Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

018-062/2009 Elektro-Slovenija, d.o.o.

Številka: 018-62/2009-27
22. maj 2009
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil (v nadaljevanju: Državna revizijska komisija) je na podlagi 22. in 23. člena Zakona o reviziji postopkov javnega naročanja (Uradni list RS, št. 78/1999, 90/1999, 110/2002, 42/2004, 61/2005, 78/2006 ter 53/2007; v nadaljnjem besedilu: ZRPJN) v senatu članice Sonje Drozdek šinko, kot predsednice senata, ter člana Jožefa Kocuvana in članice mag. Nataše Jeršič, kot članov senata, ob sodelovanju svetovalca Boruta Smrdela, v postopku nadzora nad zakonitostjo postopka oddaje javnega naročila "Nabava in implementacija novega Republiškega centra vodenja EES" in na podlagi zahtevka za revizijo, ki ga je vložil partner v skupni ponudbi GDB, d.o.o., Tehnološki park 24, Ljubljana, ki ga zastopa odvetnica Katarina Benedik, Dalmatinova ulica 5, Ljubljana (v nadaljevanju: vlagatelj), zoper ravnanje naročnika Elektro-Slovenija, d.o.o., Hajdrihova 2, Ljubljana (v nadaljevanju: naročnik), dne 22.5.2009 soglasno

1. Vlagateljev revizijski zahtevek z dne 16.3.2009 se zavrže.

2. Vlagateljeva zahteva po povrnitvi stroškov, nastalih z revizijo, se zavrne.

Naročnik je dne 23.4.2008 sprejel sklep o začetku postopka oddaje predmetnega javnega naročila. Javni razpis je naročnik objavil na Portalu javnih naročil, in sicer pod oznako objave JN4430/2008 z dne 3.6.2008, s popravki v objavah JN4614/2008 z dne 6.6.2008, JN7003/2008 z dne 18.8.2008 in JN7480/2008 z dne 3.9.2008, ter v Uradnem listu EU, in sicer pod oznako objave 2008/S 108-145146, z dne 5.6.2009, s popravki v objavah 2008/S 111-148169, z dne 10.6.2008, 2008/S 161-216844, z dne 21.8.2009 in 2008/S 172-228984 z dne 5.9.2009.

Dne 17.2.2009 je naročnik izdal dokument "Odločitev o oddaji javnega naročila po odprtem postopku", št. 240/Mš/114/2008, iz katerega izhaja, da se predmetno javno naročilo dodeli skupnima ponudnikoma AREVA T&D SA, 102 Avenue de Paris, Massy, Francija, in Korona, d.d., Cesta v mestni log 88a, Ljubljana. Iz dokumenta izhaja tudi, da je naročnik ponudbo skupnih ponudnikov SNC-Lavalin ESC Inc. Pitfield Blvd. 2425, Saint Laurent, Quebec, H4S 1W8, Kanada, in GDB, d.o.o., Tehnološki park 24, Ljubljana (v nadaljevanju oba: skupna ponudnika SNC-Lavalin ECS in GDB) izločil kot neprimerno, in sicer zato, ker naj bi navzkrižni pregled splošnega in tehničnega dela ponudbe razkril, da sta omenjena skupna ponudnika v ponudbi in dopolnitvah vrsto zahtev izpolnila opcijsko oziroma te niso vključene v ponudbeno ceno.

Z vlogo z dne 27.2.2009 sta skupna ponudnika SNC-Lavalin ECS in GDB zahtevala dodatno obrazložitev odločitve o oddaji predmetnega javnega naročila, vložila pa sta tudi pisno opozorilo na odločitev naročnika.

Naročnik je dodatno obrazložitev odločitve o oddaji predmetnega javnega naročila skupnima ponudnikoma SNC-Lavalin in GDB izdal dne 5.3.2009.

Na podlagi zahteve skupnih ponudnikov SNC-Lavalin ECS in GDB je naročnik tema dne 16.3.2009 omogočil vpogled v ponudbo izbranega ponudnika, o čemer je bil napravljen tudi zapisnik.

Z vlogo z dne 16.3.2009 je bil pri naročniku vložen zahtevek za revizijo. Na vlogi (revizijskem zahtevku) sta kot vlagatelja navedena oba skupna ponudnika, t.j. SNC-Lavalin ECS in GDB. V revizijskem zahtevku so zahtevani razveljavitev odločitve o oddaji predmetnega javnega naročila, priznanje primernosti ponudbe skupnih ponudnikov SNC-Lavalin ECS in GDB ter v ponovljenem postopku izbor njune ponudbe kot najugodnejše.

Naročnik je o vloženem revizijskem zahtevku odločil s sklepom z dne 30.3.2009, s katerim ga je zavrnil kot neutemeljenega, zavrnil pa je tudi zahtevo po povrnitvi stroškov, nastalih z revizijo.

Z vlogo z dne 6.4.2009 je bila pri naročniku vložena izjava o nadaljevanju revizijskega postopka pred Državno revizijsko komisijo. Kot vlagatelja sta na vlogi navedena oba skupna ponudnika, t.j. SNC-Lavalin ECS in GDB.

V prilogi dopisa, ki ga je Državna revizijska komisija prejela dne 10.4.2009, je naročnik tej odstopil dokumentacijo o predmetnem postopku oddaje javnega naročila. Na poziv Državne revizijske komisije je posredovano dokumentacijo dne 20.4.2009 dopolnil.

Dne 17.4.2009 je izbrani ponudnik na Državno revizijsko komisijo naslovil "Vlogo izbranega ponudnika v revizijskem postopku". V vlogi podaja svoja stališča glede navedb iz vloženega revizijskega zahtevka.

Dne 5.5.2009 je Državna revizijska komisija prejela vlogo naročnika, v kateri podaja dodatna stališča v zadevi.

Po pregledu dokumentacije o predmetnem postopku oddaje javnega naročila in v zadevi vodenih revizijskih postopkih je Državna revizijska komisija, na podlagi 22. in 23. člena ZRPJN, odločila tako, kot izhaja iz izreka tega sklepa, in sicer iz razlogov, ki so navedeni v nadaljevanju.

Iz določil tretjega odstavka 9. člena ZRPJN izhaja, da lahko v primeru, da vložijo zahtevek za revizijo osebe, ki so ali nameravajo predložiti skupno ponudbo, zahtevek za revizijo vložijo le vse osebe skupaj.

V konkretnem postopku oddaje javnega naročila sta ponudbo predložila skupna ponudnika SNC-Lavalin ECS in GDB. Upoštevajoč zgoraj navedeno pravno podlago bi bilo v zadevi aktivno legitimacijo za vodenje revizijskega postopka mogoče priznati zgolj v primeru revizijskega zahtevka, ki bi ga skupaj vložila oba navedena skupna ponudnika.

Z vpogledom v revizijski zahtevek z dne 16.3.2009 gre ugotoviti, da sta na njem kot vlagatelja navedena oba skupna ponudnika, t.j. SNC-Lavalin ECS in GDB. Državna revizijska komisija ugotavlja tudi, da iz revizijskemu zahtevku priloženih pooblastil za zastopanje izhaja, da je pooblastilo pooblaščenki - odvetnici Katarini Benedik v imenu družbe GDB, d.o.o., dne 11.3.2009 podal g. Franci Gruden, v imenu družbe SNC-Lavalin ESC Inc. pa dne 12.3.2009 g. Garry Casey.

Državna revizijska komisija z vpogledom v pooblastilo, ki se nanaša na družbo GDB, d.o.o., ugotavlja, da je g. Franci Gruden na njem naveden v svojstvu direktorja omenjene družbe. Takšno svojstvo navedene osebe potrjuje tudi vpogled v iPRS - Poslovni register Slovenije pri Agenciji RS za javnopravne evidence in storitve, ki izkazuje tudi, da je (skladno z Zakonom o gospodarskih družbah - ZGD-1 (Uradni list RS, št. 42/06 (60/06 popr.), 26/07, 10/08 in 68/08)) navedena oseba eden od zakonitih zastopnikov družbe GDB, d.o.o., ki omenjeno družbo zastopa samostojno. Upoštevajoč zapisno Državna revizijska komisija ugotavlja, da je bilo v predmetnem revizijskem postopku izkazano upravičenje g. Francija Grudna za zastopanje družbe GDB, d.o.o., posledično pa tudi, da je omenjena družba kot eden od partnerjev v skupni ponudbi ponudnikov SNC-Lavalin in GDB vložila zahtevek za revizijo.

Državna revizijska komisija z vpogledom v pooblastilo, ki se nanaša na družbo SNC-Lavalin ESC Inc., dalje ugotavlja, da na njem ni navedeno svojstvo, v katerem g. Garry Casey, domnevno v imenu partnerja v skupni ponudbi SNC-Lavalin ESC Inc., podaja takšno pooblastilo. V okviru ugotavljanja obstoja procesnih predpostavk za vodenje revizijskega postopka je Državna revizijska komisija v nadaljevanju postopka zato preverila, ali je za omenjeno osebo izkazano upravičenje (pooblastilo) za zastopanje družbe SNC-Lavalin ESC Inc. v predmetnem revizijskem postopku in za prenos tega upravičenja (pooblastila) pooblaščenki - odvetnici.

Državna revizijska komisija z vpogledom v skupno ponudbo SNC-Lavalin in GDB ugotavlja, da je g. Garry Casey v njej (npr. na dokumentu "Document 3.7") naveden v funkciji direktorja ("Director") družbe SNC-Lavalin ESC Inc., registrirane pri Industrie Canada pod registracijsko številko 374575-9.

Državna revizijska komisija z vpogledom v javno dostopni register družb Corporations Canada, voden v okviru Industrie Canada (dosegljiv prek spletne strani http://www.ic.gc.ca/) ugotavlja, da ima družba SNC-Lavalin ESC Inc., vpisana pod registracijsko številko 3745759 tri direktorje, med katerimi pa ni osebe Garry Casey. Do zadnje spremembe v tem delu registrskega vpisa je prišlo dne 23.2.2009. Dejstvo, da omenjene osebe ni med direktorji družbe SNC-Lavalin ESC Inc., potrjuje tudi vpogled v javno dostopni Register podjetij Province Quebec (Registraire des enterprises Quebec, dosegljiv prek spletne strani http://www.registreentreprises.gouv.qc.ca/en/), na območju katere je registriran sedež družbe SNC-Lavalin ESC Inc.

Ker je Državna revizijska komisija posledično ugotovila, da g. Garry Casey pooblastila za zastopanje v predmetnem revizijskem postopku pooblaščenki - odvetnici dne 12.3.2009 ni bil upravičen podati v svojstvu direktorja družbe SNC-Lavalin ESC Inc., je omenjeno osebo po njegovi pooblaščenki - odvetnici z dopisom z dne 21.4.2009 pozvala k predložitvi ustreznih dokazil, ki bodo izkazovala upravičenje g. Garryja Caseya za podajo pooblastila družbe SNC-Lavalin ESC Inc. za zastopanje te družbe v predmetnem revizijskem postopku po odvetnici Katarini Benedik.

V odgovor na podani poziv je bila Državni revizijski komisiji predložena neoverjena fotokopija dokumenta "Certified Extract" (Overjeni izpis), uradno prevedena tudi v slovenski jezik, v katerem je podana notarsko overjena izjava osebe Louise Pelletier, z navedbo funkcije pomočnice sekretarja družbe SNC-Lavalin ESC Inc., o tem, da je bil "s strani vseh direktorjev družbe dne 13. avgusta 2008" sprejet sklep, da se družba SNC-Lavalin ESC Inc. "pooblasti in se s to listino pooblašča, da poda predlog družbi ELEKTRO SLOVENIJA d.o.o. za nakup in izvedbo novega Slovenskega nadzornega centra" ter da se "katerikoli izmed gospodov/gospa Joseph Salim in/ali Garry Casey in/ali Suzanne Caron-AndrĂ" pooblasti in s to listino pooblašča za parafiranje, podpisovanje in oddajanje omenjenega predloga ter katerih koli listin v zvezi s tem za družbo in v njenem imenu z namenom uveljavitve tega sklepa".

Državna revizijska komisija po pregledu predloženega dokumenta ugotavlja:

- da je bil ta predložen zgolj v neoverjeni fotokopiji,

- da dokumenta ni mogoče šteti za sklep oz. pooblastilo družbe SNC-Lavalin ESC Inc., saj iz njega izhaja zgolj overjena izjava osebe Louise Pelletier, ki ne nastopa v funkciji zakonitega zastopnika družbe SNC-Lavalin ESC Inc. (iz dokumenta dejansko ne izhaja potrditev sploh kakršnekoli funkcije omenjene osebe v navedeni družbi) in ki zgolj zatrjuje obstoj domnevnega sklepa direktorjev te družbe o podanem pooblastilu trem osebam, med drugim tudi osebi Garry Cassey,

- da se pooblastilo, ki naj bi ga domnevno podali direktorji družbe SNC-Lavalin ESC Inc., nanaša zgolj na postopek oddaje ponudbe omenjene družbe v predmetnem postopku oddaje javnega naročila in s tem povezanih listin, ne pa tudi na vodenje revizijskega postopka,

- da iz pooblastila, ki naj bi ga domnevno podali direktorji družbe SNC-Lavalin ESC Inc., ne izhaja upravičenje prenosa tega pooblastila s pooblaščencev na tretje osebe.

Upoštevajoč zgornje ugotovitve Državna revizijska komisija zaključuje, da v predmetnem revizijskem postopku ni bilo izkazano upravičenje osebe Garry Casey za podajo pooblastila družbe SNC-Lavalin ESC Inc. za zastopanje te družbe v predmetnem revizijskem postopku po odvetnici Katarini Benedik. V posledici te ugotovitve gre zaključiti tudi, da družbe SNC-Lavalin ESC Inc. ni mogoče šteti za vlagatelja revizijskega zahtevka z dne 16.3.2009.

Kot je bilo v tem sklepu že navedeno, sta v konkretnem postopku oddaje javnega naročila ponudbo predložila skupna ponudnika SNC-Lavalin in GDB, zato bi bilo v skladu s tretjim odstavkom 9. člena aktivno legitimacijo za vodenje revizijskega postopka mogoče priznati zgolj v primeru revizijskega zahtevka, ki bi ga skupaj vložila oba navedena skupna ponudnika.

Ker je Državna revizijska komisija ugotovila, da družbe SNC-Lavalin ESC Inc. ni mogoče šteti za vlagatelja revizijskega zahtevka z dne 16.3.2009, ta pa tako ni bil vložen s strani obeh partnerjev v skupni ponudbi, vlagatelju omenjenega revizijskega zahtevka (zgolj enemu od partnerjev v skupni ponudbi - družbi GDB, d.o.o.) aktivne legitimacije za vodenje predmetnega revizijskega postopka ni mogoče priznati.

Državna revizijska komisija je zato, na podlagi 1. alineje prvega odstavka 23. člena ZRPJN, vlagateljev revizijski zahtevek z dne 16.3.2009 zavrgla.

S tem je utemeljena odločitev Državne revizijske komisij iz 1. točke izreka tega sklepa.

Vlagatelj je v revizijski postopek priglasil stroške, nastale z revizijo.

Iz določil tretjega odstavka 22. člena ZRPJN izhaja, da mora v primeru, če je zahtevek za revizijo utemeljen, naročnik na pisno zahtevo vlagatelju zahtevka za revizijo povrniti potrebne stroške, nastale z revizijo.

Ker vlagatelj s svojim revizijskim zahtevkom ni uspel, je Državna revizijska komisija, na podlagi šestega odstavka 22. člena ZRPJN, vlagateljevo zahtevo po povrnitvi stroškov, nastalih z revizijo, zavrnila.

S tem je utemeljena odločitev Državne revizijske komisij iz 2. točke izreka tega sklepa.

POUK O PRAVNEM SREDSTVU: Po končanem postopku pred Državno revizijsko komisijo je sodno varstvo zagotovljeno v postopku povračila škode pred sodiščem splošne pristojnosti (peti odstavek 23. člena ZRPJN).

V Ljubljani, dne 22. maja 2009

Predsednica senata:

Sonja Drozdek šinko, univ. dipl .prav.,

članica Državne revizijske komisije

Vročiti:

- Elektro-Slovenija, d.o.o., Hajdrihova 2, Ljubljana,

- Odvetnica Katarina Benedik, Dalmatinova ulica 5, Ljubljana,

- AREVA T&D SA, 102 Avenue de Paris, Massy, Francija,

- Korona, d.d., Cesta v mestni log 88a, Ljubljana,

- Republika Slovenija, Državno pravobranilstvo, šubičeva ulica 2, 1000 Ljubljana,

- Republika Slovenija, Ministrstvo za finance, Sektor za sistem javnega naročanja, Beethovnova ulica 11, 1000 Ljubljana.

Državna revizijska komisija za revizijo postopkov oddaje javnih naročil

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia