Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
9. 3. 2000
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Adolfa Štormana iz Velenja na seji dne 9. marca 2000
s k l e n i l o :
Pobuda za začetek postopka za oceno zakonitosti postopka, po katerem je bil sprejet Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Mestne občine Velenje (Uradni vestnik Mestne občine Velenje, št.10/98), se zavrne.
Pobudnik vlaga pobudo kot svetnik v Svetu Mestne občine Velenje ter v imenu politične stranke Republikanci Slovenije.
Meni, da je bil Odlok o organizaciji in delovnem področju občinske uprave Mestne občine Velenje sprejet v nasprotju z 69. členom Statuta Mestne občine Velenje, ki zahteva za sprejem izpodbijanega odloka dvotretjinsko večino navzočih svetnikov.
Predlaga, naj Ustavno sodišče izpodbijani odlok odpravi, ker je bil sprejet v nasprotju z zakonskimi in podzakonskimi predpisi.
Ustavno sodišče ni pristojno za odločanje o medsebojni skladnosti predpisov lokalnih skupnosti. Po četrti alinei prvega odstavka 21. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) Ustavno sodišče odloča o skladnosti predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in z zakoni.
Prav tako Ustavno sodišče ni pristojno za odločanje o tem, ali je bil predpis lokalne skupnosti sprejet po postopku, ki ga urejajo predpisi lokalnih skupnosti. Tretji odstavek 21. člena ZUstS določa, da Ustavno sodišče odloča le o ustavnosti in zakonitosti postopkov, po katerih so bili akti sprejeti. Zato Ustavno sodišče ni pristojno za oceno skladnosti izpodbijanega postopka s Statutom Mestne občine Velenje, kot to uveljavlja pobudnik.
Zakon o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 6/94 - odl. US, št. 45/94 - odl. US, 57/94, 14/95, 20/95 - odl. US, 63/95 - obvezna razlaga, 9/96 - odl. US, 44/96 - odl. US, 26/97, 70/97 in 74/98 - v nadaljevanju: ZLS), ki kot sistemski zakon na področju lokalne samouprave ureja splošne akte lokalnih skupnosti, v 49. členu določa, da občinsko upravo sestavljajo eden ali več organov občinske uprave, ki jih ustanovi občinski svet na predlog župana s splošnim aktom ter določi njihovo notranjo organizacijo in delovno področje. ZLS ne določa, da mora biti ta splošni akt sprejet z dvotretjinsko večino navzočih članov, kot to določa na primer za sprejem poslovnika (prvi odstavek 36. člena ZLS). ZLS za sprejem odloka, kakršen je izpodbijani odlok, tudi ne določa dvotretjinske večine vseh članov sveta. Drugi odstavek 64. člena ZLS, ki našteva bistvene sestavine statuta, izrecno določa, da organizacija in delovanje organov občinske uprave, ni vsebina statutarnih določb. To pomeni, da za sprejem izpodbijanega odloka ni potrebna dvotretjinska večina vseh članov.
Za sprejem izpodbijanega odloka zadostuje t. im. navadna večina. Prvi odstavek 35. člena ZLS določa, da občinski svet sprejema odločitve na svoji seji z večino glasov navzočih članov in da lahko veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov občinskega sveta. Iz pobude je razvidno, da pobudnik ne trdi tega, da Odlok ni bil sprejet niti z navadno večino.
Ker iz navedenega izhaja, da je pobuda očitno neutemeljena v tistem delu, v katerem pobudnik navaja, da je izpodbijani odlok sprejet tudi v nasprotju z "zakonskimi predpisi", jo je Ustavno sodišče zavrnilo.
Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi drugega odstavka 26. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, dr. Miroslava Geč-Korošec, Lojze Janko, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam-Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i kFranc Testen