Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-230/94

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-230/94

24.6.1998

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Andreja Magajne iz Ljubljane na seji dne 24. junija 1998

s k l e n i l o :

Pobuda za oceno ustavnosti prve točke 28. člena in tretjega odstavka 33. člena Zakona o političnih strankah (Uradni list RS, št. 62/94) se zavrže.

O b r a z l o ž i t e v

1.Pobudnik, ki navaja, da vlaga pobudo "kot državljan" (podkrepi pa svoj interes z dejstvom, da je bil poslanec v prvi demokratično izvoljeni slovenski skupščini in koordinator izvenparlamentarnih strank), izpodbija tretji odstavek 33. člena in prvo točko 28. člena Zakona o političnih strankah (v nadaljevanju: ZPolS). Po prvi točki 28. člena se kaznuje za prekršek stranka, ki deluje, pa ni vpisana v register političnih strank. Po tretjem odstavku 33. člena ZPolS pa politična organizacija preneha, če v šestih mesecih od uveljavitve zakona ne vloži zahteve za vpis v register. Pobudnik meni, da sta navedeni določbi v neskladju z 42. členom Ustave (pravica do zbiranja in združevanja), 39. členom Ustave (svoboda izražanja) in 45. členom Ustave (pravica do peticije). Pobudnik meni, da bi moral zakon dopustiti obstoj tudi manjšim političnim organizacijam, katerih cilj ni nastopanje na volitvah. Omejitve za vstop v parlament, navaja, bi morala pravzaprav urejati volilna zakonodaja.

2.Sekretariat Državnega zbora za zakonodajo in pravne zadeve (v nadaljevanju: Sekretariat) odgovarja, da pobuda ni utemeljena.

Politična stranka je posebna organizacija državljank in državljanov, katere temeljni cilj je, da prek volitev pridobi udeležbo v organih oblasti. Politične stranke imajo tudi poseben položaj v volilnih postopkih. Takšna značilnost političnih strank zahteva, da se z zakonom določijo razlike med političnim strankarskim organiziranjem oziroma združevanjem ter med drugačnim organiziranjem in združevanjem, lahko tudi s političnimi cilji. Zaradi tega, navaja Sekretariat, je bilo nujno, da je zakon določil način uresničevanja tovrstnega političnega združevanja. Zakonske sankcije, ki jih napada pobudnik, se nanašajo na protipravno delovanje v obliki politične stranke, ne pa na združevanje in politično delovanje nasploh.

3.Zakon o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) v 24. členu določa, da lahko pobudo za oceno ustavnosti in zakonitosti vloži vsakdo, če izkaže svoj pravni interes. Pravni interes za vložitev pobude je podan, če predpis ali splošni akt za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma pravni položaj.

4.Pobudnik ne izkazuje pravnega interesa, saj izpodbijane zakonske določbe ne posegajo v njegove pravice, pravne koristi oziroma pravni položaj. Določba tretjega odstavka 33. člena ZPolS je imela učinek samo ob izteku roka, ki ga je določila; po tistem pravnega učinka nima več, Ustavno sodišče pa tudi ne more odpraviti zakonske določbe tako, da bi imela odločba učinek za nazaj. Druga izpodbijana določba (prva točka 28. člena) pa predpisuje sankcijo za organizacijo, ki deluje kot politična stranka, pa ni vpisana v register političnih strank. Tudi ta določba ne posega v pravice, pravne koristi oziroma pravni položaj pobudnika, temveč le v pravni položaj morebitnih tovrstnih organizacij. Tudi če je zakon mogoče razlagati tako, da se določba nanaša na pravno osebo, ki ni politična stranka, pa tako deluje, ali pa na skupino oseb, ki navzven nastopa kot politična stranka, na pobudnikove pravice in pravne koristi oziroma na njegov pravni položaj izpodbijana določba ne vpliva, saj pobudnik ne navaja, da bi mu grozila takšna sankcija.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Lovro Šturm ter sodnici in sodniki dr. Miroslava Geč - Korošec, dr. Tone Jerovšek, mag. Matevž Krivic, Franc Testen, dr. Dragica Wedam - Lukić in dr. Boštjan M. Zupančič. Sklep je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k :dr. Lovro Šturm

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia