Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
26. 10. 2000
Ustavno sodišče je postopku za oceno ustavnosti, začetem z zahtevo Občinskega sveta Občine Beltinci, na seji dne 26. oktobra 2000
s k l e n i l o :
Zahteva za oceno ustavnosti drugega odstavka 47.b člena Zakona lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 72/93, 57/94, 14/95, 26/97, 70/97, 10/98, 74/98 in 70/2000) se zavrže.
1.Občinski svet Občine Beltinci izpodbija drugi odstavek 47. b člena Zakona o lokalni samoupravi (v nadaljevanju: ZLS), ki je veljal v času vložitve zahteve. Izpodbija ga v tistem delu, v katerem je določal, da je odločitev na referendumu o uvedbi samoprispevka sprejeta, če je zanjo glasovala večina vseh volivcev v občini oziroma v delu občine, za katerega se bo samoprispevek uvedel. Ker je za druge vrste referendumov o splošnih aktih predpisana navadna večina, je predlagatelj menil, da je določba, ki predpisuje strožjo večino za sprejem odločitve o uvedbi samoprispevka, v nasprotju s 14. členom Ustave. Predlagatelj poudarja, da je na območju Občine uveden samoprispevek v vseh osmih naseljih in se uporablja predvsem za izgradnjo infrastrukture (vodovodno omrežje, asfaltiranje cest in podobno). Ker se uvedeni samoprispevki že iztekajo, pa ob veljavni zakonski ureditvi ni mogoče pričakovati, da bo prišlo do izglasovanja novega samoprispevka. Brez sredstev samoprispevka pa naj ne bi bil možen razvoj naselij in lokalne skupnosti. Poudarja, da država namenja lokalnim skupnostim vse manj sredstev in jim tako prepušča, da same uveljavijo določene dajatve in prispevke.
2.Z Zakonom o spremembah in dopolnitvah Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 70/2000 - v nadaljevanju: ZLS-K) je bila izpodbijana določba drugega odstavka 47.b člena ZLS spremenjena tako, da je odločitev o uvedbi samoprispevka sprejeta, če je zanjo glasovala večina volivcev, ki so glasovali (5. člen ZLV-K). Navedena sprememba pomeni, da za sprejem odločitve o uvedbi samoprispevka ni potrebna več strožja - absolutna večina, temveč navadna relativna večina, tako kot za vse druge referendumske odločitve v občini.
3.Ker je bila izpodbijana določba ZLS spremenjena med postopkom, tako kot je bilo predlagano v zahtevi, niso podani pogoji za nadaljevanje postopka ustavnosodne presoje. Na podlagi sedme alinee 23. člena Zakona o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 15/94 - v nadaljevanju: ZUstS) lahko predstavniški organ lokalne skupnosti poda zahtevo za oceno ustavnosti in zakonitosti le, če so z izpodbijanim predpisom ogrožene pravice lokalne skupnosti. Spremenjena določba drugega odstavka 47. b člena pomeni, da od uveljavitve ZLS-K, to je od 9. 8. 2000, ne velja več izjema, določena za izglasovanje referendumske odločitve o uvedbi samoprispevka, ki naj bi po predlagateljevem mnenju ogrožala pravice lokalne skupnosti. Ker niso več izpolnjeni procesni pogoji za obravnavanje zahteve, je Ustavno sodišče zahtevo zavrglo.
4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi 25. člena ZUstS v sestavi predsednik Franc Testen ter sodnice in sodniki dr. Janez Čebulj, dr. Zvonko Fišer, Lojze Janko, Milojka Modrijan, dr. Mirjam Škrk, dr. Lojze Ude in dr. Dragica Wedam-Lukić. Sklep je sprejelo soglasno.
P r e d s e d n i k :Franc Testen