Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

Sklep I R 5/2009

ECLI:SI:VSRS:2009:I.R.5.2009 Civilni oddelek

določitev krajevne pristojnosti po višjem sodišču delegacija pristojnosti iz tehtnih razlogov objektivna nepristranskost sodišča
Vrhovno sodišče
22. januar 2009
Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

Jedro

Nepristranskost se zagotavlja v okviru instituta izločitve sodnika po 70. členu ZPP, saj je lahko pristranski le posamezni in konkretni sodnik, ne pa samo sodišče. Navedbe glede ravnanja državnega pravobranilca v konkretnem postopku, ki naj bi bilo po tožnikovem mnenju sporno in v nasprotju z navodili generalnega državnega pravobranilca in ministra za pravosodje, se na sodišče kot tako ne nanašajo, zato ne morejo biti relevantne pri presoji razlogov smotrnosti.

Izrek

Predlog se zavrne.

Obrazložitev

1. Tožnik zahteva, da mu mora toženka plačati odškodnino v enkratnem znesku za že pretrpljeno premoženjsko škodo in rento za bodočo premoženjsko škodo, ki sta obe posledica ministričinega nezakonitega umika predloga za imenovanje tožnika na notarsko mesto v A. Meni, da se bo postopek očitno lažje izvedel izven območij Višjih sodišč A. in B., kjer zaradi odvetniške dejavnosti tožnika, ki je brez dlake na jeziku in ne priznava avtoritete komitejem in namišljenim veličinam brez morale, prihaja do njegovega šikaniranja. To potrjujejo dosedanje številne spletke in pa razmere vse od leta 1967 dalje, ko je tožnik pričel opravljati odvetniško dejavnost. Zaradi njegove svobodomiselnosti in neuklonljivosti je prišlo do mnogih zamer, kar se odraža tudi v odnosu sodnikov pristojnega prvostopenjskega in drugostopenjskega sodišča. Nekateri sodniki v A. pa gojijo zamere tudi zaradi domnevnega ravnanja njegovega očeta. Opisuje odnos državnega pravobranilca do konkretne zadeve, predvsem njegovo ravnanje v nasprotju z navodili ministra za pravosodje in generalnega državnega pravobranilca. Meni tudi, da ni mogoče pričakovati, da bo nova sodnica, ki v konkretni zadevi odloča, odločila povsem samostojno in neodvisno.

Predlog ni utemeljen.

2. Vrhovno sodišče lahko skladno z določbami 67. člena Zakona o pravdnem postopku (Uradni list RS, št. 26/99 in nasl., v nadaljevanju ZPP) na predlog stranke ali pristojnega sodišča določi drugo stvarno pristojno sodišče, da postopa v zadevi, če je očitno, da se bo tako laže opravil postopek, ali če so za to drugi tehtni razlogi. Delegacija iz razlogov smotrnosti torej omogoča, da se postopek vodi pred drugim sodiščem, kot je sicer določeno v sistemu splošne in posebnih krajevnih pristojnosti, zlasti, ko je očitno, da bo to prispevalo k bolj ekonomični izvedbi postopka ter kadar se zasledujejo drugi tehtni razlogi. Zaradi izjemne narave ukrepa pa je treba okoliščine, ki naj bi ga utemeljile, presojati strogo, in sicer tudi v tem smislu, da določitev drugega sodišča ne pride v poštev, kadar za uresničitev pravnih interesov procesnih udeležencev obstajajo drugi pravni instituti. K drugim tehtnim razlogom za obravnavo delegacije poleg smotrnosti sodi po praksi Vrhovnega sodišča tudi dvom v tako imenovano objektivno nepristranskost sodišča. Gre za vprašanje, ali se po kriteriju razumnega opazovalca v javnosti ustvari videz, da bi sodniki danega sodišča pri uporabi prava zaradi neke okoliščine (največkrat zaradi tesnejših, predvsem sorodstvenih razmerij strank in sodnikov ali delavcev sodišča) ne mogli prosto odločati po svoji vesti. Da je sodišče prve stopnje v tem smislu okuženo z negativno percepcijo tožnika (po mnenju predlagatelja gre za zamere sodnikov zaradi njegovih osebnostnih karakteristik, človeške in profesionalne drže, ravnanj njegovega očeta, itd.) oziroma da je pod vplivom možnih zunanjih faktorjev, iz vsebine spisa in njegovih prilog ni mogoče sklepati. Način obravnavanja zadeve ali izid posameznih postopkov sam po sebi namreč ne zadošča za zaključek o šikaniranju stranke. Vse navedeno je bilo tožniku pojasnjeno že v sklepih z dne 29. 3. 2007 in 10. 1. 2008, ki sta temeljila na smiselno enakih trditvah. Razlog za predlagani prenos pristojnosti tudi ne more biti predlagateljev strah pred morebitno pristranostjo sodnice, ki konkretno zadevo obravnava. Nepristranskost se namreč zagotavlja v okviru instituta izločitve sodnika po 70. členu ZPP, saj je lahko pristranski le posamezni in konkretni sodnik, ne pa samo sodišče. Navedbe glede ravnanja državnega pravobranilca v konkretnem postopku, ki naj bi bilo po tožnikovem mnenju sporno in v nasprotju z navodili generalnega državnega pravobranilca in ministra za pravosodje, se na sodišče kot tako ne nanašajo, zato ne morejo biti relevantne. Predlagateljevi očitki tako niso taki, da bi lahko utemeljili ukrep po 67. členu ZPP, zato je Vrhovno sodišče tožnikov predlog zavrnilo.

Javne informacije Slovenije, Vrhovno sodišče Republike Slovenije

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia