Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
23.1.1998
S K L E P
Ustavno sodišče je v postopku za preizkus ustavne pritožbe B. B. iz M. S. na seji senata dne 23. januarja 1998
s k l e n i l o :
Ustavna pritožba zoper ugotovitveni sklep Mestne občine Murska Sobota št. 126-2/95 z dne 18. julija 1995 se zavrže.
1.Pritožnica v ustavni pritožbi navaja, da je Mestni svet Občine Murska Sobota sprejel izpodbijani sklep, s katerim je ugotovil, da ji je z 18. julijem 1995 prenehala funkcija članice Mestnega sveta Občine Murska Sobota. Izpodbijani sklep naj bi bil izdal kljub temu, da je Ustavno sodišče s sklepom št. U-I- 39/95 zadržalo uporabo določb o nezdružljivosti funkcij zaradi njihovega posega v pravice občanov, ki so bili izvoljeni na lokalnih volitvah.
2.Po prvem odstavku 51. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/95 - v nadaljevanju : ZUstS) je ustavna pritožba praviloma dopustna šele, ko so izčrpana vsa pravna sredstva.
Izjemoma lahko Ustavno sodišče odloča o ustavni pritožbi pred izčrpanjem izrednih pravnih sredstev, če je zatrjevana kršitev očitna in če bi z izvršitvijo posamičnega akta nastale za pritožnika nepopravljive posledice (drugi odstavek 51. člena ZUstS).
3.Zoper izpodbijani sklep, s katerim je Mestni svet Občina Murska Sobota ugotovil, da je pritožnici prenehala funkcija članice Mestnega sveta Občine Murska Sobota, bi pritožnica morala najprej sprožiti upravni spor na podlagi prvega odstavka 157. člena Ustave, ker zoper posamične akte, ki jih sprejmejo občinski sveti, v Zakonu o lokalni samoupravi ni predvideno drugo sodno varstvo. Ker je iz ustavne pritožbe razvidno, da pritožnica zoper izpodbijani sklep ni vložila tožbe v upravnem sporu, je Ustavno sodišče njeno ustavno pritožbo zavrglo.
4.Iz ustavne pritožbe in priloženega izpodbijanega sklepa tudi ni razvidno, da bi bili izpolnjeni pogoji za obravnavanje ustavne pritožbe pred izčrpanjem pravnih sredstev iz drugega odstavka 51. člena ZUstS. Ustavno sodišče je s sklepom št. U-I- 39/95, na katerega se sklicuje pritožnica v ustavni pritožbi, zadržalo izvrševanje 4. alinee 37. a člena Zakona o lokalni samoupravi in tako preprečilo, da bi županom in članom občinskega sveta, ki so bili izvoljeni pred veljavnostjo navedene določbe, v treh mesecih po potrditvi mandata prenehal mandat, če ne bi prenehali opravljati dejavnosti, ki ni bila združljiva s funkcijo člana občinskega sveta, župana ali podžupana. Iz izpodbijanega sklepa je razvidno, da ga je Mestni svet Občine Gornja Radgona sprejel na podlagi 5. alinee 37. a člena v zvezi z drugim odstavkom 37. b člena Zakona o lokalni samoupravi, kar pomeni, da je pritožnica potem, ko je izpodbijana določba že veljala, začela opravljati dejavnost oziroma delo v občinski upravi, ki ni bilo združljivo s funkcijo člana občinskega sveta. Ustavno sodišče izvrševanje navedene določbe, na podlagi katere je pritožnici prenehal mandat članice Mestnega sveta Gornja Radgona, ni zadržalo. Ker v ustavni pritožbi zatrjevana kršitev ni očitna, tudi ni podan pogoj za obravnavanje pritožbe pred izčrpanjem izrednih pravnih sredstev na podlagi drugega odstavka 51. člena ZUstS.
5.Senat Ustavnega sodišča je ta sklep sprejel na podlagi 2. alinee prvega odstavka 55. člena ZUstS v sestavi: predsednik senata dr. Tone Jerovšek in člana mag. Matevž Krivic in dr. Lovro Šturm.
Predsednik
dr. Tone Jerovšek