Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Onemogočen uporabniški račun na družbenem omrežju Facebook

11. marec 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Onemogočen uporabniški račun na družbenem omrežju Facebook

Datum

11.03.2025

Številka

07121-1/2025/319

Kategorije

Svetovni splet

Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo 1. 3. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede vašega Facebook računa, ki je bil neupravičeno onemogočen.

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Družbena omrežja običajno sama vzpostavijo mehanizme za prijavo nedovoljenih vsebin in uporabniških računov, ki kršijo njihove pogoje uporabe, kot tudi možnost pritožbe zoper tovrstne odločitve.

Če želite preveriti, na kakšen način je družbeno omrežje povezalo vaš uporabniški račun na Facebooku z uporabniškim računom na Instagramu (ki ni vaš), lahko pri upravljavcu uveljavite pravico do dostopa v skladu s 15. členom Splošne uredbe. Ta določa, da ima posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, pravico od upravljavca dobiti potrditev, ali se v zvezi z njim obdelujejo osebni podatki, in kadar je temu tako, dostop do osebnih podatkov ter do nekaterih drugih informacij (med drugim mora upravljavec zagotoviti tudi vse razpoložljive informacije v zvezi z virom osebnih podatkov, če ti niso bili pridobljeni od posameznika, na katerega se nanašajo).

Akt o digitalnih storitvah določa, da morajo ponudniki spletnih platform prejemnikom storitve za obdobje vsaj šestih mesecev po odločitvi omogočati dostop do učinkovitega notranjega sistema za obravnavo pritožb.

Obrazložitev

Uvodoma pojasnjujemo, da družbena omrežja običajno sama vzpostavijo mehanizme za prijavo nedovoljenih vsebin in uporabniških računov, ki kršijo njihove pogoje uporabe, kot tudi možnost pritožbe zoper odločitve. Tovrstni mehanizmi so običajno najhitrejša in najučinkovitejša pot zoper odločitve družbenih omrežij, zato vam v pomoč vam pošiljamo povezavo do pojasnil, ki jih je Facebook pripravil v zvezi z onemogočenim uporabniškim računom: https://www.facebook.com/help/103873106370583/?locale=sl_SI.

Nadalje pojasnjujemo, da če želite preveriti, na kakšen način je družbeno omrežje povezalo vaš uporabniški račun na Facebooku z uporabniškim računom na Instagramu (ki ni vaš), lahko pri upravljavcu uveljavite pravico do dostopa v skladu s 15. členom Splošne uredbe. Ta določa, da ima posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, pravico od upravljavca dobiti potrditev, ali se v zvezi z njim obdelujejo osebni podatki, in kadar je temu tako, dostop do osebnih podatkov ter do nekaterih drugih informacij, med drugim mora upravljavec zagotoviti tudi vse razpoložljive informacije v zvezi z virom osebnih podatkov, če ti niso bili pridobljeni od posameznika, na katerega se nanašajo.

Zahteva se vloži pri upravljavcu, za katerega posameznik meni, da obdeluje njegove osebne podatke (v vašem konkretnem primeru je to Meta Platforms Ireland Ltd kot lastnica platforme Facebook). Pomagate si lahko s sledečim obrazcem za kontaktiranje Facebookove pooblaščene osebe za varstvo podatkov: https://www.facebook.com/help/contact/540977946302970. IP vam svetuje, da v zahtevi čim bolj natančno opredelite, kaj v zvezi z vašimi osebnimi podatki vas posebej zanima.

V kolikor vam upravljavec (Meta Platforms Ireland Ltd) na vašo zahtevo ne odgovori v enem mesecu ali vašo zahtevo zavrne, lahko vložite pritožbo pri pritožbenem organu. Ker ima Meta Platforms Ireland Ltd glavni sedež v EU na Irskem, za pritožbene zadeve nastopa irski nadzorni organ za varstvo osebnih podatkov kot vodilni nadzorni organ (povezava do kontaktnih podatkov organa: https://www.dataprotection.ie/en/contact/how-contact-us). Pritožbo lahko vložite tudi pri IP, ki pa mora takšno pritožbo odstopiti irskemu nadzornemu organu.

Več informacij o pravici dostopa do lastnih osebnih podatkov in glede njenega uveljavljanja si lahko preberete na sledeči spletni strani: https://tiodlocas.si/zelim-vedeti-kaj-pocnejo-z-mojimi-podatki/.

IP dodatno opozarja tudi na Akt o digitalnih storitvah (Uredba (EU) 2022/2065 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 19. oktobra 2022 o enotnem trgu digitalnih storitev in spremembi Direktive 2000/31/ES), ki v prvem odstavku 17. člena določa, da ponudniki storitev gostovanja vsem prizadetim prejemnikom storitve predložijo jasno in specifično obrazložitev za katero koli od določenih omejitev, uvedenih zato, ker so informacije, ki jih je zagotovil prejemnik storitve, nezakonita vsebina ali so nezdružljive z njihovimi pogoji poslovanja. Med temi omejitvami je tudi začasna onemogočitev ali ukinitev računa prejemnika storitve.

Nadalje Akt o digitalnih storitvah v prvem odstavku 20. člena določa, da ponudniki spletnih platform prejemnikom storitve, vključno s posamezniki ali subjekti, ki so predložili prijavo, za obdobje vsaj šestih mesecev po odločitvi iz tega odstavka omogočajo dostop do učinkovitega notranjega sistema za obravnavo pritožb, ki jim omogoča, da vložijo elektronske in brezplačne pritožbe zoper odločitev, ki jo je ponudnik spletne platforme sprejel po prejemu prijave, ali zoper naslednje odločitve, ki jih sprejme ponudnik spletne platforme z obrazložitvijo, da se informacije, ki so jih zagotovili prejemniki, štejejo za nezakonito vsebino ali so nezdružljive z njegovimi pogoji poslovanja:

odločitve, ali naj se odstranijo informacije ali onemogoči dostop do njih ali se omeji njihova vidnost, ali ne;

odločitve, ali naj se začasno prekine ali preneha zagotavljanje celotne storitve ali njenega dela prejemnikom ali ne;

odločitve, ali naj se začasno onemogoči ali ukine račun prejemnikov ali ne;

odločitve, ali naj se začasno onemogoči, ustavi ali drugače omeji možnost monetizacije informacij, ki jo zagotovijo prejemniki, ali ne.

Ponudniki spletnih platform morajo v skladu s tretjim odstavkom 20. člena omenjenega akta tudi zagotoviti, da so njihovi notranji sistemi za obravnavo pritožb zlahka dostopni, uporabniku prijazni ter omogočajo in olajšujejo predložitev dovolj natančnih in ustrezno utemeljenih pritožb. Ob tem dodajamo, da je za nadzor nad določbami Akta o digitalnih storitvah v RS pretežno (tudi za nadzor nad določbami omenjenega 17. in 20. člena) pristojna Agencija za komunikacijska omrežja in storitve RS (AKOS) oziroma Evropska komisija, ko gre za zelo velike spletne platforme, kar Facebook tudi je. Četudi gre za zelo veliko platformo, lahko posameznik pritožbo vloži pri AKOS, ki predstavlja nacionalnega koordinatorja digitalnih storitev v Sloveniji.

V upanju, da smo vam pomagali, vas lepo pozdravljamo.

dr. Jelena Virant Burnik,

informacijska pooblaščenka

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia