Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Sodišče je tožbi ugodilo, ker tožena stranka ni predložila upravnih spisov in ker iz obrazložitve izpodbijane odločbe ni razvidno, na katera dejstva in okoliščine je oprta odločitev.
Tožbi se ugodi in se odločba Ministrstva za notranje zadeve Republike Slovenije z dne 20.7.1992 odpravi.
Tožena stranka z izpodbijano odločbo ni ugodila prošnji tožnika, državljana Republike Srbije, za sprejem v državljanstvo Republike Slovenije. Ugotovila je, da tožnik ne živi v Sloveniji in da torej ne izpolnjuje enega od pogojev za pridobitev državljanstva Republike Slovenije po prvem odstavku 40. člena zakona o državljanstvu Republike Slovenije.
Tožnik v tožbi navaja, da ne more biti sporno, da je ob plebiscitu imel prijavljeno stalno prebivališče v Sloveniji. Ugotovitev tožene stranke, da ne izpolnjuje drugega pogoja, je zmotna. Res je zaposlen v Avstriji, vendar je njegovo delo ključavničarja terensko delo in je v zimskem času kar 4 mesece doma. Z ženo sta kupila manjše posestvo, kjer živita s sinom. Vse njegovo življenje, z izjemo dela v Avstriji, se odvija v Sloveniji. Domov prihaja vsak teden, vse praznike in dopuste. Predlaga, da se izpodbijana odločba odpravi.
Tožena stranka je bila z dopisom z dne 18.2.1993 pozvana, da predloži vse upravne spise, ki se nanašajo na zadevo. Tega doslej ni storila, čeprav je bila 29.6.1993 ponovno pozvana, da spise predloži. Tožba je utemeljena.
Po določbi prvega odstavka 39. člena zakona o upravnih sporih (ZUS) sodišče odloči o sporu praviloma na podlagi dejanskih okoliščin, ki so bile ugotovljene v upravnem postopku. Ker tožena stranka ni predložila upravnih spisov in ker iz obrazložitve izpodbijane odločbe ni razvidno, na katera dejstva in okoliščine je tožena stranka oprla svojo odločitev, je sodišče izpodbijano odločbo odpravilo na podlagi drugega odstavka 39. člena ZUS. Tožena stranka bo morala ugotoviti, kje tožnik pretežno opravlja svoje življenjske potrebe in ali mu značaj dela in bližina delovnega mesta dejansko omogočata tedensko vračanje domov k družini.
Določbe ZUS je sodišče uporabilo kot republiške predpise na podlagi 1. odst. 4. člena ustavnega zakona za izvedbo temeljne ustavne listine o samostojnosti in neodvisnosti Republike Slovenije (Uradni list RS, št. 1/91-I).