Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
V obravnavanem primeru je listo s kandidatom za člana občinskega sveta na tajnem glasovanju določil medobčinski odbor za Goriško politične stranke B., ki so ga sestavljali štirje člani, med katerimi pa je le en član s stalnim prebivališčem v občini Renče - Vogrsko. To pa po presoji sodišča pomeni, da je bil pri določitvi kandidata kršen 51. člen ZLV in je zato toženka utemeljeno zavrnila listo s kandidatom za člana občinskega sveta Občine Renče - Vogrsko.
Pritožba se zavrne.
Toženka je z izpodbijano odločbo v celoti zavrnila listo kandidatov, ki jo je po svojem predstavniku A.A., vložila stranka B., medobčinski odbor za Goriško. Svojo odločitev je oprla na ugotovitev, da lista kandidatov ni sestavljena v skladu z določbo 51. člena Zakona o lokalnih volitvah (ZLV). Ker iz kandidaturi priloženega volilnega materiala izhaja, da se je strankinega tajnega glasovanja udeležil največ en član stranke B. s stalnim prebivališčem v Občini Renče - Vogrsko je toženka ob upoštevanju stališča Ustavnega sodišča Republike Slovenije navedenega v odločbah št. Up 630/2002 in 634/2002 obe z dne 28. 10. 2002, navedeno kandidaturno listo zavrnila.
Pritožnik (predstavnik predlagatelja liste kandidatov) v pritožbi povzema postopek, v katerem je B. v skladu s statutom stranke (22. in 23. člen) določila kandidata za člana Občinskega sveta občine Renče - Vogrsko. Zatrjuje, da je bil kandidat določen tako kot določata Poslovnik o delu organov in delovnih teles B. in Pravilnik o določanju kandidatov za volitve in da so bili v začasno sestavo odbora za 3 občine imenovani 4 člani, ki so imeli volilno pravico za določanje kandidatov. Štirje člani odbora sicer res niso posebej navedeni v obrazcih priloženih vlogi, vendar pa tega tožnica pred izdajo izpodbijane odločbe ni opazila. Toženki zato očita kršitev drugega odstavka 56. člena Zakona o volitvah v Državni zbor in sodišču predlaga naj njeni pritožbi ugodi.
Toženka, ki je sodišču predložila volilne spise, v odgovoru na pritožbo vztraja pri ugotovitvi, da se je tajnega glasovanja strankinih članov udeležil le en član B. s stalnim prebivališčem v Občini Renče - Vogrsko, kar pa je v nasprotju z 51. členom ZLV. Ker je bila vloga - lista kandidatov B. (B.) formalno popolna, v obrazložitvi izpodbijane odločbe zatrjevana pomanjkljivost (da v volilnem gradivu niso navedeni člani, ki so tajno glasovali o listi kandidatov), pa po mnenju toženke na odločitev ni mogla vplivati, zato je neutemeljena tudi v pritožbi očitana kršitev drugega odstavka 56. člena ZDZV.
Pritožba ni utemeljena.
V obravnavanem primeru je OVK zavrnila listo s kandidatom za člana občinskega sveta zaradi kršitve določbe 51. člena ZLV. Slednji določa, da politična stranka določi kandidate po postopku določenem z njenimi pravili. Pri določanju kandidatov smejo sodelovati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Kandidate določajo s tajnim glasovanjem.
Med strankama ni sporno, da je listo s kandidatom za člana občinskega sveta na tajnem glasovanju določil medobčinski odbor za Goriško politične stranke B., ki so ga sestavljali štirje člani, med katerimi pa je le en član s stalnim prebivališčem v občini Renče - Vogrsko. To pa pomeni, da je bil v konkretnem primeru pri določitvi kandidata kršen 51. člen ZLV in je zato toženka utemeljeno zavrnila listo s kandidatom za člana občinskega sveta Občine Renče - Vogrsko.
Po oceni sodišča je zato zmotno tudi stališče tožnice, da je izpodbijana odločba nezakonita, ker jo toženka ni pozvala k odpravi formalnih pomanjkljivosti liste kandidatov. Izpodbijana odločitev temelji namreč na ugotovitvi, da je imel le en član organa, ki je določil listo kandidatov, stalno prebivališče v Občini Renče - Vogrsko. Gre za zakonski-materialni pogoj in zato ni mogoče govoriti o formalni pomanjkljivosti. Zato uporabo drugega odstavka 56. člena ZVDZ v postopku izdaje izpodbijane odločbe ni bila potrebna.
Ker je torej Občinska volilna komisija 51. člen ZLV pravilno uporabila je sodišče pritožbo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) zavrnilo kot neutemeljeno.