Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

RAZSODBA OGLAŠEVALSKEGA RAZSODIŠČA ŠT. 322

Neutemeljeno
23. april 2018
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Oglaševalsko razsodišče je prejelo pritožbo potrošnice, ki se nanaša na tiskani oglas / veliki obcestni plakat "Nedrček. Izberi svojega na Otto.si"  oglaševalca Shop d.o.o. iz Godešiča.

Na oglasu sta upodobljeni dve dekleti v spodnjem perilu in tik pred poljubom. Pritožnica ocenjuje, da je upodobitev deklet neprimerna, ker je preveč provokativna in vulgarna. Zato meni, da oglas krši določila 2. in 10. člena Slovenskega oglaševalskega kodeksa (SOK).

Oglaševalec, družba Shop d.o.o., v svojem odgovoru pritožbo v celoti zavrača kot neutemeljeno z obrazložitvijo, kot sledi.

Kreativo oglasa smo pred objavo dobro pretehtali in menimo, da ne krši zakonov in tudi ne naših moralnih vrednot. Očitana kršitev določil 2. člena SOK - dostojnost Na oglasu sta upodobljeni dve osebi, ki se spogledujeta in mogoče nakazujeta na poljub. Poljub v javnosti ni nekaj nad čimer bi se zgražali. Menimo, da je pritožnico zmotilo dejstvo, da sta na sliki dve ženski in je morebitni poljub med moškim in žensko ne bi motil. Poudarjamo, da moramo upoštevati enakost med spoloma, in enakopravnost istospolno usmerjenih.  Menimo tudi, da sporno oglasno sporočilo sicer namiguje na poljub, vsekakor pa ne na morebitno spolnost kot navaja 2. člen kodeksa. Zato oglas ni v nasprotju z 2. členom SOK. Očitana kršitev določil 10. člena SOK - omalovaževanje Pritožnik ne pojasni, zakaj ocenjuje, da oglas ni v skladu z določili 10. člena kodeksa. Ker v oglasu niso omenjene druge znamke ali izdelki, menimo, da oglas v ničemer ne more biti predmet presoje skladnosti z določili 10. člena SOK.

Člen 2 DOSTOJNOST

Člen 2 DOSTOJNOST

2.1.

Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi žalilo javnost v smislu splošno prevladujočih pravil o dostojnosti in bi tako povzročilo globoko ali množično prizadetost. Kot splošno veljavna pravila o dostojnosti ne morejo biti upoštevana pravila posameznih družbenih skupin.

2.2

Oglaševanje ne sme vsebovati ničesar, kar bi posameznike ali skupine lahko žalilo zaradi njihove rasne ali narodnostne pripadnosti, verskega prepričanja, politične pripadnosti, spolne opredeljenosti, zdravstvenega stanja ali invalidnosti in drugih kriterijev razlikovanja.

Zgolj uporaba naštetih kriterijev razlikovanja v oglaševanju ni žaljiva sama po sebi.

2.3.

Oglaševanje ne sme nasprotovati samoumevni enakopravnosti med spoloma, niti prikazovati moškega, ženske ali otroka na žaljiv oz. podcenjujoč način.

2.4.

Prikazovanje golote in spolnih namigovanj zgolj zaradi šokiranja ali zbujanja pozornosti ter brez smiselne povezave z izdelkom ni sprejemljivo. Kadar se golota in spolni namigi uporabljajo v povezavi s sporočilom, naj ne žalijo splošno veljavnih pravil o dostojnosti.

Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV

Člen 7 ODGOVORNOST DO DRUŽBE IN POSAMEZNIKOV

7.1.

Oglaševanje mora biti v skladu z zahtevami kulturnega okolja. Ne sme iritirati z napadalnostjo in neokusnimi prijemi, prizori, izrazi itd..

Člen 10 OMALOVAŽEVANJE

Člen 10 OMALOVAŽEVANJE

10.1.

V oglaševanju ni dovoljeno nepošteno in neobjektivno napadati ali razvrednotiti drugih izdelkov oz. blagovnih znamk, oglaševalcev ter njihovih oglasov ali si prizadevati, da bi jih izpostavili zaničevanju ali posmehu.

10.2.

Primerjalne trditve so sicer dovoljene, vendar oglaševanje, ki vsebuje primerjave s prepoznavnimi konkurenti ali z njihovimi izdelki, ne sme razvrednotiti ali očrniti izdelkov, blagovnih znamk, trgovskih imen, drugih razpoznavnih znakov, dejavnosti ali poslovnih okoliščin konkurenta.

Oglaševalsko razsodišče je primer obravnavalo  24. aprila 2018 in sprejelo razsodbo:

Pritožba ni utemeljena.

Pritožba ni utemeljena

O b r a z l o ž i t e v:

O b r a z l o ž i t e v:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja:

Oglaševalsko razsodišče na podlagi navedb v pritožbi in v odgovoru oglaševalca ter ogleda oglaševanja, ki je bilo predmet pritožbe, ugotavlja:

da oglas ženske ne prikazuje na žaljiv način; da se golota uporablja v povezavi z izdelkom (spodnje perilo) in to na način, ki ne more žaliti javnosti; da v telesnem stiku med istospolnima osebama ne prepozna namigovanja na spolnost na način, ki bi bil žaljiv ali nespoštljiv do splošno uveljavljenih pravil o dostojnosti ali celo vulgaren; da v oglasu ni elementov omalovaževanja v smislu določil 10. člena SOK, saj se v njem ne pojavljajo druge blagovne znamke ali oglaševalci.

Oglaševalsko razsodišče

Oglaševalsko razsodišče

Doc.dr. Milena Fornazarič, predsednica

Javne informacije Slovenije, Oglaševalsko razsodišče, Slovenska oglaševalska zbornica (SOZ)

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia