Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Po 2. odstavku 56. člena Zakona o denacionalizaciji (Ur. list RS, št. 27/91) je zoper odločitev sodišča druge stopnje dovoljena revizija. Gre za izjemo od splošnega načela v nepravdnem postopku, da revizija v teh postopkih ni dovoljena (34. člen Zakona o nepravdnem postopku, v nadaljevanju ZNP). Vendar pa je revizija tudi v denacionalizacijskem postopku dovoljena le zoper odločbe o glavni stvari, odločbe torej, s katerimi sodišče meritorno odloči o denacionalizacijski zadevi. Druge vrste odločb, predvsem procesne narave, čeprav jih sodišče izda v denacionalizacijskem postopku, pa so podvržene prepovedi iz 34. člena ZNP.
Ne glede na to pa revizija zoper sklep o prekinitvi postopka ne bi bila dovoljena, tudi če bi bila izdana v pravdnem postopku, katerega določbe se uporabljajo na podlagi 37. člena ZNP, če s tem ali drugim zakonom ni drugače določeno. Po 1. odstavku 400. člena ZPP je revizija dovoljena le zoper sklepe, s katerimi se postopek pravnomočno konča. Prekinitev postopka s sklepom ne pomeni končanja postopka.
Revizija se zavrže.
Sodišče prve stopnje je odločilo, da se postopek v tej denacionalizacijski zadevi prekine. Sodišče druge stopnje je delno ugodilo pritožbi predlagatelja in prvostopni sklep spremenilo tako, da je postopek prekinilo le zoper Kmetijsko gozdarsko zadrugo G. v stečaju, medtem ko je v preostalem delu pritožbo zavrnilo in sklep sodišča prve stopnje potrdilo.
Proti sklepu sodišča druge stopnje je vložil revizijo drugi nasprotni udeleženec Slovenski odškodninski sklad. Revizijo vlaga na podlagi 2. odstavka 56. člena Zakona o denacionalizaciji v zvezi z bistveno kršitvijo določb pravdnega postopka iz 7. točke drugega odstavka 354. člena Zakona o pravdnem postopku. V reviziji trdi, da je prejel le sklep Višjega sodišča v Ljubljani ter da je v tej zadevi nasprotni udeleženec. Če je ugotovitev pritožbenega sodišča pravilna, potem bi moral imeti možnost sodelovanja v postopku že od samega začetka, vsekakor pa pred izdajo sklepa o prekinitvi postopka. Tako Slovenski odškodninski sklad, ki naj bi bil sedaj edini zavezanec, doslej sploh ni imel možnosti niti da bi se seznanil z zadevo, niti da bi se opredelil do vprašanj, povezanih z zadrugo v stečaju. Zato predlaga, da revizijsko sodišče reviziji ugodi.
Revizija je bila vročena Državnemu tožilstvu Republike Slovenije in predlagatelju. Državno tožilstvo se o reviziji ni izjavilo, predlagatelj pa nanjo ni odgovoril (3. odstavek 390. člena Zakona o pravdnem postopku, v nadaljevanju ZPP, v zvezi s 37. členom Zakona o nepravdnem postopku, v nadaljevanju ZNP).
Revizija ni dovoljena.
Po 2. odstavku 56. člena Zakona o denacionalizaciji (Ur. list RS, št. 27/91) je zoper odločitev sodišča druge stopnje dovoljena revizija. Gre za izjemo od splošnega načela v nepravdnem postopku, da revizija v teh postopkih ni dovoljena (34. člen Zakona o nepravdnem postopku, v nadaljevanju ZNP). Vendar pa je revizija tudi v denacionalizacijskem postopku dovoljena le zoper odločbe o glavni stvari, odločbe torej, s katerimi sodišče meritorno odloči o denacionalizacijski zadevi. Druge vrste odločb, predvsem procesne narave, čeprav jih sodišče izda v denacionalizacijskem postopku, pa so podvržene prepovedi iz 34. člena ZNP.
Ne glede na to pa revizija zoper sklep o prekinitvi postopka ne bi bila dovoljena, tudi če bi bila izdana v pravdnem postopku, katerega določbe se uporabljajo na podlagi 37. člena ZNP, če s tem ali drugim zakonom ni drugače določeno. Po 1. odstavku 400. člena ZPP je revizija dovoljena le zoper sklepe, s katerimi se postopek pravnomočno konča. Prekinitev postopka s sklepom ne pomeni končanja postopka. Revizijsko sodišče je zato revizijo Slovenskega odškodninskega sklada na podlagi 392. člena ZPP v povezavi s 37. členom ZNP moralo zavreči. Ker revizijsko sodišče izpodbijanega sklepa ni smelo meritorno obravnavati, se tudi ni smelo ukvarjati z vprašanji procesnih garancij drugega udeleženca v denacionalizacijskem postopku. Vse svoje procesne pravice bo Slovenski odškodninski sklad lahko uveljavljal v denacionalizacijskem postopku, ki je v teku.