Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-37/18

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

14. 5. 2020

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude družbe Tera, d. o. o., Tolmin, ki jo zastopa Mirjam Kragelj Likar, odvetnica v Novi Gorici, na seji 14. maja 2020

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o programu opremljanja stavbnih zemljišč in merilih za odmero komunalnega prispevka za območje Občine Tolmin (Uradni list RS, št. 110/13) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnica izpodbija v izreku tega sklepa navedeni predpis. Zatrjuje, da je v neskladju z 82. členom Zakona o prostorskem načrtovanju (Uradni list RS, št. 33/07, 108/09, 57/12 in 109/12 – v nadaljevanju ZPNačrt) in z 2., 14. in 153. členom Ustave, ker ne ureja pogojev, pod katerimi lahko investitor, ki pridobiva gradbeno dovoljenje za novogradnjo, uveljavlja vlaganja v izgradnjo javne komunalne opreme. Trdi, da izpodbijani Odlok posega v njen pravni položaj, ker ji je bil z odločbo odmerjen komunalni prispevek, pri izračunu pa ni bilo upoštevano njeno sofinanciranje ureditve vodovodnega priključka.

2.Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti lahko da, kdor izkaže svoj pravni interes (prvi odstavek 24. člena Zakona o Ustavnem sodišču, Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo, 109/12 in 23/20 – v nadaljevanju ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj.

3.Izpodbijani Odlok ne učinkuje neposredno. Ureja podlage za odmero komunalnega prispevka, izračun komunalnega prispevka, podrobnejša merila, odmero in plačilo ter oprostitve plačila komunalnega prispevka (2. člen Odloka). Na njegovi podlagi se komunalni prispevek odmeri z odločbo (15. člen Odloka). Pobudnica zatrjuje neskladje Odloka z ZPNačrt, ki je veljal v času vložitve pobude in je bil razveljavljen z uveljavitvijo Zakona o urejanju prostora (Uradni list RS, št. 61/17 – v nadaljevanju ZUreP-2) ter se je uporabljal do začetka njegove uporabe.[1] Odmera komunalnega prispevka z odločbo je bila urejena v šestem in sedmem odstavku 79. člena ZPNačrt kot pristojnost pristojnega organa občinske uprave, zoper katero je bila dovoljena pritožba (osmi odstavek 79. člena ZPNačrt), zoper dokončni upravni akt pa je bilo predvideno sodno varstvo v skladu z Zakonom o upravnem sporu (Uradni list RS, št. 105/06, 62/10 in 109/12 – ZUS-1). Iz navedb pobudnice v vlogi in iz njenih prilog je razvidno, da je bila pobudnici na podlagi izpodbijanega Odloka izdana odločba o odmeri komunalnega prispevka Občine Tolmin, Oddelka za okolje in prostor, št. 351-0059/2016 z dne 9. 6. 2016, ki je bila v pritožbenem postopku delno spremenjena z odločbo župana Občine Tolmin št. 351-0059/2016 z dne 29. 6. 2016.

4.Po ustaljeni ustavnosodni presoji se v primeru, če izpodbijani predpis ne učinkuje neposredno, pobuda lahko vloži šele po izčrpanju pravnih sredstev zoper posamični akt, izdan na podlagi izpodbijanega predpisa, hkrati z ustavno pritožbo, pod pogoji iz 50. do 60. člena ZUstS. To stališče Ustavnega sodišča je podrobneje obrazloženo v sklepu št. U-I-251/07 z dne 10. 1. 2008 (Uradni list RS, št. 6/08, in OdlUS XVII, 2). Ker pobudnica hkrati s pobudo ni vložila ustavne pritožbe zoper posamični akt, izdan na podlagi izpodbijanega Odloka, ne izkazuje pravnega interesa za začetek postopka za oceno njegove ustavnosti in zakonitosti. Zato je Ustavno sodišče njeno pobudo zavrglo.

5.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS v sestavi: predsednik dr. Rajko Knez ter sodnice in sodniki dr. Matej Accetto, dr. Rok Čeferin, dr. Dunja Jadek Pensa, DDr. Klemen Jaklič, dr. Špelca Mežnar, dr. Marijan Pavčnik, Marko Šorli in dr. Katja Šugman Stubbs. Sklep je sprejelo soglasno.

dr. Rajko Knez Predsednik

[1]Glej 299. člen v zvezi s 303. členom ZUreP-2: ZPNačrt (razen 89. člena) je prenehal veljati 17. 11. 2017 in se je uporabljal do začetka uporabe ZUreP-2, ki se je začel uporabljati 1. 6. 2018. ZUreP-2 ureja odmero komunalnega prispevka z odmerno odločbo in možnost pritožbe v 221. in 222. členu.

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia