Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
12.12.1991
Ustavno sodišče Republike Slovenije je na seji dne 12.12.1991 obravnavalo pobudo Petra Kavalarja iz Celja in
s k l e n i l o :
Ustavno sodišče ne sprejme pobude in ne bo začelo postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti odloka Skupščine občine Celje o proračunu občine Celje za leto 1991 (Uradni list RS, št. 16/91).
Pobudnik je dal pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti v izreku tega sklepa navedenega predpisa Skupščine občine Celje. Po pobudnikovem mnenju nasprotna udeleženka ob sprejemanju izpodbijanega odloka ni ravnala zakonito, ker je v proračunu za leto 1991 predvidela kot odhodek tudi plačilo anuitete najetega kredita, dospele v tem letu, v višini 30.060.000 dinarjev. Meni namreč, da se bo najeti kredit odplačal v breme sredstev za stanovanjsko in komunalno dejavnost, kar iz vsebine določb odloka ter pregleda prihodkov in razporeditve prihodkov po glavnih namenih proračuna občine Celje za leto 1991 ni jasno razvidno, s čimer bo breme odplačila kredita padlo na vse davkoplačevalce. V stanovanjih, kupljenih od podjetja EMO, ki so bila plačana s tem kreditom, pa po navedbi pobudnika še vedno stanujejo isti stanovalci kot pred nakupom, čeprav po veljavnih kriterijih niso upravičeni stanovati v solidarnostnih stanovanjih.
V postopku za preizkus pobude je ustavno sodišče ugotovilo, da pobuda ni utemeljena.
Po določbi 172. člena ustave skupščina v okviru pravic in dolžnosti družbenopolitične skupnosti sprejema proračun. Na podlagi tretjega odstavka 1. točke amandmaja XXXII k ustavi (Uradni list SRS, št. 32/89) družbenopolitične skupnosti lahko uporabljajo sredstva proračuna tudi za uresničevanje razvojne politike, določene v njihovih družbenih planih, v skladu z zakonom pa tudi za financiranje določenih skupnih družbenih potreb ter za potrebe gospodarske in komunalne infrastrukture.
Po 14. členu zakona o financiranju javne porabe (Uradni list RS, št. 48/90) republika in občine odgovarjajo za svoje obveznosti z vsemi svojimi sredstvi, s katerimi lahko razpolagajo (4. člen).
Republika oziroma občina lahko v posameznem letu razpolaga s tistimi prihodki, ki so bili vplačani v njen proračun do konca leta in s prihodki od davka od prometa proizvodov in od plačil za storitve, ki so bili vplačani do 31. januarja naslednjega leta ter se nanašajo na realizacijo prometa v preteklem letu (11. člen).
Sredstva proračuna republike oziroma občine se uporabljajo za namene, ki so določeni s posebnimi zakoni oziroma odloki občinske skupščine (12. člen).
Ustavno sodišče ugotavlja, da zakon o financiranju javne porabe ni taksativno navedel nalog republiških in občinskih organov, ki se financirajo iz proračuna, vendar iz navedenih določb zakona kot tudi iz vsebine ostalih določb tega zakona izhaja, da je proračun edini finančni instrument, preko katerega se usmerjajo in kjer se zbirajo vsa sredstva za financiranje nalog javne in druge porabe v republiki in občinah.
Skupščina občine Celje je pri Ljubljanski banki - Splošni banki Celje najela posojilo, katerega je porabila za plačilo kupljenih stanovanj od podjetja EMO. Svojo obveznost, nastalo s sklenitvijo kreditne pogodbe, mora zato občina Celje, enako kot vsi drugi pravni subjekti, poravnati skladno z določbami 12., 17. in 1065. člena zakona o obligacijskih razmerjih (Uradni list SFRJ, št. 29/78, 39/85, 45/89 in 57/89). To obveznost lahko plača samo v breme sredstev proračuna. V zvezi z navedbo pobudnika, da so sporna stanovanja še vedno sestavni del solidarnostnega sklada, da pa v njih ne bivajo upravičenci do solidarnostnih stanovanj, je ustavno sodišče ugotovilo, da statusa teh stanovanj izpodbijani odlok o proračunu ne ureja.
Ustavno sodišče je na podlagi 15. člena zakona o postopku pred Ustavnim sodiščem SR Slovenije (Uradni list SRS, št. 39/74 in 28/76) zato sklenilo tako, kot je razvidno iz izreka tega sklepa.
P r e d s e d n i k
dr. Peter Jambrek