Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-100/02

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

12. 2. 2004

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za oceno ustavnosti in zakonitosti, začetem na zahtevo Župana Občine Slovenske Konjice, na seji dne 12. februarja 2004

sklenilo:

Zahteva za oceno ustavnosti in zakonitosti Uredbe o cestnini za uporabo določenih cest (Uradni list RS, št. 51/97 in 3/04) in Sklepa o določitvi cestninskih cest in višine cestnine (Uradni list RS, št. 78/99) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Predlagatelj izpodbija Uredbo o cestnini za uporabo določenih cest (v nadaljevanju Uredba) in Sklep o določitvi cestninskih cest in višine cestnine (v nadaljevanju Sklep). Navaja, da je na avtocesti Pesnica-Vransko postavljena čelna cestinska postaja Tepanje, ki je na območju Občine Slovenske Konjice. Vse izvozne cestninske postaje naj bi bile odstranjene, zato naj bi uporabniki avtoceste z območja celjske in mariborske regije avtocesto uporabljali v eni smeri brezplačno. Cestnina v obe smeri, tako proti Mariboru kot proti Celju, naj bi se zaračunavala le prebivalcem Slovenskih Konjic. Glede na to naj bi bili prebivalci Občine Slovenske Konjice v neenakopravnem položaju v primerjavi s prebivalci sosednjih občin. Predlaga, naj Ustavno sodišče oceni ustavnost in zakonitost Uredbe in Sklepa, ker naj bi bila v neskladju s 14. in s 15. členom Ustave.

2.Člen 91 Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93 in nasl. - v nadaljevanju ZLS) določa, da občina lahko vloži zahtevo za presojo ustavnosti in zakonitosti tistih predpisov države, s katerimi se posega v ustavni položaj in pravice lokalne skupnosti. Občina kot lokalna skupnost lahko torej vloži zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti predpisa le, če izkaže, da so z izpodbijanim predpisom ogrožene pravice ali ustavni položaj občine kot lokalne skupnosti (sklep Ustavnega sodišča št. U-I- 234/96 z dne 18. 11. 1999, OdlUS VIII, 258). Občina torej ni pooblaščena za vlaganje zahteve v primerih, ko meni, da so ogrožene pravice, pravni interesi ali pravni položaj posameznih občanov.

3.Predlagatelj v zahtevi ne utemeljuje, da je zaradi izpodbijane Uredbe in Sklepa ogrožena kakšna pravica ali ustavni položaj občine. Iz zahteve je razvidno le, da jo vlaga predvsem v imenu svojih občanov, ki so na podlagi izpodbijanih aktov dolžni plačevati cestnino. Ker ni izpolnjena procesna predpostavka za vložitev zahteve iz 91. člena ZLS, je Ustavno sodišče zahtevo zavrglo.

4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - ZUstS) v sestavi: podpredsednik dr. Janez Čebulj ter sodnici in sodniki dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, mag. Marija Krisper Kramberger, Milojka Modrijan in Jože Tratnik. Sklep je sprejelo soglasno.

Podpredsednik dr. Janez Čebulj

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia