Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Prepoved komunikacije stranki s strani izvajalca storitve

23. oktober 2024
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Prepoved komunikacije stranki s strani izvajalca storitve

Datum

23.10.2024

Številka

07121-1/2024/1298

Kategorije

Razno, Telekomunikacije in pošta

Informacijski pooblaščenec (v nadaljevanju IP) je po elektronski pošti prejel vaš dopis, v katerem pojasnjujete, da naj bi vam podjetje, v zvezi z vašim izražanjem nezadovoljstva nad opravljeno storitvijo, grozilo s trajno prepovedjo komunikacije tako z vami kot z vašo odvetnico. V dopisu podjetje navaja, da vas bodo prijavili na Informacijskega pooblaščenca. Zanima vas, ali za prepoved komuniciranja obstaja pravna podlaga?

Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše nezavezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.

IP ni pristojen za opredeljevanje do vprašanj, ki se nanašajo na prepoved komunikacije in poslovanja med fizičnimi in pravnimi osebami oz. s tem povezanimi vprašanji potrošniškega prava ter komuniciranja v zvezi z nezadovoljstvom kupcev nad izvedeno storitvijo podjetja. Predlagamo vam, da se z vašim vprašanjem obrnete na resorno ministrstvo (Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport).

Obrazložitev

IP uvodoma pojasnjuje, da je skladno z ZInfP pristojen za dve temeljni področji, to sta varstvo osebnih podatkov ter dostop do informacij javnega značaja. Na podlagi 2. člena ZInfP so pristojnosti IP, da:

• odloča o pritožbi zoper odločbo, s katero je organ zavrgel ali zavrnil zahtevo ali drugače kršil pravico do dostopa ali ponovne uporabe informacije javnega značaja; v okviru postopka na drugi stopnji je pristojen tudi za nadzor nad izvajanjem zakona, ki ureja dostop do informacij javnega značaja, in na njegovi podlagi izdanih predpisov;

• izvršuje inšpekcijski nadzor nad izvajanjem zakona in drugih predpisov, ki urejajo varstvo ali obdelavo osebnih podatkov oziroma iznos osebnih podatkov iz Republike Slovenije ter opravlja druge naloge, ki jih določajo ti predpisi;

• odloča o pritožbi posameznika, kadar upravljavec osebnih podatkov ne ugodi zahtevi posameznika glede njegove pravice do seznanitve z zahtevanimi podatki, do izpisov, seznamov, vpogledov, potrdil, informacij, pojasnil, prepisovanja ali kopiranja po določbah zakona, ki ureja varstvo osebnih podatkov;

• kot prekrškovni organ nadzoruje izvajanje ZInfP, Zakona o dostopu do informacij javnega značaja v okviru pritožbenega postopka in Zakona o varstvu osebnih podatkov (2. člen ZInfP in 32. člen ZDIJZ).

Upoštevaje navedeno, izhaja, da IP ni pristojen za opredeljevanje do vprašanj, ki se nanašajo na prepoved komunikacije in poslovanja med fizičnimi in pravnimi osebami oz. s tem povezanimi vprašanji potrošniškega prava ter komuniciranja v zvezi z nezadovoljstvom kupcev nad izvedeno storitvijo podjetja.

Kljub navedenemu na kratko pojasnjujemo, da IP-ju ni znana nobena pravna podlaga po kateri bi pravna oseba (t.j. podjetje) lahko izrekla trajno prepoved komuniciranja s stranko. Zlasti tako ravnanje niti ne bi bilo dovoljeno, če bi komunikacija stranke s podjetjem potekala v zvezi z morebitnim odprtim reklamacijskim postopkom, kot to navajate v vašem vprašanju.

Po Zakonu o varstvu potrošnikov (ZVPot-1, Uradni list RS, št. 130/22) ima namreč potrošnik pravico do uveljavljanja vrsto zahtevkov pri podjetju za blago ali storitve, ki ne ustrezajo dogovorjenim pogodbenim določilom oz. zaradi drugih nepravilnosti pri izvedbi storitve oz. dobavi blaga (glej predvsem 4. odsek ZVPot-1). Izvajalec storitve (oz. prodajalec blaga) je dolžan omogočiti potrošniku ustrezno obravnavo njegovih zahtevkov, kar praviloma pomeni, da samovoljno ne sme onemogočiti komunikacije s stranko (niti z strankinim pooblaščencem), vsaj dokler ti postopki niso zaključeni. Glede vprašanj v zvezi s potrošniškim pravom oz. pravicami potrošnikov glede zatrjevanih neskladnih izvedb storitev oz. postopkov uveljavljanja reklamacije pa se lahko obrnete na resorno ministrstvo in sicer na Ministrstvo za gospodarstvo, turizem in šport.

V upanju, da ste dobili odgovor na svoje vprašanje, vas lepo pozdravljamo.

Pripravil

Grega Rudolf, mag., svetovalec pooblaščenca za mednarodne odnose

dr. Jelena Virant Burnik

informacijska pooblaščenka

IP

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia