Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Uporaba telesnih kamer

11. marec 2025
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Uporaba telesnih kamer

Datum

11.03.2025

Številka

07121-1/2025/321

Kategorije

Video in avdio nadzor

Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede uporabe telesnih kamer. Kot ste pojasnili ste član društva, kjer se pritiski na vas stopnjujejo in se bojite, da se bo nasilje na prihodnjih občnih zborih še stopnjevalo. Zaradi tega želite na naslednjem občnem zboru uporabiti telesno varnostno kamero (body cam), da bi dokumentirali dogajanje in zaščitili svojo osebno varnost. Ker nekateri udeleženci nasprotujejo snemanju nas prosite za strokovno mnenje, ali lahko kljub njihovemu nasprotovanju zakonito uporabljate telesno varnostno kamero na občnem zboru društva, če predhodno pisno obvestite prisotne in če je, kot navajate, vaš izključni namen zaščita lastne varnosti in natančnost zapisnikov?

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22; v nadaljevanju ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (v nadaljevanju Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A; v nadaljevanju ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

Uvodoma moramo izpostaviti, da se IP v okviru nezavezujočih mnenj ne more in ne sme opredeljevati, ali je določena obdelava osebnih podatkov v konkretnem primeru skladna z zakonodajo o varstvu osebnih podatkov, temveč lahko izven uradnega inšpekcijskega postopka podamo le nezavezujoče mnenje na osnovi informacij, ki in kot so nam bile predstavljene.

ZVOP-2 ureja pogoje za dopustnost uporabe t.i. telesnih kamer na javnih površinah. Peti odstavek 80. člena ZVOP-2 določa, da se videonadzor iz prvega odstavka tega člena za namen varovanja oseb, tajnih podatkov v prenosu, poslovnih skrivnosti ali premoženja večje vrednosti lahko opravlja tudi z uporabo telesne kamere, če jo uporablja za to posebej usposobljena oseba.

Prvi odstavek 80. člena ZVOP-2 določa, da je videonadzor na javnih površinah, kot jih določa zakon, ki ureja urejanje prostora, dovoljen le, kadar je to potrebno zaradi obstoja resne in utemeljene nevarnosti za življenje, osebno svobodo, telo ali zdravje ljudi, varnost premoženja upravljavca ali varovanje tajnih podatkov upravljavca ali obdelovalca v prenosu in teh namenov ni mogoče doseči z drugimi sredstvi, ki manj posegajo v pravice iz prvega odstavka 1. člena tega zakona. Videonadzor na javnih površinah je dovoljen tudi za namene varovanja varovanih oseb ter posebnih objektov in okolišev objektov, ki jih varuje policija, Slovenska vojska, pristojni organi za področje varnosti države, pravosodna policija, oziroma varovanja drugih prostorov, zgradb ali območij, ki jih je treba varovati na podlagi zakona, in sicer samo v obsegu in trajanju, potrebnem za doseganje namena. Vpogled, uporaba ali posredovanje posnetkov so dopustni le za te namene.

Uporaba telesnih kamer za snemanje občnega zbora društva po mnenju IP težko zadosti kriterijem, kot jih določata prvi in peti odstavek 80. člena ZVOP-2. Upoštevati je treba namreč tudi določbo tretjega odstavka 80. člena ZVOP-2, ki določa upravljavce video-nadzornih sistemov, in sicer so to lahko osebe javnega ali osebe zasebnega prava, ki upravlja z javno površino ali na njej zakonito opravljajo dejavnost. Tudi iz obrazložitev ob sprejemanju ZVOP-2 k 80 členu je razvidno, da cit.

Predlog daje neposredno podlago za uporabo telesne kamere za namen varovanja tajnih podatkov v prenosu (kurir), za namen varovanja telesa (telesni stražar), poslovnih skrivnosti ali premoženja večje vrednosti. V vseh ostalih primerih je za uporabo telesnih kamer potrebna izrecna zakonska določba. Glede na navedeno menimo, da zakonodajalec v ZVOP-2 ni dal splošne pravne podlage za uporabo telesnih kamer in za situacije, kjer bi se posameznik počutil ogroženega, temveč je njihovo dopustnost omejil za specifične situacije, ki terjajo posebno varovanje, kot je tudi razvidno iz navedenih obrazložitev in samih členov, ter da bi morali imeti za takšno uporabo posebno podlago, ki bi lahko bila v izrecni zakonski določbi, težko pa bi jo ob eksplicitni odsotnosti soglasja snemanih iskali v drugih podlagah (npr. v zakonitih interesih). Prav tako menimo, da je uporaba telesnih kamer na občnih zborih društev težko v skladu z načelom sorazmernosti in da namenov (varnost oseb in dokumentiranje dogajanja) ni mogoče doseči z drugimi sredstvi, ki manj posegajo v pravice iz prvega odstavka 1. člena ZVOP-2, pri čemer so, kot navajate, nekatere osebe že izrazile nasprotovanje tovrstnim posegom v njihove pravice. Telesne kamere težko preprečijo potencialno fizično nasilje, za dokumentiranje dogajanja na tovrstnih srečanjih pa so običajno uveljavljene prakse evidentiranja dogajanja z magnetogrami in zapisniki. Posamezniki, ki so bili posneti, bi lahko podali prijave ali ovadbe zoper osebo, ki jih je po njihovem mnenju posnela brez njihovega soglasja.

Zaključno pojasnjujemo, da lahko snemanje drugih posameznikov brez njihovega soglasja lahko sodi pod kaznivo dejanj po 137. členu Kazenskega zakonika (KZ-1) - neupravičeno prisluškovanje in zvočno snemanje, po katerem se kdor neupravičeno s posebnimi napravami prisluškuje pogovoru ali izjavi, ki mu ni namenjena, ali jo zvočno snema, ali kdor tak pogovor ali tako izjavo neposredno prenaša tretji osebi ali ji tak posnetek predvaja ali kako drugače omogoči, da se z njim neposredno seznani, kaznuje z denarno kaznijo ali zaporom do enega leta. Enako se kaznuje, kdor zvočno snema njemu namenjeno zaupno izjavo drugega brez njegovega soglasja z namenom, da bi tako izjavo zlorabil, ali kdor tako izjavo neposredno prenaša tretji osebi ali ji tak posnetek predvaja ali ji kako drugače omogoči, da se z njim neposredno seznani.

Lepo vas pozdravljamo,

dr. Jelena Virant Burnik,

Informacijska pooblaščenka

Pripravil:

mag. Andrej Tomšič, namestnik informacijske pooblaščenke za varstvo osebnih podatkov

---

[1] Podčrtal IP.

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia