Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
19.10.2023
07120-1/2023/465
Obdelava OP javnih uslužbencev in funkcionarjev, Pravne podlage
Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 17. 10. 2023 prejeli vaše vprašanje, ali je dopustno oziroma obvezno, da občina na zahtevo razkrije podatek o tem, kje oziroma pri kom v zasebnem sektorju je zaposlen župan občine, pri čemer je ta začel opravljati funkcijo neprofesionalno.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena ZVOP-2, 58. členom Splošne uredbe o varstvu podatkov, 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (ZVOPOKD) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Pojasnjujemo še, da se lahko dokončno opredeljujemo do konkretnih obdelav osebnih podatkov le v nadzornih ali pritožbenih postopkih in ob upoštevanju vseh okoliščin konkretnega primera.
Po mnenju IP za splošno razkritje podatka o županovem delodajalcu iz zasebnega sektorja načeloma ni izrecne zakonske podlage.
O tem, ali so morebiti izpolnjeni pogoji za razkritje tega podatka kot prosto dostopne informacije javnega značaja, mora organ, ki prejme prosilčevo zahtevo, najprej presoditi sam. Glede vprašanj, ki se tičejo dostopa do informacij javnega značaja se IP lahko opredeljuje le v pritožbenih postopkih po ZDIJZ.
Vprašanje o razkritju podatka o zaposlitvi je v vašem primeru relevantno le, če podatek o tem izvira iz zbirk osebnih podatkov občine (ali če se ta obdeluje z avtomatiziranimi sredstvi). Če namreč ta podatek pozna le župan (in neformalno njegovi sodelavci), potem občina sploh ni upravljavec tega podatka.
Če se torej podatek o županovi zaposlitvi vodi v eni ali več zbirkah osebnih podatkov občine (npr. v dokumentarnem gradivu občine), je za njegovo razkritje tretjim osebam (to so uporabniki) potrebna zakonska podlaga. Ali in pod kakšnimi pogoji je dopustno ali obvezno razkriti ta osebni podatek, je odvisno od tega, kdo je uporabnik, saj za različne uporabnike lahko veljajo različne zakonske podlage, za določene uporabnike pa podlage sploh ni. Ker niste pojasnili, katerega uporabnika imate v mislih, sklepamo, da gre za splošno razkritje podatka komurkoli. Za tako razkritje nam ni znana izrecna zakonska podlaga.
Druga možnost je sklicevanje na določbe Zakona o dostopu do informacij javnega značaja (ZDIJZ). Iz pritožbene prakse IP na področju dostopa do informacij javnega značaja izhaja, da mora biti za razkritje funkcionarjevega osebnega podatka javnosti podana vsebinska zveza med podatkom in opravljanjem funkcije ali porabo javnih sredstev. Če taka zveza ni dovolj močna (torej, če je naziv županovega delodajalca irelevanten za opravljanje njegove funkcije v vlogi župana), tak podatek ni javen. Torej je po ZDIJZ teoretično sicer možno razkritje tega podatka javnosti, če bi bi bili za to izpolnjeni omenjeni zakonski pogoji, vendar se IP o tem ne more vnaprej opredeljevati.
Lepo vas pozdravljamo.
dr. Urban Brulc, univ. dipl. prav., samostojni svetovalec IP
Mojca Prelesnik, univ. dipl. prav., informacijska pooblaščenka