Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Upravna organa pri uvrstitvi izdelkov v sporne tarifne oznake nista upoštevala dejstva, da so ti izdelki (samolepilni bombažni trak) vpisani v register medicinskih pripomočkov.
I. Tožbi se ugodi. Odločba Ministrstva za finance, Carinske uprave Republike Slovenije, Carinski urad Murska Sobota, številka DT 0611-69/2010-1 z dne 29. 11. 2010, se odpravi in se zadeva vrne prvostopenjskemu organu v ponoven postopek.
II. Tožena stranka je dolžna tožeči stranki povrniti stroške tega postopka v znesku 420 EUR, v roku 15 dni od vročitve te sodbe, do tedaj brez obresti, po poteku tega roka pa z zakonskimi zamudnimi obrestmi.
1. Z izpodbijano prvostopenjsko odločbo, številka DT 0611-69/2010-1 z dne 29. 11. 2010, je v točki 1 izreka odločeno, da se družbi A. d.o.o. in družbi B. d.d. določi znesek dajatev in obresti za blago, ki je bilo sproščeno v prost promet in vneseno v domačo porabo brez davčno oproščene dobave s carinskimi deklaracijami Izpostave Celje (SI002022): številka 3810 z dne 4. 3. 2008: carine v znesku 193,90 EUR, davka na dodano vrednost (DDV) 488,29 EUR, obresti od dolga z naslova carine 24,23 EUR, obresti od dolga z naslova davka na dodano vrednost 60,97 EUR, skupaj 767,39 EUR; številka 11089 z dne 26. 6. 2008: carina v znesku 107,05 EUR, DDV 282,17 EUR, obresti od dolga z naslova carine 13,86 EUR in obresti od dolga iz naslova davka na dodano vrednost 36,37 EUR, skupaj 438,45 EUR; številka 1200 z dne 30. 1. 2009: carine 186,29 EUR, DDV 516,79 EUR, obresti od dolga z naslova carine 7,36 EUR, obresti od dolga z naslova davka na dodano vrednost 20,42 EUR, skupaj 730,86 EUR; številka 09SI00202240641769 z dne 12. 10. 2009: carine v znesku 70,35 EUR, DDV 219,89 EUR, obresti od dolga z naslova carine 0,97 EUR, obresti od dolga z naslova DDV 3,04 EUR, skupaj 294,25 EUR; številka 09SI00202240583838 z dne 23. 7. 2009: carine v znesku 97,90 EUR, DDV 286,29 EUR, obresti od dolga z naslova carine 1,75 EUR, obresti od dolga z naslova DDV 5,11 EUR, skupaj 391,05 EUR; številka 09SI00202240667744 z dne 17. 11. 2009: DDV v višini 21,56 EUR, obresti od dolga z naslova DDV 0,27 EUR, skupaj 21,83 EUR; številka 09SI00202240688984 z dne 16. 12. 2009: carine v višini 263,41 EUR, DDV 672,02 EUR, obresti od dolga z naslova carine 2,80 EUR, obresti od dolga z naslova DDV 7,72 EUR, skupaj 925,95 EUR. Oba zavezanca sta dolžna solidarno plačati navedene zneske v roku 10 dni od vročitve te odločbe na prehodni podračun Carinskega urada Murska Sobota, sicer bo za plačilo dajatev uveden postopek izterjave in bodo za vsak dan zamude zaračunane zakonite zamudne obresti. Pod točko 2 izreka je navedeno, da se blago s trgovskim nazivom STRAPPING TAPE pravilno uvrsti v tarifno oznako 59061000 kombinirane nomenklature (dalje KN) in TARIC kodo 00. V 3. točki izreka je navedeno, da se blago s trgovinskim nazivom ELASTIC TAPE pravilno uvrsti v tarifno oznako 590610 00 KN in TARIC kodo 00. Točka 4 navaja, da se blago s trgovinskim nazivom UNDERWRAPPING TAPE, ELASTIC TAPE pravilno uvrsti v tarifno oznako 39211310 KN in TARIC kodo 90. V obrazložitvi izpodbijana odločba navaja, da je bil izveden inšpekcijski nadzor preverjanja izvrševanja oziroma spoštovanja carinskih, trošarinskih in drugih predpisov, katerih nadziranje je v pristojnosti carinske službe. Ugotovitve inšpekcijskega nadzora so zajete v zapisniku inšpekcijskega nadzora, številka DT 0610-27/2010-22 z dne 18. 10. 2010, ki je bil nadzorovani družbi A. d.o.o. vročen dne 19. 10. 2010 in deklarantu postopka družbi B. d.d. 2. Pisne pripombe je v roku podal zakoniti zastopnik družbe A. d.o.o. C.C., ki navaja, da obravnavani trakovi niso uporabni za druge namene kot medicinske. Po proučitvi pripomb in pridobitvi pojasnil carinskega laboratorija, ki je opravil analizo pridobljenih vzorcev blaga v inšpekcijskem nadzoru, je napačno ugotovljeno, da se: trakovi s poimenovanjem STRAPPING TAPE IN ELASTIC TAPE uvrščajo v tarifno oznako poglavja 59 KN ter v nasprotju z natančnim opisom blaga, njegovo sestavo in njegovo uporabo, saj imenovani izdelki ne vsebujejo niti sledi gume in bi ju bilo treba uvrstiti v tarifno številko 3005, kot obveze in podobne proizvode, pripravljene v oblikah ali pakiranjih za prodajo na drobno za medicinske namene, saj sta oba izdelka namenjena obvezovanju in pritrjevanju poškodovanih udov, ali preprečevanju nadaljnjih poškodb udov, tako da zagotovita, da ima ud oziroma sklep oporo, ki preprečuje bolečine in dodatne poškodbe ter omogoča nadaljnjo fizično aktivnost uporabnika, z razliko da je STRAPPING TAPE neraztegljiv trak, ELASTIC TAPE pa raztegljiv in tako ne omejuje aktivnosti uporabnika; da se trakovi s poimenovanjem UND ER WRAPPING TAPE uvrščajo v tarifno oznako poglavja 39 KN, ker je pri uvrščanju blaga treba upoštevati namen uporabe, ki ga določi proizvajalec in upoštevati tudi okoliščino, da je to blago vpisano v register medicinskih pripomočkov in bi ga bilo potrebno uvrstiti v tarif no številko 3005, kot obveze in podobne proizvode, pripravljene v oblikah ali pakiranjih za prodajo na drobno za medicinske namene, saj gre za izdelek namenjen za uporabo skupaj s samolepilnimi trakovi STRAPPING TAPE IN ELASTIC TAPE, obvezovanju in pritrjevanju poškodovanih udov, ali preprečevanju poškodb udov in za kakršnekoli druge namene, ki niso medicinski, ni uporaben. Pripravljen je v oblikah in pakiranjih za prodajo na drobno, gre za medicinske pripomočke za enkratno uporabo, ki so namenjeni izključno za medicinske namene, zato ga je treba uvrstiti v tarif no številko 3005. Kot dokaz za takšno uvrstitev v prilogi podanih pripomb prilaga strokovno mnenje carinskega laboratorija za uvrstitev blaga STRAPPING TAPE CH12 BW-070 -z opisom karakteristik izdelka UNDERWRAPPING TAPE, z dne 10.6.2004, št. 426-2010938-2004/0730-001, ki je bilo sproščeno v prost promet s carinsko deklaracijo izpostave Celje št. 100821/2004. Glede na podane pripombe navaja, da je ugotovljeni dolg v zapisniku napačno obračunan na osnovi napačne uvrstitve kontroliranega blaga v KN.
3. Vzorec STRAPPING TAPE (BW-C12) pridobljen v inšpekcijskem nadzoru je pregledan v carinskem laboratoriju, z ugotovitvijo, da se enostransko samolepljiv trak, širine 12 mm, izdelan iz bombažne tkanine, bele barve, ki je na notranji strani premazan z lepilom na osnovi kavčuka (poliizopren), pakiran v zvitkih dolžine 12 m, ki se uporablja za preprečevanje poškodb pri vseh športih in je namenjen za pritrjevanje, pravilno uvršča v tarifno oznako 5906 10 OO in TARIC kodo OO. Vzorec s trgovskim nazivom ELASTIC TAPE (BW2-E25) pridobljen v inšpekcijskem nadzoru je pregledan v carinskem laboratoriju, z ugotovitvijo, da se enostransko samolepljiv elastičen trak, širine 25 mm, izdelan iz bombažne tkanine, rjave barve, ki je na notranji strani premazana z lepilom na osnovi kavčuka (poliizopren), pakiran v zvitkih po 4 m, ki se uporablja za fiksiranje sklepov, pri katerih je potrebna raztegljivost, varuje pred neugodnimi gibi in ne omejuje športne aktivnosti, pravilno uvršča v tarifno oznako 5906 10 OO in TARIC kodo OO. Vzorec s trgovskim imenom UNDERWRAPPING TAPE (BW-U70) pridobljen v inšpekcijskem nadzoru je pregledan v carinskem laboratoriju, z ugotovitvijo, da gre za plastično folijo celične strukture, izdelano iz gibke, poliuretanske folije, debeline 0,5 mm, rumene barve, pakirane v zvitkih širine 70mm in dolžine 12 m , ki se uporablja kot podbandažni trak skupaj s samo lepilnim trakom in preprečuje vnetja in znojenja pod samolepilnim trakom in se pravilno uvršča v tarifno oznako 3921 13 10 in TARIC kodo 90. 4. V katalogu izdelkov družbe A. d.o.o., so pregledani izdelki opisani kot: samolepilni bombažni trak (Strapping tape) je namenjen za uporabo pri vseh športih za preprečevanje poškodb ali njihovo ponavljanje. Mrežasta prevleka prepušča znoj in trak se zaradi znoja ne odlepi. Lahko pa se uporablja tudi ob dežju. Močan in zelo lepljiv trak je namenjen predvsem za pritrjevanje. Samolepilni elastični trak (Elastic tape), je najbolj primeren za fiksiranje sklepov kot so kolena, rame, itd., pri katerih je potrebna raztegljivost. V kombinaciji z uporabo samolepilnega bombažnega traku (Strapping tape) varuje pred neugodnimi gibi brez da bi omejeval kakršnokoli športno aktivnost. Podbandažni trak(Underwrapping tape) je nelepljiv porozen povoj izdelan iz tanke, visoko prilagodljive poliuretanske pene. Uporablja se skupaj s samolepilnim bombažnim trakom (Strapping tape) ali samolepilnim elastičnim trakom (Elastic tape). Ščiti pred neugodjem pri odstranjevanju prej navedenih samolepilnih trakov. Preprečuje vnetja zaradi znojenja pod samolepilnimi trakovi. Iz opisa izdelkov v katalogu izhaja, da imenovani izdelki ne služijo v medicinske namene – zdravljenju, pač pa delujejo preventivno – varovalno, da do poškodb ne pride.
5. Potrdilo z dne 27. 8. 2002, številka 5373-172/02-02705 s prilogo 1, ki potrjuje, da je blago vpisano v register medicinskih pripomočkov pri Ministrstvu za zdravje, Urada RS za zdravila, ki se sedaj imenuje Javna agencija RS za zdravila in medicinske pripomočke, nima učinka na uvrstitev predmetnega blaga oziroma na pravilnost in zakonitost odločitve o uvrstitvi blaga, saj so pristojnosti glede uvrščanja blaga med medicinske pripomočke s strani Javne agencije RS za zdravila in medicinske pripomočke in pristojnosti carinskih organov glede uvrstitve blaga v kombinirano nomenklaturo carinske tarife na podlagi Carinskega zakonika in v skladu z Zakonom o carinski tarifi, popolnoma različne in za uvrščanje uporabljata različne kriterije, klasifikacije, pravila oziroma načela. Navaja, da za uvrščanje blaga v KN carinske tarife morajo carinski organi upoštevati splošna pravila za razlago KN, opombe k oddelkom in poglavjem, pojasnjevalne opombe KN, pojasnjevalne opombe harmoniziranega sistema, po potrebi uporabiti ostala splošna pravila po hierarhičnem vrstnem redu od 1 do 6. Podrobneje navaja uporabo Splošnih pravil 1. iz tarifne številke 3005, kjer je navedeno: vata, gaza, obveza in podobni proizvodi (na primer obliži, obkladki), impregnirani, premazani ali prevlečeni s farmacevtskimi snovmi ali pripravljeni v oblikah ali pakiranih za prodajo na drobno, za medicinske, kirurške, zobarske ali veterinarske namene, iz česar izhaja, da se kontrolirani vzorci blaga ne morejo uvrstiti pod omenjeno tarifno številko, ker se ne štejejo za vato, gazo, obvezo in podobne proizvode (na primer obliži, obkladki) in niso premazani s farmacevtskimi snovmi ter se ne uporabljajo za medicinske namene. Namenjeni so za uporabo pri športih za preprečevanje poškodb ter za fiksiranje sklepov, pri katerih je potrebna raztegljivost. V nadaljevanju pojasnjuje še postopek v skladu s prvim odstavkom člena 246 Uredbe komisije (EGS), številka 2454/93 z dne 2. 7. 1993 o določbah za izvajanje Uredbe Sveta (EGS), številka 2913/92. Po Carinskem zakoniku se odvzeti vzorci razen, če se pri analizi ali natančnem pregledu uničijo, vrnejo deklarantu. Navaja še izdajo računa za takšen postopek in vračilo stroškov. V nadaljevanju ponovno navaja ugotovitve iz inšpekcijskega zapisnika, kar sodišče v sodbo ne povzema.
6. Glede na drugačno uvrstitev v carinsko tarifo, se spremenijo tudi uvozne dajatve iz naslova carine, kar carinski organ v nadaljevanju z tabelo, v kateri so navedbe carinske izpostave, številka EUL MRN številka, datum EUL, deklarant, vrsta blaga, vrednost v valuti JPY, valutni tečaj in vrednost v valuti EU, določno navaja. Razlaga določbe Zakona o davku na dodano vrednost in obračun DDV ter vseh drugih predpisov, ki se nanašajo na obračun uvoznih dajatev in DDV, kar pa sodišče v sodbo ne povzema.
7. S pritožbeno odločbo, s katero se je odločilo zgolj o pritožbi carinskega zavezanca A. d.o.o., z dne 29. 2. 2012, številka DT-498-1-57/2011-6, je tožena stranka pod točko 1 izreka odločila, da se pritožbi družbe A. d.o.o. delno ugodi. Odločba Carinske uprave RS, CU Murska Sobota, številka DT 0611-69/2010-1 z dne 29. 11. 2010 se v točki 4 izreka spremeni tako, da se črta besedilo: „ ELASTIC TAPE“. Pod točko 2 izreka je odločeno, da se v ostalem pritožba zavrne. V obrazložitvi tožena stranka ponovno navaja vse dejanske in pravne razloge navedene v izpodbijani odločbi. Upoštevale so se pritožbene navedbe, da obstaja nasprotje med 3. in 4. točko izreka izpodbijane prvostopenjske odločbe in obrazložitvijo, tako da je očitno prišlo pri sestavi izpodbijane odločbe do napake in je poleg blaga „UNDERWRAPPING TAPE“ navedeno tudi blago „ELASTIC TAPE“ o čigar tarifni uvrstitvi je bilo sicer odločeno s predhodno točko izreka, ki je tudi povsem usklajena z obrazložitvijo. Glede na to se spremeni 4. točka izreka izpodbijane odločbe, tako da se iz nje črta besedilo: „ELASTIC TAPE“.
8. Tožeča stranka v tožbi uveljavlja vse tri tožbene razloge, to je nepopolno ugotovljeno dejansko stanje, zmotno uporabo materialnega prava in kršitev pravil postopka. Navaja, da je blago s trgovskim imenom STRAPPING TAPE – samolepilni bombažni trak in ELASTIC TAPE – samolepilni elastični trak nepravilno uvrščeno v poglavje 59 KN carinske tarife za leto 2007, 2008 in 2009 pod tarifno oznako 5906 10 00 in TARIC KODO 00; blago s trgovskim imenom UNDERWRAPPING TAPE – podbandažni trak je nepravilno uvrščen v poglavje 39 KN pod tarifno oznako 3921 13 10 in TARIC KODO 90, ker ni upoštevano, da gre za medicinske pripomočke, vpisane v register medicinskih pripomočkov. Navaja Zakon o medicinskih pripomočkih, ki v 3. členu določa, kaj so to medicinski pripomočki. Vse tri vrste blaga se uporabljajo v terapevtske namene in so predvidene za uporabo na ljudeh za zdravljenje ali lajšanje bolezni in za zdravljenje, lajšanje posledic poškodb ali okvar ali kompenziranje okvar ali invalidnosti. Napačno je ugotovljeno dejansko stanje, da se obravnavano blago uporablja zgolj preventivno in ne v medicinske namene, čeprav je splošno znano, da tudi športna medicina predstavlja eno izmed področij medicine. Razen tega je izpodbijana odločba brez vsake obrazložitve, zakaj obravnavani medicinski pripomočki ne služijo v medicinske namene in je v tem delu ni moč preizkusiti, kar je bistvena kršitev pravil postopka. V dokaz, da se obravnavano blago uporablja v medicinske namene ob poškodbah sklepov in mišic, je tožeča stranka pridobila potrdilo z dne 15. 12. 2010 specialista medicine dela, prometa in športa, ki ima izkušnje z uporabo tovrstnega blaga in iz katerega je razvidno, da obravnavani trakovi služijo mobilizaciji in kompresiji poškodovanih delov telesa ter se ne uporabljajo preventivno, pač pa ob poškodbah oziroma boleznih in tako služijo samo v medicinske namene. Prvostopenjski organ je blago razvrstil zgolj na podlagi materialne sestave, kar ni pravilno. Upravni organ bi moral to trgovsko blago, ob dejstvu, da gre za medicinske pripomočke po splošnem pravilu za razlago KN, številka 1, razvrstiti v poglavje 30 KN pod tarifno oznako 3005 10 00 KN (lepljive obveze in drugi proizvodi z lepljivo plastjo) šele subsidiarno, če razvrstitev v to poglavje ne bi bila možna, pa bi smel obravnavano blago uvrstiti v druga poglavja KN. V poglavje 30 (farmacevtski izdelki) KN se pod tarifno številko 3005 uvršča: vata, gaze, obveze in podobni proizvodi (na primer obliži, obkladki), impregnirani, premazani ali prevlečeni s farmacevtskimi snovmi ali pripravljeni v oblikah ali pakiranjih za prodajo na drobno za medicinske, kirurške, zobarske ali veterinarske namene. Blago s trgovskim imenom STRAPPING TAPE in ELASTIC TAPE je obveza, povoj traka oziroma bandaža, ki se uporablja za obvezovanje in pritrjevanje poškodovanih udov in mišic. Blago ni impregnirano, premazano ali prevlečeno s farmacevtskimi snovmi, je pa pripravljeno v oblikah ali pakiranjih za prodajo na drobno za medicinske namene, zaradi česar je to blago treba uvrstiti pod tarifno oznako 3005 KN, ker iz nje ne izhaja, da bi obveza morala biti impregnirana, premazana ali prevlečena s farmacevtskimi snovmi in hkrati tudi pripravljena v oblikah ali pakiranjih za prodajo na drobno, pač pa je dovolj, da izpolnjuje enega od obeh pogojev. Ker sta oba trakova lepljiva in namenjena za medicinske namene (kurativa in preventiva), ju je treba uvrstiti pod tarifno oznako 3005 10 00 KN in ne pod tarifno oznako 5906 10 00 KN (lepljivi trakovi, široki do vključno 20 cm). Pod tarifno številko 5906 se uvrščajo gumirani tekstilni materiali, razen tisti, iz tarifne številke 5902, iz opombe pod točko 4 poglavja 59 pa je razvidno, da so z izrazom „gumirani tekstilni materiali“ mišljeni; a) tekstilni materiali, impregnirani, premazani, prevlečeni, prekriti ali laminirani z gumo: mase do vključno 1 500g na m² ali mase več kot 1,500g/m², v katerih je več kot 50% tekstilnega materiala; b) tkanine iz tarifne številke 5604, izdelane iz breje, trakov ali podobnega, impregnirane, premazane, prevlečene, prekrite ali obložene z gumo; c) tekstilije izdelane iz vzporednih tekstilnih niti, zlepljenih z gumo, ne glede na smo m². Če STRAPPING TAPE in ELASTIC TAPE ne vsebujeta gume je uvrstitev pod tarifno oznako 5906 10 00 KN in TARIC kodo 00 zmotna, takšna uvrstitev pa je tudi v nasprotju z natančnim opisom blaga, njegovo sestavo (ne vsebujeta gume) in z namenom uporabe športne medicine.
9. Odločba se sklicuje tudi na Komentar HS k tarifni številki 5906, ki pod točko D določa, da ta tarifna številka vključuje tudi lepilne trakove, vključno elektro – instalacijske trakove, pri katerih je podloga iz gumiranega ali negumiranega tekstila in lepilo iz gume. Tega pravila organ ne bi smel uporabiti, ker gre za podzakonski predpis v okviru Navodil za uvrščanje blaga v kombinirano nomenklaturo (Uradni list RS, št. 61/2003), ki niso v skladu s kasneje sprejeto Uredbo Komisije (ES) št. 1549/2006 z dne 17. 10. 2006 o spremembi Priloge I k Uredbi Sveta (EGS) št. 2658/87 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi, Uredbo Komisije (ES) št. 1214/2007 z dne 20. 9. 2007 o spremembi Priloge I k Uredbi Sveta (EGS) št. 2658/87 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi in Uredbo Komisije (ES) št. 1031/2008 z dne 19. 9. 2008 o spremembi Priloge I k Uredbi Sveta (EGS) št. 2658/87 o tarifni in statistični nomenklaturi ter skupni carinski tarifi, ki se uporablja neposredno in nadomestijo nacionalno pravo posamezne države članice EU. Sicer pa je prvostopenjski organ Komentar HS k tarifni št. 5906 napačno uporabil, saj je v njem navedeno tudi, da ta tarifna številka izključuje (točka a) lepilne trakove, impregnirane ali prevlečene s farmacevtskimi snovmi ali lepilne trakove, pripravljene v oblikah in pakiranjih za prodajo na drobno, za medicinske, kirurške, zobozdravstvene ali veterinarske namene (tar. št. 3005), kar pomeni, da je obravnavane lepilne trakove potrebno glede na to, da so pripravljeni v oblikah in pakiranjih za prodajo na drobno za medicinske namene tudi po Komentarju HS k tarifni št. 5906, uvrstiti v poglavje 30 KN.
10. Tožeča stranka opozarja še na Uredbo, številka 1214 Komisije ES o uvrstitvi določenega blaga v KN iz leta 1991, objavljeno v Uradnem listu EUL116, ki blago z enakimi lastnostmi in namenom uporabe uvršča pod tarifno oznako 3005 10 00 in ne pod 5906 10 00 KN, zaradi česar bi se moralo blago s trgovinskim imenom STRAPPING TABE in ELASTIC TABE uvrstiti pod tarifno oznako 3005 10 00 KN. Ker prvostopenjski organ te uredbe pri izdaji izpodbijane odločbe ni upošteval, je nepopolno ugotovil dejansko stanje in nepravilno uporabil materialno pravo.
11. Tožeča stranka zatrjuje, da je nepravilna tudi uvrstitev blaga UNDERWRAPPING TAPE – podbandažni trak v poglavje 39 KN pod tarifno oznako 3921 13 10 in TARIC kodo 90 (druge plošče, listi, filmi, folije in trakovi iz plastičnih mas; celičaste strukture, iz poliuretanov, gibkih), in sicer pod poglavje 39 (plastične mase in proizvodi iz plastičnih mas). Iz opombe št. 10 k poglavju 39 je namreč razvidno, da so z izrazom plošče, listi, filmi, folije in trakovi mišljene plošče, listi, filmi, folije in trakovi (razen tistih iz poglavja 54) in bloki pravilne geometrijske oblike, tiskani ali netiskani ali drugače površinsko obdelani, nerazrezani ali razrezani v pravokotne oblike (vključno kvadratne), toda nadalje neobdelani (tudi če so z rezanjem izdelki postali končni za uporabo). Prvostopenjski organ je uvrstil blago s trgovskim imenom UNDERWRAPPING TAPE v KN zgolj na podlagi njegovih fizičnih lastnosti, brez da bi pri tem upošteval dejstvo, da je tudi to blago vpisano v register medicinskih pripomočkov, in da se uporablja na ljudeh v medicinske namene. Ker je zaradi tega napačno ugotovil dejansko stanje, je tudi napačno uporabil materialno pravo in blago s tem imenom namesto v poglavje 30 (farmacevtski izdelki) pod tarifno številko 3005 KN (vata, gaze, obveze in podobni proizvodi npr. obliži, obkladki), impregnirani, premazani ali prevlečeni s farmacevtskimi snovmi ali pripravljeni v oblikah ali pakiranih za prodajo na drobno, za medicinske, kirurške, zobarske ali veterinarske namene), uvrstil v poglavje 39 KN pod tarifno oznako 3921 KN. Podbandažni trak je namreč nelepljiv in se uporablja izključno za medicinske namene v povezavi z uporabo prvih dveh lepilih trakov pri poškodbah mišic in sklepov. Poleg tega je pripravljen v oblikah ali pakiranjih za prodajo na drobno v rolah dimenzije 70 mm x 25 metrov. Zaradi navedenih lastnosti in dejstva, da je izdelan iz poliuretanske pene, in da se uporablja v medicinske namene, ga je treba uvrstiti pod tarifno številko 3005 90 99 KN – drugo, kar pa prvostopenjski organ ni storil. Okoliščina, da KN k tarifni številki 3005 nima opomb ali pojasnil, ne sme prvostopenjskega organa voditi k temu, da poskuša medicinske pripomočke na vsak način uvrstiti v druga poglavja KN, pač pa mora, upoštevaje splošno pravilo št. 1 in 6, obravnavano blago uvrstiti pod tarifno številko, katere poimenovanja oz. opombe najbolj ustrezajo vsem lastnostim obravnavanega blaga in njegovi uporabi.
12. Tožeča stranka se še sklicuje tudi na strokovno mnenje Carinske uprave RS, Generalnega carinskega urada, z dne 10. 6. 2004, št. 426-2010938-2004/0730-001. Glede na to, da je bilo to mnenje pridobljeno za potrebe carinskega postopka, bi carinski organ v zvezi z uvrstitvijo blaga s trgovskim imenom UNDERWRAPPING TAPE v KN ob nespremenjenih določbah KN moral sprejeti enako odločitev, vendar je ni. Ker je bil po pridobljenem strokovnem mnenju v letu 2004 za blago s trgovskim imenom UNDERWRAPPING TAPE obračunan DDV po nižji stopnji na podlagi strokovnega mnenja z dne 10. 6. 2004, tožeči stranki za leto 2007, 2008 in 2009 ni mogoče očitati nepravilnosti pri izvrševanju carinskih predpisov in predpisov o davku na dodano vrednost in ji posledično za nazaj odmeriti carine, razlike DDV med stopnjo 8,5 % in 20 % in zamudnih obresti.
13. Tožeča stranka predlaga, da sodišče tožbi ugodi in obe odločbi kot nezakoniti odpravi, in da odloči, da ji je tožena stranka dolžna povrniti stroške postopka z zakonskimi zamudnimi obrestmi za čas od prvega dne po preteku 8 dnevnega paricijskega roka do plačila, da ne bo izvršbe.
14. Tožena stranka v odgovoru na tožbo vztraja pri dejanskih in pravnih razlogih navedenih v izpodbijani odločbi in predlaga, da sodišče tožbo kot neutemeljeno zavrne.
15. Tožba je utemeljena.
16. Med strankami postopka je sporna pravilna razvrstitev v Kombinirano nomenklaturo (v nadaljevanju KN) carinske tarife, blaga s trgovinskimi imeni STRAPPING TAPE, ELASTIC TAPE in UNDERWRAPPING TAPE, ki ga je tožeča stranka uvozila na podlagi uvoznih carinskih deklaracij preko špediterske družbe B. d.d. Od uvrstitve obravnavanega carinskega blaga so namreč odvisne obračunane uvozne dajatve in uporaba znižane stopnje DDV. Med strankami postopka pa ni sporno, da tožeča stranka poseduje Potrdilo o vpisu v register, številka 531-48/00-UZ/PFO-47/00 z dne 21. 9. 2000, ki ga je izdalo Ministrstvo za zdravje, Urad RS za zdravila, iz katerega izhaja, da je vpisana v register dobaviteljev medicinskih pripomočkov. Iz Potrdila, številka 5373-173/09-02705 z dne 27. 8. 2002, istega upravnega organa izhaja, da je med medicinskimi pripomočki pod prilogo I navedeno: pod zaporedno številko 7, kot lastniško ime STRAPPING TAPE in kot generično ime samolepilni povoj; pod številko 8, kot lastniško ime UNDERWRAPPING TAPE, z generičnim imenom pena podbandažna; pod zaporedno številko 9, kot lastniško ime ELASTIC TAPE, z generičnim imenom povoj (elastični, samolepilni).
17. Kot navedeno je med strankami postopka sporna uvrstitev uvoženih izdelkov STRAPPING TAPE in ELASTIC TAPE, ki jih je carinski upravni organ na podlagi inšpekcijskega nadzora in opravljenih laboratorijskih preiskav glede sestave uvoženih izdelkov, uvrstil v KN tarifno podštevilko z oznako 5906 10 00 in TARIC kodo 00. Po mnenju tožeče stranke pa je pravilna uvrstitev v tarifno podštevilko 3005 10 00 KN carinske tarife, ki poimenuje pod to oznako lepljive obveze in druge proizvode z lepljivo plastjo. Pod tarifno podštevilko z oznako KN 5906 10 00 (pod poglavje te tarifne številke 5906 spadajo gumirani tekstilni materiali razen iz tarifne številke 5902), so namreč navedeni lepljivi trakovi, široki do vključno 20 cm (prva aliena) in drugi (druga alinea). Poglavje 59 obsega (tekstilne materiale) različnih namenov, ki pa ne vsebujejo za odločitev v tem postopku bistvenega medicinskega namena in nimajo oznake farmacevtskega izdelka.
18. Uvožen izdelek UNDERWRAPPING TAPE je carinski organ uvrstil v KN carinske tarife pod tarifno podštevilko z oznako 3921 13 10 – gibki, kar pomeni, da gre za: druge plošče, liste, filme, folijo in trakove iz plastičnih mas (poglavje 3921 KN) in v tem spornem primeru za izdelke iz poliuretanov (3921 13 KN). Pod poglavje tarifne številke 39 KN pa spadajo plastične mase in proizvodi iz plastičnih mas, ki se uporabljajo za različne namene in ne vsebujejo za ta spor bistvenega medicinskega namena uporabe. Trakovi UNDERWRAPPING TAPE so celičaste strukture (carinski organ jih je kot zgoraj navedeno uvrstil pod carinsko oznako: gibki), gre torej po mnenju carinskega organa za izdelke iz plastičnih mas, brez upoštevanja, tudi v tem primeru zatrjevane okoliščine njihovih medicinskih namenov, kar po mnenju tožeče stranke določa uvrstitev (sestava med strankami postopka ni sporna) pod tarifno podštevilko KN 3005 90 99, to je istega poglavja tarifne oznake KN 3005, kot je naveden za prvi dve vrsti uvoženega blaga.
19. Po presoji sodišča je tako utemeljen tožbeni ugovor, da oba upravna organa nista pri uporabi, in s tem uvrstitvi v sporne tarifne oznake upoštevala dejstva, da so ti izdelki vpisani v register medicinskih pripomočkov, kar je razvidno iz zgoraj navedenega potrdila in je to skladno z namenom njihove uporabe, določene v tarifni oznaki KN 3005, ki določa, da je pod to poglavje, za katero tožeča stranka trdi, da je to njena pravilna uporaba, navedeno, da se v njo uvršča vata, gaza, obveze in podobni proizvodi (obliži, obkladki), ki so pripravljeni v oblikah in pakiranjih za prodajo na drobno za medicinske, kirurške, zobarske ali veterinarske namene. Že besedni izraz medicina, prav gotovo obsega tudi varovanje zdravja in zdravstveno preventivo in ne zgolj zdravljenja v najožjem pomenu besede, kot to zatrjuje tožena stranka, kar izhaja tudi iz Slovarja slovenskega knjižnega jezika, ki pod izrazom medicina navaja: veda o zdravljenju in varovanju zdravja; interna, kurativna, preventivna medicina. Enako izhaja tudi iz Slovarja tujk, ki pod izrazom medicina navaja; 1. veda, ki proučuje zdravega in bolnega človeka, njegov razvoj, zgradbo in delovanje njegova organizma, vzroke in potek bolezni, njihovo preprečevanje, spoznavanje, zdravljenje ali lajšanje ter stroka, ki skrbi za učinkovito in smotrno zdravstveno varstvo prebivalstva.
20. Kot navaja tožeča stranka oznaka 3005 KN carinske tarife ne uvršča v ta sklop samo proizvodov, ki so prevlečeni, impregnirani s farmacevtskimi snovmi, temveč tudi (ali) proizvode, ki so pripravljeni v oblikah ali pakirani za prodajo na drobno za medicinske, kirurške, zobarske ali veterinarske namene. Te okoliščine skupaj z izdanimi potrdili o registraciji tožeče stranke kot dobavitelja medicinskih pripomočkov in dejstvom, da so navedeni izdelki vpisani v register medicinskih pripomočkov, utemeljujejo dvom v pravilnost odločitve obeh upravnih organov glede uvrstitve spornega blaga v KN carinske tarife. V ponovnem postopku bo moral organ prve stopnje upoštevati zgoraj navedeno stališče sodišča in v ponovnem postopku preveriti tudi veljavnost izdanih potrdil. Ker sta uporaba znižane stopnje DDV in obračun uvoznih dajatev odvisna od uvrstitve blaga v KN carinske tarife, se sodišče v nadaljevanju ni spuščalo v presojo pravilnosti izračunov teh dveh davčnih dajatev.
21. Sodišče je tožbi ugodilo na podlagi 2. točke prvega odstavka 64. člena Zakona o upravnem sporu (v nadaljevanju ZUS-1), ker so ugotovljena dejstva v nasprotju s podatki spisa in zadevo po tretjem odstavku tega člena vrnilo prvostopenjskemu organu v ponoven postopek.
22. Tožeča stranka je ob vložitvi tožbe zahtevala tudi povrnitev stroškov postopka. Sodišče o njeni zahtevi odloča na podlagi določbe tretjega odstavka 25. člena ZUS-1, ki določa, da če sodišče tožbi ugodi in v upravnem sporu izpodbijani upravni akt odpravi ali ugotovi nezakonitost izpodbijanega akta, se tožeči stranki glede na opravljena procesna dejanja in način obravnavanja zadeve v upravnem sporu prisodi pavšalni znesek povračila stroškov skladno s Pravilnikom, ki ga izda minister, pristojen za pravosodje. Prisojeni znesek plača tožena stranka. Upoštevaje določbo 2. člena Pravilnika o povrnitvi stroškov tožniku v upravnem sporu (Uradni list RS, številka 24/07 - Pravilnik) sodišče ugotavlja, da je tožečo stranko v upravnem sporu zastopal pooblaščenec, ki je odvetnik, zadeva pa je bila rešena na seji, zato je skladno z določbo drugega odstavka 3. člena Pravilnika tožeči stranki priznalo stroške v višini 350 EUR, povečane za 20% DDV.