Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Pridobivanje podatkov iz evidence registriranih vozil

2. junij 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Pridobivanje podatkov iz evidence registriranih vozil

Datum

02.06.2025

Številka

07121-1/2025/690

Kategorije

Posredovanje osebnih podatkov, Pravne podlage, Pridobivanje OP iz zbirk

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju: IP) je prejel vaše dodatno zaprosilo za mnenje glede pravne podlage za izvajanje avtomatske prepoznave registrskih tablic in pridobivanja podatkov iz javne evidence.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju: Splošna uredba o varstvu podatkov) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05, 51/07 – ZUstS-A; ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

IP se v okviru neobvezujočega mnenja ne more in ne sme postaviti v vlogo odločevalca (razsojevalca) v posameznih primerih in odločiti o upravičenosti posredovanja podatkov ali celo odrediti/prepovedati določenemu zavezancu posredovanje določenih podatkov.

Obrazložitev

IP glede na pojasnila, ki so vam bila posredovana dne 24. 2. 2025 (dokument št.: 07121-1/2025/231), najprej ponovno poudarja, da lahko podaja neobvezujoča mnenja in pojasnila, ne sme pa izven konkretnih nadzornih ali drugih upravnih postopkov presojati primernosti izbrane pravne podlage ali namenov oziroma obsega obdelave osebnih podatkov v konkretnem primeru.

IP tako ne more odgovoriti na vaši konkretni vprašanji iz zaprosila za mnenje, saj v okviru neobvezujočega mnenja ne more odločati o tem, ali so v konkretnem primeru podani pogoji za posredovanje osebnih podatkov, temveč lahko zgolj opozori na relevantno pravno podlago ter pogoje, ki morajo biti izpolnjeni, da je določeno posredovanje podatkov zakonito. Konkretno presojo pa lahko oziroma mora opraviti izključno upravljavec osebnih podatkov (v konkretnem primeru pristojno ministrstvo kot upravljavec evidence registriranih vozil), ki nosi tudi odgovornost za tovrstno opravljeno presojo. IP se v mnenju ne more in ne sme postaviti v vlogo odločevalca (razsojevalca) v posameznih primerih in odločiti o upravičenosti posredovanja podatkov ali celo odrediti/prepovedati določenemu zavezancu posredovanje določenih podatkov. IP namreč skladno s četrtim odstavkom 41. člena ZVOP-2 v primeru zavrnitve zahteve za posredovanje osebnih podatkov iz uradnih evidenc ali javnih knjig nastopa kot pritožbeni organ, če specialni predpis za posamezne primere ne določa drugače.

IP je v dokumentu, naveden v prvem odstavku tega mnenja, pojasnil, kateri organi imajo dostop do evidence registriranih vozil na podlagi 64. člena ZMV-1, ni pa navedel ekskluzivnosti tega dostopa. IP se strinja, da bi se lahko npr. odvetnikom in tudi drugim subjektom na podlagi izpolnjenih pogojev (področne) zakonodaje eventualno lahko posredovalo podatke iz te evidence. Presoja glede tega pa je, kot rečeno, na upravljavcu evidence in ne na IP.

V zvezi s četrtim odstavkom 39. člena ZVOP-2 IP pojasnjuje, da je v teh primerih posredovanje iz v omenjenem odstavku točno določenih evidenc dopustno le v primeru izkaza zakonitega interesa za uveljavljanje pravic pred osebami javnega sektorja. Prosilec mora tako izkazati, zakaj (za uveljavljanje katerih pravic) potrebuje zahtevane osebne podatke in pred katerimi organi javnega sektorja bo uveljavljal svoje pravice. V primeru izkaza takega interesa se upravičencu lahko posreduje le taksativno določen nabor osebnih podatkov. Določen je tudi način posredovanja osebnih podatkov, in sicer se posredujejo na način, ki je določen za izdajo potrdila. Četrti odstavek 39. člena ZVOP‑2 je tako ena izmed posebnih zakonskih podlag za dostop do določenih osebnih podatkov, za katere se je izkazalo, da imajo pomen za uporabnike, ki nastopajo v raznih uradnih postopkih, tega dostopa pa ni možno realizirati brez zahteve, s katero uporabniki izkažejo zakoniti interes. Presoja zakonitega interesa je seveda znova na upravljavcu osebnih podatkov.

Lepo vas pozdravljamo.

Pripravil

Matej Sironič,

Svetovalec pooblaščenca I

dr. Jelena Virant Burnik,

Informacijska pooblaščenka

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia