Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS sklep I U 650/2016

ECLI:SI:UPRS:2017:I.U.650.2016 Upravni oddelek

socialni spor dodelitev izredne denarne socialne pomoči stvarna pristojnost
Upravno sodišče
22. februar 2017
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

V konkretnem primeru, v katerem gre za tožbo zaradi molka drugostopenjskega organa v zvezi z vloženo pritožbo zoper odločbo Centra za socialno delo, ima tožeča stranka zagotovljeno sodno varstvo v socialnem sporu.

Izrek

I. Upravno sodišče RS ni stvarno pristojno za odločanje o tej zadevi.

II. Zadeva se po pravnomočnosti tega sklepa odstopi v odločanje Delovnemu in socialnemu sodišču v Ljubljani.

Obrazložitev

1. Tožnik v tožbi navaja, da je z izpodbijano odločbo št. 1232-4106/2015-13/1 z dne 5. 1. 2016 Center za socialno delo Ljubljana-Moste Polje odločil, da se zavrže tožnikova prošnja za dodelitev izredne denarne socialne pomoči za plačilo stanovanjskih stroškov ter ostalih stroškov in mu hkrati odrekel možnost pridobitve katerekoli oblike socialne pomoči za obdobje 14 mesecev.

2. Nadalje tožnik navaja, da je zoper navedeno odločbo vložil pritožbo, o kateri pa drugostopenjski upravni organ, in sicer Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, do dneva vložitve tožbe še ni odločilo. Zato, ker pritožbeni organ druge stopnje o tožnikovi pritožbi ni odločil v več kot treh mesecih, tožnik vlaga tožbo zaradi molka drugostopenjskega organa. Ker o pritožbi še vedno ni odločeno, tožnik v tožbenem zahtevku predlaga, da naj sodišče izpodbijani akt odpravi ter o zadevi samo meritorno odloči, podredno pa, da naj sodišče naloži toženi stranki, da izda odločbo v roku 7 dni.

3. Skladno z določili 38. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) je sodišče posredovalo tožbo v odgovor toženi stranki in ji določilo rok za predložitev predmetnih upravnih spisov.

4. Tožena stranka je v danem roku sodišču predložila predmetni upravni spis, skupaj z odgovorom na tožbo, v katerem navaja, da je bilo o tožnikovi pritožbi odločeno z odločbo št. 12301-65/2016/2 dne 9. 5. 2016, pri kateri v celoti vztraja.

5. Tožnik je po pozivu sodišča na podlagi 2. odstavka 39. člena ZUS-1 v danem roku razširil tožbo tudi na novo izdani upravni akt, to je odločbo tožene stranke št. 12301-65/2016/2 dne 9. 5. 2016, na dodatni poziv sodišča z dne 27. 5. 2016 (da sodišču predloži dokazilo, da je bila podana dodatna pisna zahteva skladno z določbo 2. odstavka 28. člena ZUS-1) pa tožnik ni odgovoril. 6. Upravno sodišče RS ni stvarno pristojno za odločanje v tej zadevi.

7. Tožeča stranka v predmetnem upravnem sporu vlaga tožbo zaradi molka drugostopenjskega organa v zvezi z vloženo pritožbo zoper odločbo Centra za socialno delo Ljubljana-Moste Polje št. 1232-4106/2015-13/1 z dne 5. 1. 2016 zaradi izredne denarne socialne pomoči. Odločitev prvostopenjskega organa temelji na določbah Zakona o uveljavljanju pravic iz javnih sredstev (ZUPJS). Po določbi 1. odstavka 38. člena ZUPJS o pritožbi zoper odločbo centra za socialno delo odloča ministrstvo, pristojno za socialne zadeve, po določbi 3. odstavka 38. člena ZUPJS pa v sporih zoper odločbe ministrstva odloča pristojno socialno sodišče. 8. Tudi v konkretnem primeru, v katerem gre za tožbo zaradi molka drugostopenjskega organa v zvezi z vloženo pritožbo zoper odločbo Centra za socialno delo Ljubljana-Moste Polje št. 1232-4106/2015-13/1 z dne 5. 1. 2016, ima tožeča stranka zagotovljeno sodno varstvo v socialnem sporu. V 1. odstavku 63. člena Zakona o delovnih in socialnih sodiščih (ZDSS-1) je namreč določeno, da kadar se o pravici, obveznosti ali pravni koristi iz sistema socialne varnosti v skladu z zakonom odloča z upravnim aktom, je socialni spor dopusten, če tožeča stranka uveljavlja, da je prizadeta v svojih pravicah ali pravnih koristih zaradi dokončnega upravnega akta ali zaradi tega, ker upravni akt ni bil izdan in vročen v zakonitem roku.

9. Ker je torej v obravnavanem primeru sodno varstvo zagotovljeno v socialnem sporu, v katerem je stvarno pristojno za odločanje socialno in ne upravno sodišče, se je to sodišče na podlagi določb 19. člena ter 1. odstavka 23. člena Zakona o pravdnem postopku (ZPP) v zvezi s 1. odstavkom 22. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) izreklo za nepristojno, ker je po določbi 3. odstavka 38. člena ZUPJS v zvezi s 1. odstavkom istega člena v tovrstnih sporih zoper odločbe ministrstva za odločanje pristojno socialno sodišče. Zato je hkrati še odločilo, da se zadeva po pravnomočnosti tega sklepa odstopi Delovnemu in socialnemu sodišču v Ljubljani kot stvarno pristojnemu sodišču.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia