Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Tožeča stranka pritožbe zoper odločbo upravnega organa prve stopnje ni vložila zaradi napačnega pravnega pouka, ki pa ni imel pravne podlage v zakonu. Zato je sodišče tožbo zavrglo na podlagi 7. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1.
Tožba se zavrže.
Upravni organ prve stopnje (v nadaljevanju tožena stranka) je na podlagi Zakona o izvrševanju proračuna Republike Slovenije za leti 2011 in 2012 (v nadaljevanju ZPRS 1112), Zakona o urejanju trga dela (v nadaljevanju ZUTD), Uredbe o postopkih, merilih in načinih dodeljevanja sredstev za spodbujanje razvojnih programov in prednostnih nalog (v nadaljevanju Uredba), Pravilnika o izboru in sofinanciranju programov javnih del (v nadaljevanju Pravilnik) ter Javnega povabila za izbor programov javnih del za leto 2013, objavljenega na spletnih straneh Zavoda RS za zaposlovanje dne 23. 11. 2012, dne 20. 12. 2012 odločil, da se ponudba tožeče stranke za izbor programa javnega dela, ki je prispela na Javno povabilo ne sprejme. V obrazložitvi izpodbijane odločbe tožena stranka navaja, da je strokovna komisija pri obravnavi ponudbe tožeče stranke ugotovila, da tožeča stranka ne izpolnjuje vseh pogojev, določenih z Javnim povabilom, saj ne izpolnjuje pogoja, da ima poravnane vse davke in druge obvezne dajatve v RS zapadle do vključno zadnjega dne v mesecu pred oddajo ponudbe na javno povabilo, zato je po pooblastilu generalnega direktorja Zavoda RS za zaposlovanje, odločila, da se ponudba tožeče stranke za izbor programa javnega dela ne sprejme. V pravnem pouku izpodbijane odločbe je navedla, da zoper obvestilo pritožba ni dovoljena, dopustna pa je tožba, ki se vloži v roku 30 dni od vročitve obvestila pri Upravnem sodišču RS v Ljubljani.
Tožeča stranka s tožbo izpodbija odločbo upravnega organa prve stopnje iz razloga nepravilne in nepopolne ugotovitve dejanskega stanja in sodišču predlaga, da izpodbijano odločbo odpravi.
Tožena stranka je sodišču posredovala upravne spise, odgovora na tožbo pa ni podala.
Sodišče je tožbo tožeče stranke zavrglo.
V zadevi ni sporno, da je Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje (v nadaljevanju ZRSZ) Javno povabilo za izbor programov javnih del za leto 2013 izdal v okviru posebnega progama aktivne politike zaposlovanja, v okviru ukrepa kreiranja delovnih mest, ki je namenjen spodbujanju delovne in socialne vključenosti ter izboljšanju usposobljenosti in delovnih veščin ranljivih skupin brezposelnih ljudi. Sredstva za izvajanje programa pa so bila zagotovljena iz proračuna RS v okviru programa 1000004-aktivna politika poslovanja – spodbujanje za zaposlovanje, ukrepa 2611-12-0244 U4 kreiranje delovnih mest, proračunske postavke 2551-spodbude za zaposlitev brezposelnih oseb. Upravni organ je v zadevi odločal v okviru aktivne politike zaposlovanja določene v 15. členu ZUTD, kot izvajalec ukrepov iz 2. alinee prvega odstavka 72. člena ZUTD.
Kakor izhaja iz javnega razpisa (točka 7/1) o sprejemu ponudbe, na predlog komisije, odloča predstojnik Zavoda za zaposlovanje, oziroma z njegovim pooblastilom delavci območnih služb. Upoštevaje določbe ZUTD Zavod Republike Slovenije opravlja strokovne naloge, ki se nanašajo na izvajanje ukrepov aktivne politike zaposlovanja. V času odločanja tožene stranke veljavni ZUTD ni določal organa, ki bi bil pristojen za odločanje o pritožbi zoper prvostopenjski akt zavoda. Zakon o splošnem upravnem postopku (v nadaljevanju ZUP) v 232. členu določa, da o pritožbi, ki jo je na prvi stopnji izdal nosilec javnega pooblastila odloča organ določen z zakonom. Če zakon ne določa, kateri organ je pristojen za odločanje o pritožbi, odloča o njej stvarno pristojno ministrstvo. Iz upravnega spisa in zgoraj navedenega izhaja, da je tožena stranka v zadevi odločala kot nosilec javnega pooblastila, zato je zoper izpodbijano odločbo dopustna pritožba na pristojno Ministrtvo za delo, družino, socialne zadev in enake možnosti.
Tožeča stranka pritožbe zoper odločbo upravnega organa prve stopnje ni vložila, zaradi napačnega pravnega pouka tožene stranke, ki ni imel pravne podlage v zakonu. Zaradi navedenega je sodišče tožbo tožeče stranke zavrglo na podlagi določb 7. točke prvega odstavka 36. člena ZUS-1. Glede na to, da je sodišče tožbo tožeče stranke zoper izpodbijani upravni akt prve stopnje zavrglo, ima tožeča stranka na podlagi določbe prvega odstavka 235. člena ZUP pravico do vložitve pritožbe zoper izpodbijano odločbo v roku 15 dni od vročitve tega sklepa na Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, saj bi ji bila v nasprotnem primeru kršena ustavna pravica do pravnega sredstva iz 25. člena Ustave Republike Slovenije.