Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

P-2/01

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

24. 5. 2001

O D L O Č B A

Ustavno sodišče je v postopku za rešitev spora glede pristojnosti, začetem na zahtevo Mestne občine Ljubljana, na seji dne 24. maja 2001

o d l o č i l o :

Za odločanje o pravici A. A. in B. B. do znižane neprofitne najemnine za stanovanji na naslovu Ž. 1a, Z., je pristojna Občina Vrhnika.

O b r a z l o ž i t e v

1.Predlagateljica predlaga, naj Ustavno sodišče odloči o sporu glede pristojnosti, ki je nastal med njo in Občino Vrhnika.

Občina Vrhnika je vlogo A. A. in B. B. za znižanje neprofitne najemnine za stanovanji v Z., Ž. 1a, odstopila Mestni občini Ljubljana na podlagi Priporočila Ministrstva za okolje in prostor št. 361-00-53/01 z dne 7. 2. 2001. Navedeno priporočilo naj bi določalo, da občine, v katerih se stanovanje nahaja, odstopijo vlogo za znižanje neprofitne najemnine občini, ki je lastnica stanovanja. Mestna občina Ljubljana kot lastnica navedenih stanovanj se je izrekla za nepristojno s sklepom št. 3653-1569/2001-100-1004 z dne 19. 4. 2001 in na podlagi 62. člena in drugega odstavka 61. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju ZUstS) dne 24. 4. 2001 vložila zahtevo za odločitev o sporu glede pristojnosti. V njej navaja, da Priporočila Ministrstva ni mogoče šteti za podzakonski akt, na katerega bi upravni organ lahko oprl svojo odločitev. Priporočilo naj bi bilo po mnenju predlagateljice v nasprotju s prvim odstavkom 3. člena Navodila o načinu uveljavljanja znižane neprofitne najemnine za upravičence do najema socialnega stanovanja (Uradni list RS, št. 42/2000 - v nadaljevanju Navodilo), ki določa, da upravičenci vložijo vlogo za znižanje neprofitne najemnine pri organu občinske uprave, pristojnem za stanovanjske zadeve, v občini, v kateri se stanovanje nahaja. Predlagateljica poudarja, da so upravni organi na podlagi 6. člena Zakona o splošnem upravnem postopku (Uradni list RS, št. 80/99 in nasl. - ZUP) vezani, da odločajo po zakonu, podzakonskih predpisih, predpisih lokalnih skupnosti in aktih, izdanih za izvrševanje javnih pooblastil. Meni, da bi upoštevanje priporočil Ministrstva pri odločanju o pravici v upravnem postopku pomenilo kršitev načela zakonitosti. Predlaga, naj Ustavno sodišče odloči, da je pristojna za odločanje o pravici do znižane neprofitne najemnine v že navedenih zadevah Občina Vrhnika.

B.

2.Zakon o spremembah in dopolnitvah Stanovanjskega zakona (Uradni list RS, št. 1/2000 - SZ-D) je uvedel razliko med najemninami za neprofitna in za socialna stanovanja. V desetem odstavku 63. člena Stanovanjskega zakona (Uradni list RS, št. 18/91 in nasl. - v nadaljevanju SZ) je določeno, da smejo lastniki stanovanja z najemnino za socialno stanovanje zaračunati samo stroške investicijskega in tekočega vzdrževanja ter stroške upravljanja in zavarovanja. V najemnino za socialno stanovanje tako nista zajeti amortizacija in stroški kapitala.

Na podlagi pooblastila iz desetega odstavka 63. člena SZ je Minister za delo, družino in socialne zadeve v soglasju z Ministrom za okolje in prostor izdal Navodilo, ki določa, kje in kako lahko najemniki, ki so upravičeni do dodelitve socialnega stanovanja v najem, uveljavljajo pravico do znižane neprofitne najemnine. Tako v prvem odstavku 3. člena določa, da najemniki, ki imajo pravico do znižane neprofitne najemnine vložijo vlogo pri organu občinske uprave, pristojnem za stanovanjske zadeve, v občini, kjer se stanovanje nahaja. Iz navedene določbe povsem jasno izhaja, da je pristojna za odločanje o pravici do znižane neprofitne najemnine občina, v kateri se stanovanja nahaja.

3.Kot je razvidno, kriterij za določitev pristojnosti za odločanje o pravici do znižane neprofitne najemnine za upravičence do socialnega stanovanja ni lastništvo takega stanovanja. Praviloma je lastnica socialnega stanovanja občina, v kateri ima najemnik tudi stalno prebivališče. Lastniki stanovanj, v katerih stanujejo upravičenci do socialne najemnine, pa so lahko tudi druge osebe tako zasebnega kot javnega prava. Tako je lahko lastnica stanovanja, v katerem stanuje najemnik, upravičen do socialne najemnine, tudi druga občina. V takem primeru nastopa občina kot lastnica stanovanja in ne kot občina, ki naj bi odločala o pravici do znižanja neprofitne najemnine za upravičence do najema socialnega stanovanja. Občine so namreč osebe javnega prava s pravico posedovati, pridobivati in razpolagati z vsemi vrstami premoženja (Zakon o lokalni samoupravi, Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. - ZLS). O pravici do znižane neprofitne najemnine lahko odloči le tista občina, na območju katere se stanovanje nahaja (3. člen Navodil). Priporočila, ki vsebuje stališča in pojasnila glede izvajanja Navodila, in na katerega se sklicuje Občina Vrhnika v dopisu, s katerim je odstopila obe vlogi v reševanje Mestni občini Ljubljana, ni mogoče šteti za podzakonski akt, na katerega bi bili upravni organi vezani pri svojem odločanju (načelo zakonitosti - drugi odstavek 120. člena Ustave in prvi odstavek 6. člena ZUP).

4.Stanovanji, v katerih prebivata A. A. in B. B., in za kateri plačujeta lastnici stanovanj Mestni občini Ljubljana neprofitno najemnino, se nahajata na območju Občine Vrhnika. Zato je Ustavno sodišče v skladu z določbo 3. člena Navodila, izdanega na podlagi zakonskega pooblastila iz desetega odstavka 63. člena SZ, odločilo, da je za odločanje o pravici do znižane neprofitne najemnine pristojna Občina Vrhnika oziroma njen upravni organ, pristojen za stanovanjske zadeve. Ustavno sodišče pa poudarja, da je v obravnavani zadevi odločilo le o sporu glede pristojnosti in se ni spuščalo v vprašanje povrnitve stroškov amortizacije lastnikom stanovanj, v katerih prebivajo najemniki, ki so upravičeni do socialne najemnine.

C.

5.Ustavno sodišče je sprejelo to odločbo na podlagi četrtega odstavka 61. člena ZUstS v sestavi: predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan in dr. Lojze Ude. Odločbo je sprejelo soglasno.

P r e d s e d n i k Franc Testen

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia