Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
04.03.2025
07121-1/2025/274
Pravica do popravka, Zdravstveni osebni podatki
Pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo 23. 2. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje, in sicer vas zanima, kako ravnati, če upravljavec (zdravstveni dom) ne popravi navedb skladno z resničnim stanjem.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
Skladno s 16. členom Splošne uredbe ima posameznik pravico doseči, da upravljavec brez nepotrebnega odlašanja popravi netočne osebne podatke v zvezi z njim. Če je možno dokazati, da je nek sicer objektiven podatek v resnici netočen oziroma nepravilen, lahko posameznik uveljavlja omenjeno pravico tudi, če se podatek nahaja na zdravniškem izvidu.
Pravico do vložitve pripomb v zdravstveno dokumentacijo ureja 41. člena ZPacP, ki določa, da ima pacient pravico zahtevati, da se njegove pripombe dodajo k zapisom v zdravstveni dokumentaciji, kar velja ne glede na zakonitost in resničnost vsebine zdravstvene dokumentacije.
V primeru zavrnitve zahteve imate možnost vložiti pritožbo pri IP v 15 dneh od prejema zavrnilne odločitve izvajalca. Prav tako lahko vložite pritožbo, če izvajalec o zahtevi ne bi odločil v predpisanem roku (po Splošni uredbi je rok en mesec, po ZPacP pa 15 dni).
Pravico do popravka ureja 16. člen Splošne uredbe, in sicer določa, da ima posameznik pravico doseči, da upravljavec brez nepotrebnega odlašanja popravi netočne osebne podatke v zvezi z njim. Posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ima ob upoštevanju namenov obdelave, pravico do dopolnitve nepopolnih osebnih podatkov, vključno s predložitvijo dopolnilne izjave.
Če je možno dokazati, da je nek sicer objektiven podatek v resnici netočen oziroma nepravilen, lahko pacient uveljavlja omenjeno pravico tudi, če se podatek nahaja na zdravniškem izvidu. Popravek se lahko izvede na izvornem dokumentu v elektronski obliki ali pa z izdajo novega izvornega dokumenta, ter se na tej podlagi pripravi nove odpravke (izvode) izvida za zunanje uporabnike, kar je odvisno od načina vodenja dokumentarnega gradiva pri izvajalcu. Če je nek podatek po naravi hkrati subjektiven, interpretacijski in strokoven, je praviloma težko dokazati, da je bil podatek v trenutku zapisa (na podlagi takrat razpoložljivih dejstev, takratnega znanja in izkušenj ter podan s strani točno določene osebe) napačen. Izjema je, če bi šlo za tehnično pomoto, npr. napašen zapis druge MKB šifre diagnoze, čeprav je bila mišljena prava diagnoza.
Pravico do vložitve pripomb v zdravstveno dokumentacijo ureja tudi peti odstavek 41. člena ZPacP, ki določa, da ima pacient pravico zahtevati, da se dodajo njegove pripombe k zapisom v zdravstveni dokumentaciji. To velja ne glede na zakonitost in resničnost vsebine zdravstvene dokumentacije. Če boste pri izvajalcu vložili zahtevo za popravek ali vložitev pripomb, imate v primeru zavrnitve možnost pritožbe pri IP v 15 dneh od prejema zavrnilne odločitve izvajalca. Pritožbo lahko vložite tudi, če izvajalec o zahtevi ne bi odločil v predpisanem roku, ki je po Splošni uredbi en mesec, po ZPacP pa 15 dni.
Izpostavljamo pa še pravico do seznanitve z zdravstveno dokumentacijo, ki jo prav tako kot pravico do vložitve pripomb v zdravstveno dokumentacijo ureja 41. člen Zakona o pacientovih pravicah (Uradni list RS, št. 15/08, 55/17, 177/20 in 100/22 – ZNUZSZS; v nadaljevanju ZPacP), in sicer v prvem odstavku določa, da ima pacient ob prisotnosti zdravnika ali drugega zdravstvenega delavca oziroma zdravstvenega sodelavca pravico do neoviranega vpogleda in prepisa zdravstvene dokumentacije, ki se nanaša nanj. Fotokopiranje ali drugo reprodukcijo zdravstvene dokumentacije mora zagotoviti izvajalec zdravstvene dejavnosti. Izvajalec zdravstvene dejavnosti mora pravico dostopa do zdravstvene dokumentacije pacientu omogočiti takoj ali najpozneje v petih delovnih dneh po prejemu zahteve. V kolikor bi bila vaša zahteva zavrnjena ali če ne prejmete odgovora v prepisanem roku, lahko pri IP vložite pritožbo.
Lepo vas pozdravljamo.
dr. Jelena Virant Burnik,
informacijska pooblaščenka