice oziroma pravni položaj. Ni izključeno, da je uveljavitev ZPCPEU lahko imela vpliv na poslovanje PCP in da je kot posledica spremenjenih pogojev poslovanja lahko prišlo tudi do viška zaposlenih v PCP, vendar te okoliščine ne utemeljujejo pobudničinega pravnega interesa na podlagi 24. člena ZUstS. Zato je Ustavno sodišče pobudo zavrglo.

C.

6.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednica dr. Dragica Wedam Lukić ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan, dr. Ciril Ribičič, dr. Mirjam Škrk in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Predsednica dr. Dragica Wedam Lukić

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia