Modern Legal
  • Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
  • Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
  • Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov
Začni iskati!

Podobni dokumenti

Ogledaj podobne dokumente za vaš primer.

Prijavi se in poglej več podobnih dokumentov

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite ure pri iskanju sodne prakse.

U-I-434/20

Z Googlom najdeš veliko.
Z nami najdeš vse. Preizkusi zdaj!

Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!

Tara K., odvetnica

4. 7. 2022

SKLEP

Ustavno sodišče je v postopku za preizkus pobude Cirila Grma, Kočevje, na seji 4. julija 2022

sklenilo:

Pobuda za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti prvega, drugega in tretjega odstavka 1. člena ter prvega in drugega odstavka 2. člena Odloka o začasni delni omejitvi gibanja ljudi in omejitvi oziroma prepovedi zbiranja ljudi zaradi preprečevanja okužb s SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 155/20), 2.a člena Odloka o dopolnitvah in spremembi Odloka o začasnih ukrepih za zmanjševanje tveganja okužbe in širjenja okužbe z virusom SARS-CoV-2 (Uradni list RS, št. 143/20), drugega odstavka 3. člena Odredbe o začasnih ukrepih na področju organizacije zdravstvene dejavnosti zaradi obvladovanja epidemije COVID-19 in zagotavljanja neodložljive obravnave pacientov (Uradni list RS, št. 154/20), 6. člena Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (Uradni list RS, št. 49/20), prvega odstavka 2. člena Odloka o začasnih omejitvah pri izvajanju športnih dejavnosti (Uradni list RS, št. 150/20), Sklepa o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o Zakonu o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 61/20), Sklepa o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o Zakonu o poroštvu Republike Slovenije v Evropskem instrumentu za začasno podporo za ublažitev tveganj za brezposelnost v izrednih razmerah (SURE) po izbruhu COVID-19 (Uradni list RS, št. 80/20), Sklepa o nedopustnosti razpisa zakonodajnega referenduma o Interventnem zakonu za odpravo ovir pri izvedbi pomembnih investicij za zagon gospodarstva po epidemiji COVID-19 (Uradni list RS, št. 80/20), Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic za državljane in gospodarstvo (Uradni list RS, št. 49/20), Zakona o zagotovitvi dodatne likvidnosti gospodarstvu za omilitev posledic epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 61/20), Zakona o poroštvu Republike Slovenije v Evropskem instrumentu za začasno podporo za ublažitev tveganj za brezposelnost v izrednih razmerah (SURE) po izbruhu COVID-19 (Uradni list RS, št. 80/20), Interventnega zakona za odpravo ovir pri izvedbi pomembnih investicij za zagon gospodarstva po epidemiji COVID-19 (Uradni list RS, št. 80/20), Zakona o interventnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic epidemije COVID-19 (Uradni list RS, št. 80/20), Zakona o interventnih ukrepih za pripravo na drugi val COVID-19 (Uradni list RS, št. 98/20) in Zakona o začasnih ukrepih za omilitev in odpravo posledic COVID-19 (Uradni list RS, št. 152/20) se zavrže.

OBRAZLOŽITEV

1.Pobudnik izpodbija v izreku navedene predpise. Zatrjuje neskladje s 1., 2., 4., 5., 15., 16., 18., 19., 27., 32., 34., 35., 42., 49., 50., 51., 54., 56., 66., 72., 77., 90., 92., 108., 153. in 154. členom Ustave. Navaja, da bi država morala razglasiti izredne razmere, da sicer v državi tako obsežnih in hudih omejitev ne bi smelo biti, da so zaradi ukrepov nastale hude posledice (npr. prepozno odkrivanje bolezni v zdravstvu, samomori, depresija, stres), da je bilo sprejemanje ukrepov nepregledno, da bi o tem morali ljudje imeti možnost soodločanja na referendumu, da so ukrepi povzročili množične kršitve, da bi se dalo zastavljene cilje doseči tudi z blažjimi ukrepi, da so bili virusi med ljudmi od nekdaj enako prisotni, da konkretni virus zdravih ljudi ne ogroža, da bolezen med zdravimi poteka brez simptomov ali resnih zapletov, da je na ljudeh prepovedano delati medicinske poskuse in jim vsiljevati medicinske posege, da ni dopustno zbirati osebnih zdravstvenih podatkov, da je šlo za poseg v osebno svobodo, da so bili okrnjeni osebni stiki, delo, poslovanje idr.

2.Zakon o Ustavnem sodišču (Uradni list RS, št. 64/07 – uradno prečiščeno besedilo, 109/12, 23/20 in 92/21 – v nadaljevanju ZUstS) v 24.b členu določa, da mora pobuda vsebovati navedbo členov predpisa, ki se izpodbija, številko uradnega glasila, v katerem je bil izpodbijani predpis objavljen, razloge o neskladnosti z Ustavo ter druge podatke, ki jih določa Poslovnika Ustavnega sodišča (Uradni list RS, št. 86/07, 54/10, 56/11, 70/17 in 35/20 – v nadaljevanju Poslovnik). Pobudo za začetek postopka za oceno ustavnosti in zakonitosti lahko vloži vsak, ki izkaže svoj pravni interes ob njeni vložitvi (prvi odstavek 24. člena ZUstS). Po drugem odstavku navedenega člena je pravni interes podan, če predpis ali splošni akt, izdan za izvrševanje javnih pooblastil, katerega oceno pobudnik predlaga, neposredno posega v njegove pravice, pravne interese oziroma v njegov pravni položaj. V primerih, ko izpodbijani predpis ne učinkuje neposredno, se lahko pobuda vloži šele po izčrpanju pravnih sredstev zoper posamični akt hkrati z ustavno pritožbo (tako Ustavno sodišče v sklepu št. U-I-330/05, U-I-331/05, U-I-337/05 z dne 18. 10. 2007, Uradni list RS, št. 101/07).

3.V pobudi niso navedene izpodbijane določbe pri vseh izpodbijanih predpisih. Obravnavana pobuda je tudi sicer le izraz splošnega nezadovoljstva nad posameznikovim položajem, povezanim z ukrepi glede COVID-19, tj. brez izkazanega vpliva na konkretni pobudnikov položaj. Ustavno sodišče je pobudo zavrglo, ker vloga ni popolna, pobudnik pa ni izkazal neposrednega pravnega interesa.

4.Ustavno sodišče je sprejelo ta sklep na podlagi tretjega odstavka 25. člena ZUstS in tretje alineje tretjega odstavka 46. člena Poslovnika v sestavi: predsednik dr. Matej Accetto ter sodnica in sodniki dr. Rok Čeferin, Dr. Dr. Klemen Jaklič (Oxford ZK, Harvard ZDA), dr. Rajko Knez, dr. Marijan Pavčnik, Marko Šorli in dr. Katja Šugman Stubbs. Sklep je sprejelo soglasno.

dr. Matej Accetto

Predsednik

Ustavno sodišče

Do relevantne sodne prakse v nekaj sekundah

Dostop do celotne evropske in slovenske sodne prakse
Napreden AI iskalnik za hitro iskanje primerov
Samodejno označevanje ključnih relevantnih odstavkov

Začni iskati!

Prijavite se za brezplačno preizkusno obdobje in prihranite več ur tedensko pri iskanju sodne prakse.Začni iskati!

Pri Modern Legal skupaj s pravnimi strokovnjaki razvijamo vrhunski iskalnik sodne prakse. S pomočjo umetne inteligence hitro in preprosto poiščite relevantne evropske in slovenske sodne odločitve ter prihranite čas za pomembnejše naloge.

Kontaktiraj nas

Tivolska cesta 48, 1000 Ljubljana, Slovenia