Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
17. 5. 2001
Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti, začetem na pobudo Irene Balažic iz Ljubljane in drugih, na seji dne 17. maja 2001
s k l e n i l o :
2.V odgovoru na pobudo je Ministrstvo za pravosodje navedlo, da je področje prekrškov začasno še urejeno s posebnim zakonom in da je na področju prekrškov pričakovati spremembe v organizacijskem, materialnem in procesnem smislu. Zato se za dodeljevanje zadev posameznim sodnikom za prekrške ne moreta uporabljati ZS in Sodni red, temveč se uporablja izpodbijana določba Pravilnika.
4.Državni zbor je na seji dne 22. 3. 2001 sprejel Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o prekrških (Uradni list RS, št. 24/2001 - v nadaljevanju ZP-M). Člen 5 ZP-M določa, da se za sodnike za prekrške glede zakonitega sodnika smiselno uporabljajo določbe ZS o zakonitem sodniku in da se podrobnejša pravila o dodeljevanju zadev sodnikom za prekrške določijo v Pravilniku o notranjem poslovanju organov za postopek o prekrških. Z navedeno določbo je tudi na področju prekrškov z zakonom zagotovljena uveljavitev pravice do zakonitega sodnika iz drugega odstavka 23. člena Ustave. Z dopolnitvijo ZP so torej prenehali razlogi, zaradi katerih je Ustavno sodišče začelo postopek za oceno ustavnosti na podlagi 30. člena ZUstS.
Zato je postopek za oceno ustavnosti ZP ustavilo.
5.Izpodbijana določba Pravilnika je bila dopolnjena po vložitvi pobude in pred uveljavitvijo ZP-M z novim tretjim odstavkom 22. člena (Pravilnik o spremembah in dopolnitvah Pravilnika o notranjem poslovanju organov za postopek o prekrških, Uradni list RS, št. 35/98). Ta določa, da se pri dodeljevanju zadev sodnikom za prekrške smiselno uporabljajo določbe 160. do 170. člena Sodnega reda o dodeljevanju zadev sodnikom. Glede na navedeno dopolnitev je Ustavno sodišče pozvalo pobudnike, naj v določenem roku navedejo razloge, ki utemeljujejo nadaljevanje postopka za presojo 22. člena Pravilnika. Hkrati so bili tudi opozorjeni, da lahko Ustavno sodišče postopek ustavi, če v navedenem roku ne bodo odgovorili. Ker pobudniki v določenem roku na poziv Ustavnega sodišča niso odgovorili, Ustavno sodišče pa samo ni našlo razlogov za nadaljevanje postopka presoje, je postopek za oceno ustavnosti in zakonitosti 22. člena Pravilnika ustavilo.
P r e d s e d n i kFranc Testen