Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
OVK je pravilno ugotovila, da kandidatura ni določena z zadostnim številom podpisov desetih volivcev.
Volja volivcev za določitev kandidata za člana sveta krajevne skupnosti s podpisovanjem volivcev mora biti izražena v skladu z zakonom (na seznamu, predvidenem v tretjem odstavku 109. člena ZLV, s podpisi h konkretni kandidaturi).
Pritožba se zavrne.
1. Z izpodbijano odločbo je Občinska volilna komisija Občine A. (v nadaljevanju: OVK) odločila, da se zavrne kandidatura predlagatelja A.A. in skupine volivcev za kandidata z imenom A.A., rojen ..., s stalnim bivališčem v ..., ..., za člana Sveta Krajevne skupnosti A. v 4. volilni enoti na rednih volitvah, ki bodo 18. novembra 2018. 2. V obrazložitvi izpodbijane odločbe je navedeno, da je B.B., predstavnik kandidature predlagatelja A.A. in skupine volivcev, 18. 10. 2018 ob 18.15 vložil kandidaturo predlagatelja A.A. in skupine volivcev (v nadaljevanju: kandidatura). OVK je na svoji 7. seji istega dne ob preizkusu prejete kandidature ugotovila, da je ta vložena pravočasno, vendar ni določena v skladu s tretjim odstavkom 109. člena Zakona o lokalnih volitvah (v nadaljevanju: ZLV), po katerem lahko kandidate za člane sveta krajevne skupnosti določi s podpisovanjem skupina najmanj desetih volivcev, ki imajo v volilni enoti stalno prebivališče, če so volivci državljani druge države članice EU, ki nimajo stalnega prebivališča v Republiki Sloveniji, pa začasno prebivališče. OVK pojasni, da 4. volilna enota obsega območje Kidričeve, Stritarjeve, Strme poti, Partizanskega hriba, Tavčarjeve in Župančičeve ulice. Pri preverjanju priložene podpore enajstih volivcev h kandidaturi je bilo v EVP - evidenci volilne pravice ugotovljeno, da C.C. in D.D. nimata stalnega prebivališča v 4. volilni enoti v A. Iz navedenega sledi, da kandidatura ni imela zadostnega števila podpisov volivcev h kandidaturi (po izvzemu C.C. in D.D. je bilo h kandidaturi devet podpisanih volivcev). Ker tako pogoj iz tretjega odstavka 109. člena ZLV ni bil izpolnjen, je OVK kandidaturo v skladu s prvim odstavkom 56. člena Zakona o volitvah v državni zbor (v nadaljevanju: ZVDZ) zavrnila.
3. Pritožnik je kot predstavnik kandidature predlagatelja A.A. in skupine volivcev vložil pritožbo zoper izpodbijano odločbo. V pritožbi pojasnjuje, da v njihovi občini ni veliko interesa za sodelovanje v krajevnih skupnostih, zato se je skupina občanov tik pred zdajci odločila, da bi vložili kandidature za vseh 9 volilnih enot v ..., njega pa so prosili, da vloži kandidature kot predstavnik različnih predlagateljev. Tako je vložil devet kandidatur, med njimi kandidaturo predlagatelja E.E. in skupine volivcev za 2. volilno enoto (kandidat E.E.) ter kandidaturo predlagatelja A.A. in skupine volivcev za 4. volilno enoto 4 (kandidat A.A.). Volilne enote so razdeljene po ulicah. Za vsako volilno enoto so morali predložiti 10 podpisov občanov iz volilne enote, kateri kandidat pripada. Pri zbiranju podpisov so naredili napako in se je pomotoma 5 občanov iz Strme poti (ta sodi v 4. volilno enoto) podpisalo na napačni obrazec, to je obrazec za 2. volilno enoto, ki je poleg 4. volilne enote. Pritožbi (poleg izpodbijane odločbe in Sklepa o številu članov v svetih krajevnih skupnosti in o volilnih enotah za volitve članov v svete krajevnih skupnosti na območju občine A., s spremembami in dopolnitvami) prilaga zemljevid in na OVK vložene podpise za 2. volilno enoto, s pojasnilom, da je le-te seveda OVK izločila, saj ne sodijo vanjo. Pritožnik prosi sodišče, naj upošteva voljo podpisnikov kljub temu, da so sami napravili napako in oddali podpise na napačnem obrazcu. Za napako je kriva naglica, v kateri so pridobivali podpise, in njihova nepozornost, česar se zavedajo, to obžalujejo in se opravičujejo.
4. Toženka je sodišču posredovala zadevni volilni spis, na pritožbo pa ni odgovorila.
5. Pritožba ni utemeljena.
6. Po presoji sodišča je izpodbijana odločba pravilna in zakonita. OVK je pravilno ugotovila, da kandidatura predlagatelja A.A. in skupine volivcev za kandidata A.A. za člana Sveta Krajevne skupnosti A. v 4. volilni enoti ni določena v skladu z zakonom, in jo je zato utemeljeno zavrnila.
7. ZLV v drugem odstavku 109. člena določa, da se za volitve članov svetov krajevnih skupnosti in članov svetov vaških skupnosti kot delov občine smiselno uporabljajo določbe tega zakona, ki veljajo za večinske volitve v občinski svet. Kot predpisuje tretji odstavek 109. člena ZLV, ne glede na 54. člen tega zakona kandidate za člane sveta krajevne, vaške oziroma četrtne skupnosti lahko določi s podpisovanjem skupina najmanj desetih volivcev. Podpisi se dajejo na seznamu, ki vsebuje osebne podatke podpisnikov: ime in priimek, rojstni datum in naslov stalnega prebivališča, če so podpisniki državljani druge države članice EU, pa naslov začasnega prebivališča, če nimajo prijavljenega stalnega prebivališča v Republiki Sloveniji. Podatke v seznamu podpisnikov overi občinska volilna komisija. V četrtem odstavku 109. člena ZLV je nato urejen način določanja kandidatov za člane sveta krajevne skupnosti s strani političnih strank. Volilne enote se, kot izhaja iz šestega odstavka 109. člena ZLV, določijo tako in zato, da je zagotovljena zastopanost prebivalcev posameznih naselij oziroma delov krajevne skupnosti v svetu te skupnosti. V nadaljnjih odstavkih 109. člena ZLV je določeno, da imajo volilno pravico državljani Republike Slovenije s stalnim prebivališčem v krajevni, vaški oziroma četrtni skupnosti (sedmi odstavek), državljani druge države članice EU, ki imajo potrdilo o prijavi stalnega prebivanja in prijavljeno stalno prebivališče v krajevni, vaški oziroma četrtni skupnosti, če nimajo prijavljenega stalnega prebivališča v Republiki Sloveniji, pa potrdilo o prijavi prebivanja in prijavljeno začasno prebivališče v krajevni, vaški oziroma četrtni skupnosti (osmi odstavek), in tudi tujci, ki imajo dovoljenje za stalno prebivanje in prijavljeno stalno prebivališče v krajevni, vaški oziroma četrtni skupnosti (deveti odstavek). Glede vprašanj, ki v tem, to je III. oddelku niso posebej urejena, se smiselno uporabljajo določbe tega zakona o volitvah v občinske svete (114. člen ZLV). V 48. členu ZLV, ki ga je treba uporabiti v skladu z drugim odstavkom 109. člena tega zakona, je predpisano, da kandidate za člane občinskega sveta, ki se volijo po večinskem načelu, določijo politične stranke v občini in volivci v volilni enoti. Skladno s tem je treba razlagati in uporabiti tudi določbo tretjega odstavka 109. člena ZLV ter jo, v zvezi z določbami sedmega do devetega odstavka tega člena, razumeti tako kot OVK, da lahko kandidate za člane sveta krajevne skupnosti določi s podpisovanjem skupina najmanj desetih volivcev, ki imajo v volilni enoti stalno prebivališče, če so volivci državljani druge države članice EU, ki nimajo stalnega prebivališča v Republiki Sloveniji, pa začasno prebivališče. 8. V obravnavanem primeru je OVK ob preverjanju predloženega seznama s podporo enajstih podpisnikov h kandidaturi A.A. za volitve članov Sveta Krajevne skupnosti A. v 4. volilni enoti ugotovila, da zgoraj navedeni zakonski pogoj ni izpolnjen, saj dva od podpisnikov (C.C. in D.D.) nimata stalnega prebivališča v 4. volilni enoti. To izhaja tudi iz listin predloženega volilnega spisa in pritožnik te ugotovitve niti ne izpodbija. Zato je OVK pravilno ugotovila, da kandidatura ni določena z zadostnim številom podpisov desetih volivcev (brez C.C. in D.D. je ostalo le devet podpisanih volivcev h kandidaturi) in da zato ni izpolnjen pogoj iz tretjega odstavka 109. člena ZLV. Ker to pomeni, da kandidatura ni določena v skladu z zakonom, jo je OVK, ob uporabi prvega odstavka 56. člena ZVDZ v zvezi s 4. členom ZLV, utemeljeno zavrnila.
9. Glede na vsebino pritožbenih navedb sodišče dodaja, da mora biti volja volivcev za določitev kandidata za člana sveta krajevne skupnosti s podpisovanjem volivcev izražena v skladu z zakonom (na seznamu, predvidenem v tretjem odstavku 109. člena ZLV, s podpisi h konkretni kandidaturi). Okoliščine, na katere se sklicuje tožnik, to je vlaganje kandidatur v zadnjem trenutku in zato storjene napake (ne zgolj pomote), podlage za ugoditev pritožbi ne dajejo. Podpisi na pritožbi priloženem seznamu so jasno dani h kandidaturi za volitve v svet krajevne skupnosti za volilno enoto št. 2 (in ne 4). Območja volilnih enot za volitve v Svet Krajevne skupnosti A. so bila vnaprej in jasno določena ter ustrezno objavljena (kot je razvidno iz Sklepa Občinskega sveta Občine A. o številu članov v svetih krajevnih skupnosti in o volilnih enotah za volitve članov v svete krajevnih skupnosti na območju občine A., objavljenega 22. 9. 1998 (glej 5. člen), s spremembami in dopolnitvami, kar vse je sodišču predložil tudi sam pritožnik). Neizpolnitev predhodno opisanega zakonskega pogoja pa tudi ne pomeni formalne pomanjkljivosti vloge, pri kateri bi OVK pred zavrnitvijo od predlagatelja morala zahtevati odpravo pomanjkljivosti v smislu drugega odstavka 56. člena ZVDZ v zvezi s 4. členom ZLV, ampak gre za vsebinsko pomanjkljivost, ki utemeljuje odločitev o zavrnitvi kandidature (za formalno pomanjkljivost gre takrat, ko ni treba izvesti novih volilnih opravil, določanje kandidatov pa je volilno opravilo - prim. sklep Ustavnega sodišča, št. Up-713/18 z dne 11. 5. 2018).
10. Po navedenem je sodišče presodilo, da pritožba ni utemeljena, in jo zato na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju: ZUS-1) zavrnilo.