Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

UPRS sodba III U 275/2014

ECLI:SI:UPRS:2014:III.U.275.2014 Varstvo ustavnih pravic

lokalne volitve volitve članov občinskega sveta kandidatna lista določanje kandidatne liste sodelovanje članov stranke s stalnim prebivališčem v občini
Upravno sodišče
17. september 2014
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

V obravnavanem primeru je listo s kandidatom za člana občinskega sveta na tajnem glasovanju določil medobčinski odbor za Goriško politične stranke B., ki so ga sestavljali štirje člani, med katerimi pa je le en član s stalnim prebivališčem v občini Renče - Vogrsko. To pa po presoji sodišča pomeni, da je bil pri določitvi kandidata kršen 51. člen ZLV in je zato toženka utemeljeno zavrnila listo s kandidatom za člana občinskega sveta Občine Renče - Vogrsko.

Izrek

Pritožba se zavrne.

Obrazložitev

Toženka je z izpodbijano odločbo v celoti zavrnila listo kandidatov, ki jo je po svojem predstavniku A.A., vložila stranka B., medobčinski odbor za Goriško. Svojo odločitev je oprla na ugotovitev, da lista kandidatov ni sestavljena v skladu z določbo 51. člena Zakona o lokalnih volitvah (ZLV). Ker iz kandidaturi priloženega volilnega materiala izhaja, da se je strankinega tajnega glasovanja udeležil največ en član stranke B. s stalnim prebivališčem v Občini Renče - Vogrsko je toženka ob upoštevanju stališča Ustavnega sodišča Republike Slovenije navedenega v odločbah št. Up 630/2002 in 634/2002 obe z dne 28. 10. 2002, navedeno kandidaturno listo zavrnila.

Pritožnik (predstavnik predlagatelja liste kandidatov) v pritožbi povzema postopek, v katerem je B. v skladu s statutom stranke (22. in 23. člen) določila kandidata za člana Občinskega sveta občine Renče - Vogrsko. Zatrjuje, da je bil kandidat določen tako kot določata Poslovnik o delu organov in delovnih teles B. in Pravilnik o določanju kandidatov za volitve in da so bili v začasno sestavo odbora za 3 občine imenovani 4 člani, ki so imeli volilno pravico za določanje kandidatov. Štirje člani odbora sicer res niso posebej navedeni v obrazcih priloženih vlogi, vendar pa tega tožnica pred izdajo izpodbijane odločbe ni opazila. Toženki zato očita kršitev drugega odstavka 56. člena Zakona o volitvah v Državni zbor in sodišču predlaga naj njeni pritožbi ugodi.

Toženka, ki je sodišču predložila volilne spise, v odgovoru na pritožbo vztraja pri ugotovitvi, da se je tajnega glasovanja strankinih članov udeležil le en član B. s stalnim prebivališčem v Občini Renče - Vogrsko, kar pa je v nasprotju z 51. členom ZLV. Ker je bila vloga - lista kandidatov B. (B.) formalno popolna, v obrazložitvi izpodbijane odločbe zatrjevana pomanjkljivost (da v volilnem gradivu niso navedeni člani, ki so tajno glasovali o listi kandidatov), pa po mnenju toženke na odločitev ni mogla vplivati, zato je neutemeljena tudi v pritožbi očitana kršitev drugega odstavka 56. člena ZDZV.

Pritožba ni utemeljena.

V obravnavanem primeru je OVK zavrnila listo s kandidatom za člana občinskega sveta zaradi kršitve določbe 51. člena ZLV. Slednji določa, da politična stranka določi kandidate po postopku določenem z njenimi pravili. Pri določanju kandidatov smejo sodelovati samo člani stranke, ki imajo volilno pravico in stalno prebivališče v občini. Kandidate določajo s tajnim glasovanjem.

Med strankama ni sporno, da je listo s kandidatom za člana občinskega sveta na tajnem glasovanju določil medobčinski odbor za Goriško politične stranke B., ki so ga sestavljali štirje člani, med katerimi pa je le en član s stalnim prebivališčem v občini Renče - Vogrsko. To pa pomeni, da je bil v konkretnem primeru pri določitvi kandidata kršen 51. člen ZLV in je zato toženka utemeljeno zavrnila listo s kandidatom za člana občinskega sveta Občine Renče - Vogrsko.

Po oceni sodišča je zato zmotno tudi stališče tožnice, da je izpodbijana odločba nezakonita, ker jo toženka ni pozvala k odpravi formalnih pomanjkljivosti liste kandidatov. Izpodbijana odločitev temelji namreč na ugotovitvi, da je imel le en član organa, ki je določil listo kandidatov, stalno prebivališče v Občini Renče - Vogrsko. Gre za zakonski-materialni pogoj in zato ni mogoče govoriti o formalni pomanjkljivosti. Zato uporabo drugega odstavka 56. člena ZVDZ v postopku izdaje izpodbijane odločbe ni bila potrebna.

Ker je torej Občinska volilna komisija 51. člen ZLV pravilno uporabila je sodišče pritožbo na podlagi 97. člena ZLV v zvezi s prvim odstavkom 63. člena Zakona o upravnem sporu (ZUS-1) zavrnilo kot neutemeljeno.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia