Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
5. julij 1996
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus ustavne pritožbe J.F. na seji senata dne 5. julija 1996
s k l e n i l o :
Ustavna pritožba J.F. zoper Ukaz načelnika Generalštaba Slovenske vojske št. 804-01/567-95 z dne 27.12.1995 in Odredbo Ministra za obrambo št. 123-8558/95 z dne 27.12.1995 se zavrže.
1.Pritožnik z ustavno pritožbo, vloženo dne 9.1.1996, izpodbija v izreku navedena posamična akta, s katerima je bil razrešen z dolžnosti poveljnika pokrajinskega poveljstva Slovenske vojske - Južnoprimorske pokrajine in imenovan za pomočnika načelnika za razvoj v Generalštabu Slovenske vojske (GŠSV). Po njegovem mnenju gre pri imenovanju za razporeditev na drugo delovno mesto, za kar pa je po določbi 6. člena Zakona o delavcih v državnih organih (ZDDO) pristojen predstojnik - torej Minister za obrambo in ne načelnik GŠSV. Poleg tega pa naj mu ne bi bila dana možnost ugovora zoper sklep o razporeditvi na drugo delovno mesto, kar naj bi bila kršitev 25. člena Ustave. Meni tudi, da sta oba posamična akta izdana na podlagi nezakonitega Navodila o pooblastilih za imenovanja in razrešitve v Slovenski vojski (Uradni list RS, št. 28/95 in 72/95 - Navodilo) ter zato v nasprotju s 153. členom Ustave.
2.Po določbi 51. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) se lahko ustavna pritožba vloži šele, ko so izčrpana vsa pravna sredstva. Po drugem odstavku istega člena lahko Ustavno sodišče izjemoma odloča o ustavni pritožbi tudi pred izčrpanjem pravnih sredstev, če je zatrjevana kršitev očitna in če bi z izvršitvijo posamičnega akta nastale za pritožnika nepopravljive posledice.
3.Pritožnik je priložil ustavni pritožbi ugovor zoper ukaz načelnika GŠSV o imenovanju, vložen kot ugovor zoper prejeto povelje na podlagi drugega odstavka 52. člena Zakona o obrambi (Uradni list RS, št. 82/94 - v nadaljevanju: ZObr), ter zahtevo za dopolnitev odredbe Ministra za obrambo o razrešitvi, vloženo na podlagi petega odstavka 210. člena Zakona o splošnem upravnem postopku. Glede na to, da morebitnih odločitev o teh vlogah ne navaja, o njih do vložitve ustavne pritožbe oziroma njene dopolnitve dne 26.1.1996 očitno še ni bilo odločeno. V teku je tako še redni postopek o vloženih pravnih sredstvih, po določbah Zakona o upravnem sporu (Uradni list SFRJ, št. 4/77) pa ima pritožnik tudi v primeru molka organa možnost sprožiti upravni spor na Vrhovnem sodišču. Ustavna pritožba je torej preuranjena in jo je zato treba zavreči.
4.Po mnenju Ustavnega sodišča razlogi za odločanje o ustavni pritožbi v smislu drugega odstavka 51. člena ZUstS niso podani.
Iz navedb oziroma utemeljitev pritožnika tudi ni mogoče ugotoviti, da bi šlo v tem primeru za očitno kršitev temeljnih pravic oziroma svoboščin.
5.Pobudo pritožnika za oceno ustavnosti in zakonitosti Navodila o pooblastilih za imenovanja in razrešitve v Slovenski vojski (Uradni list RS, št. 28/95 in 72/95) je Ustavno sodišče izločilo iz ustavne pritožbe in jo bo obravnavalo kot samostojno zadevo v posebnem postopku.
6.Senat Ustavnega sodišča je sprejel ta sklep na podlagi 2. alinee prvega odstavka 55. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Lovro Šturm in člana dr. Tone Jerovšek in mag. Matevž Krivic.
Predsednik senat
dr. Lovro Šturm