Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Izvajanje nagradne igre

10. februar 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Izvajanje nagradne igre

Datum

10.02.2025

Številka

07121-1/2024/1633

Kategorije

Neposredno trženje, nagradne igre, Privolitev

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po e-pošti prejel vaše vprašanje. Opisujete primer nagradne igre, pri kateri je v pravilih nagradne igre določeno, da ni mogoče sodelovati, če posameznik ne poda privolitve v neposredno trženje. V zvezi s tem navajate različna mnenja IP in nas sprašujete, ali je kot pogoj za sodelovanje v nagradni igri dopustno določiti soglasje za neposredno trženje.

***

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Izvajalec nagradne igre lahko načeloma postavi kot pogoj za sodelovanje v nagradni igri tudi podajo privolitve za neposredno trženje. Kadar je privolitev za neposredno trženje postavljena kot pogoj za sodelovanje v nagradni igri, verjetno ne gre za prisilitev in s tem neveljavno privolitev v sodelovanje v nagradni igri ali za prisilitev v podajo privolitve v neposredno trženje. Dejstvo, da brez podaje privolitve posameznik ne bo mogel sodelovati v nagradni igri, posameznika nedopustno ne sili v podajo privolitve, prav tako mu s tem ni omejen dostop do osnovne storitve ali ponudbe. Pri tem gre namreč za zakonito izvajanje civilnega instituta javne obljube nagrade, kjer je celo z zakonom predvideno, da lahko tisti, ki javno obljubi nagrado, za to postavi določene pogoje.

Obrazložitev

Uvodoma poudarjamo, da IP izven postopka inšpekcijskega nadzora oziroma drugega upravnega postopka konkretnih obdelav osebnih podatkov ne more presojati.

Na podobno vprašanje, kot je vaše, je IP že odgovarjal z nezavezujočim mnenjem št. 0712-1/2019/272 z dne 12. 7. 2019, ki je še vedno aktualno. Kot smo poudarili v mnenju, sodelovanje posameznika v nagradni igri ni mogoče brez obdelave osebnih podatkov (npr. zbiranje prijav, izbor nagrajenca, obveščanje nagrajenca), za te obdelave pa mora obstajati ustrezna pravna podlaga. IP meni, da je možna pravna podlaga za obdelavo osebnih podatkov za namen izvedbe nagradne igre privolitev posameznika (točka (a) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe).

[1]Več o privolitvi lahko preberete na: https://www.ip-rs.si/zakonodaja/reforma-evropskega-zakonodajnega-okvira-za-varstvo-osebnih-podatkov/ključna-področja-uredbe/privolitev.

[2]Obligacijski zakonik, Uradni list RS, št. 97/07 – uradno prečiščeno besedilo, 64/16 – odl. US in 20/18 – OROZ631, OZ.

Nadalje smo poudarili, da je podelitev nagrade v nagradni igri po mnenju IP enostranski pravni posel (javna obljuba nagrade), ki je urejen z določbami 207. – 211. člena Obligacijskega zakonika. Pri javni obljubi nagrade kot obligacijskemu razmerju lahko tisti, ki nagrado obljubi, zahteva izpolnjevanje določenih pogojev. Pogoste so nagradne igre, kjer trgovec kupcem določenih izdelkov (ali nakupa nad določeno vrednostjo) ponudi možnost sodelovanja v nagradni igri. V skladu z 207. členom OZ izvajalca nagradne igre obljuba nagrade veže in jo mora izpolniti tistemu, ki opravi določeno dejanje, doseže kakšen uspeh ali se znajde v določenem položaju ali izpolni kak drug postavljeni pogoj.

Izvajalec nagradne igre tako lahko načeloma postavi kot pogoj za sodelovanje v nagradni igri tudi prijavo na neposredno trženje, e-novice, e-račun, dodatno storitev, direktno bremenitev ipd. in podajo privolitve za obdelavo določenih že zbranih ali na novo posredovanih osebnih podatkov, ki so nujno potrebni za izvajanje prijave. Kadar je privolitev za neposredno trženje postavljena kot pogoj za sodelovanje v nagradni igri, zato verjetno ne gre za prisilitev in s tem neveljavno privolitev v sodelovanje v nagradni igri ali za prisilitev v podajo privolitve v neposredno trženje. Privolitev v neposredno trženje, kot podlaga za obdelavo osebnih podatkov, je namreč prostovoljna in svobodna, saj s tem posameznik ne zapade v slabši položaj. Morebitna posledica, da posameznik brez podaje privolitve v neposredno trženje ne bo mogel sodelovati v nagradni igri, posameznika nedopustno ne sili v podajo privolitve. Gre namreč za zakonito izvajanje civilnega instituta javne obljube nagrade, kjer je celo z zakonom predvideno, da lahko tisti, ki javno obljubi nagrado, za to postavi določene pogoje.

Zgornje tolmačenje je načeloma skladno tudi s četrtim odstavkom 7. člena Splošne uredbe o varstvu podatkov, ki določa, da se pri ugotavljanju, ali je bila privolitev dana prostovoljno, med drugim zlasti upošteva, ali je izvajanje pogodbe, vključno z zagotavljanjem storitve, pogojeno s privolitvijo v obdelavo osebnih podatkov, ki ni potrebna za izvedbo zadevne pogodbe. Navedena določba prepoveduje omejevanje dostopa do osnovne storitve ali ponudbe za sam nakup izdelka s privolitvijo v obdelavo osebnih podatkov, ki ni povezana s samim nakupom. Tako npr. nedvomno ne bi bila prostovoljna privolitev v neposredno trženje, ki bi jo trgovec postavil kot pogoj za nakup določenega izdelka. Po drugi strani pa verjetno ni šteti za prisiljeno tiste privolitve v neposredno trženje, ki je postavljena zgolj kot pogoj za nakup izdelka pod ugodnejšimi pogoji (npr. po nižji ceni). Primerljivo bi lahko veljalo tudi za privolitve v neposredno trženje pri sodelovanju v nagradni igri. Sodelovanje v nagradni igri namreč ni pravica posameznikov sama po sebi, ampak je njihova pravica sodelovanje pod istimi pogoji, pri čemer pogoje postavi tisti, ki nagradno igro razpiše in izvaja.

Več o tem lahko preberete v citiranem mnenju.

Lepo pozdravljeni.

dr. Jelena Virant Burnik

informacijska pooblaščenka

Pripravil

Barbara Žurej, univ. dipl. prav., svetovalka pooblaščenca za preventivo

---

[1]Več o privolitvi lahko preberete na: https://www.ip-rs.si/zakonodaja/reforma-evropskega-zakonodajnega-okvira-za-varstvo-osebnih-podatkov/ključna-področja-uredbe/privolitev.

[2]Obligacijski zakonik, Uradni list RS, št. 97/07 – uradno prečiščeno besedilo, 64/16 – odl. US in 20/18 – OROZ631, OZ.

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia