Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Druge osebe, razen denacionalizacijskih upravičencev, ne morejo vzpostaviti lastninske pravice na stavbnih zemljiščih, ker ta vzpostavitev ni zakonsko urejena.
Tožba se zavrne.
Tožena stranka je z izpodbijano odločbo zavrnila pritožbo tožnice proti odločbi občinskega sekretariata za urejanje in varstvo okolja občine z dne 23. 3. 1993, s katero je bil zavrnjen njen zahtevek za vzpostavitev lastninske pravice na podržavljenem stavbnem zemljišču. V postopku je bilo namreč ugotovljeno, da niso izpolnjeni pogoji 31. člena zakona o denacionalizaciji za vzpostavitev te pravice glede na to, da je tožnica sporno zemljišče dobila v uporabo z dedovanjem v letu 1966. Tožnica v tožbi navaja, da ne soglaša z odločitvijo tožene stranke. Meni, da ima po določbi 31. člena zakona o denacionalizaciji pravico, zaradi legitimne pravice uporabe na podržavljenem stavbnem zemljišču. To še posebno zato, ker je tudi v ustavi podana podlaga za takšno odločitev. Zato predlaga, da sodišče tožbi ugodi in odpravi izpodbijano odločbo.
V odgovoru na tožbo tožena stranka prereka navedbe tožeče stranke in vztraja pri obrazložitvi izpodbijane odločbe ter predlaga, da sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrne.
Tožba ni utemeljena.
Zakon o danacionalizaciji (Uradni list RS, št. 27/91 - ZDen) v 31. členu določa, da se na podržavljenem stavbnem zemljišču, na katerem ima upravičenec pravico uporabe, vzpostavi lastninska pravica v njegovo korist. V obravnavani zadevi pa gre za problem denacionalizacije oziroma vzpostavitve lastninske pravice na solastnem delu stavbnega zemljišča, na katerem je tožeča stranka pridobila pravico brezplačne uporabe na podlagi sklepa o dedovanju. Sporno zemljišče torej ni bilo podržavljeno tožnici, ampak enemu od njenih pravnih prednikov. Zato je tožena stranka pravilno ugotovila, da za vzpostavitev lastninske pravice na tem zemljišču ni podlage v določbi 31. člena ZDen. Lastninske pravice po tej določbi namreč ni mogoče vzpostaviti v korist osebe, ki je nepremičnino pridobila na podlagi sklepa o dedovanju, ker pač ta oseba ni denacionalizacijski upravičenec, zakon pa ne ureja v celoti problema lastninjenja stavbnih zemljišč. Iz tega razloga in pa zato, ker zaenkrat vzpostavitev lastninske pravice na stavbnih zemljiščih, razen seveda za denacionalizacijske upravičence po zakonu o denacionalizaciji, zakonsko ni urejena, o morebitnih zahtevkih za vzpostavitev lastninske pravice sploh ni možno odločati v upravnem postopku. Zato je že tožena stranka v izpodbijani odločbi pravilno opozorila, da bi prvostopenjski organ, ki je zavrnil tožničino zahtevo, moral ravnati po določbah 25. in 66. člena zakona o splošnem upravnem postopku (ZUP) in njeno zahtevo zavreči. Tožena stranka sicer sama ni popravila izreka odločbe prvostopenjskega organa, ker je ugotovila, da tudi v primeru uporabe zavrženja zahteve odločitev za tožnico ne bi bila ugodnejša. In s tako ugotovitvijo soglaša tudi sodišče. Ker je sodišče ugotovilo, da razlog nepravilne uporabe materialnega prava v konkretnem primeru ni podan, kršitve pravil postopka pa niso mogle vplivati na odločitev, je sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrnilo na podlagi 2. odstavka 42. člena zakona o upravnih sporih. Določbe Zakona o upravnih sporih in zakona o splošnem upravnem postopku je sodišče smiselno uporabilo kot predpise Republike Slovenije na podlagi 1. odstavka 4. člena ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I in 45/I/94).