Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-130/97

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

U-I-130/97

28. 9. 2000

S K L E P

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Iva Janeza Cundriča iz Bohinjske Bistrice na seji dne 28. septembra 2000

s k l e n i l o :

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti Odloka o določitvi občinskega praznika Občine Bohinj (Uradni list RS, št. 64/96) in Odloka o določitvi kulturnega praznika Občine Bohinj (Uradni list RS, št. 64/96) se zavrže.

O b r a z l o ž i l e v

1.Pobudnik navaja, da sta bila sklic 21. redne seje Občinskega sveta Občine Bohinj in predlagani dnevni red v nasprotju s Poslovnikom Občinskega sveta Občine Bohinj (Uradni vestnik Gorenjske, št. 16/95), zato Ustavnemu sodišču predlaga, naj 21. redno sejo z dne 25. 9. 1996 razveljavi.

Nadalje predlaga, naj Ustavno sodišče ugotovi, da je bila določitev občinskega praznika, ki je potekala na 20. in 21. seji Občinskega sveta, sprejeta v nasprotju s pogoji javnega razpisa, ter odredi ponovitev postopka za določitev občinskega praznika.

2.Meni, da je njegov pravni interes podan, saj je kot občan in tudi kot občinski svetnik opozoril na kršitve človekovih pravic ter na kršitve ustavnosti in zakonitosti v postopku določitve občinskega praznika Občine Bohinj.

3.Pobudnik izpodbija Odloka, ker naj bi bila sprejeta v nasprotju s Poslovnikom Občine in ne opredeljuje njune zatrjevane nezakonitosti oziroma neustavnosti.

4.Zakon o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) v 21. členu določa, da je Ustavno sodišče pristojno za presojo skladnosti predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in zakoni. Ustavno sodišče pa ni pristojno presojati skladnosti splošnih aktov občinskega sveta s poslovnikom občine. Presoja lahko le njihovo skladnost z Ustavo in zakoni.

5.Po določbi tretjega odstavka 21. člena ZUstS Ustavno sodišče pri odločanju o zadevah iz svoje pristojnosti iz prve do pete alinee prvega odstavka tega člena - med katere spada presoja skladnosti predpisov lokalnih skupnosti z Ustavo in zakoni - odloča tudi o ustavnosti in zakonitosti postopkov, po katerih so bili ti akti sprejeti. Ustavno sodišče torej ni pristojno odločati, ali je občinski svet nek svoj akt sprejel skladno z določbami poslovnika, zato je pobudo zavrglo.

6.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi: namestnik predsednika dr. Lojze Ude ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk in dr. Dragica Wedam-Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.

Namestnik predsednika dr. Lojze Ude

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia