Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
19.05.2025
07120-1/2025/220
Občine, Obdelava OP javnih uslužbencev in funkcionarjev, Video in avdio nadzor
pri Informacijskem pooblaščencu (IP) smo dne 25. 4. 2025 prejeli vaše zaprosilo za mnenje glede snemanja sej občinskega sveta. Zanima vas, ali je dopustno prepovedati svetnikom, da snemajo seje občinskega sveta, zlasti v luči tega, da so seje javne ter da jih zvočno in slikovno snemata tako občinska uprava kot tudi mediji, ki so na njih prisotni.
Na podlagi informacij, ki ste nam jih posredovali, vam v nadaljevanju skladno s 5. točko prvega odstavka 55. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov (Uradni list RS, št. 163/22, ZVOP-2), 58. členom Uredbe (EU) 2016/679 Evropskega parlamenta in Sveta z dne 27. aprila 2016 o varstvu posameznikov pri obdelavi osebnih podatkov in o prostem pretoku takih podatkov ter razveljavitvi Direktive 95/46/ES (Splošna uredba) in/ali 5. točke prvega odstavka 76. člena Zakona o varstvu osebnih podatkov na področju obravnavanja kaznivih dejanj (Uradni list RS, št. 177/20, ZVOPOKD), ter 2. členom Zakona o informacijskem pooblaščencu (Uradni list RS, št. 113/05 in 51/07 – ZUstS-A, ZInfP) posredujemo naše neobvezujoče mnenje v zvezi z vašim vprašanjem.
IP ne more namesto občinskega sveta sprejemati odločitev o tem, kako se bo zagotavljala javnost seje občinskega sveta in na ta način posegati v njegovo diskrecijo.
Snemanje sej občinskega sveta mora biti urejeno v internih aktih in je dopustno ob upoštevanju Splošne uredbe in ZVOP-2, kar primarno pomeni, da mora imeti ustrezno pravno podlago bodisi v točki (a) – privolitev ali točki (e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe v povezavi s četrtim odstavkom 6. člena ZVOP-2 – obdelava tistih podatkov, ki so nujni za izvrševanje zakonitih pristojnosti, nalog in obveznosti javnega sektorja, če se s to obdelavo ne poseže v upravičen interes posameznika, na katerega se osebni podatki nanašajo.
Poročanje medijev s sej organov, ki so odprte za javnost, je v skladu z Zakonom o medijih načeloma vedno dovoljeno ob upoštevanju veljavnih predpisov in aktov vsakega organa.
Posameznik, ki snema sejo občinskega sveta, mora imeti svojo ustrezno pravno podlago, kot jo določa Splošna uredba. Mora npr. pridobiti privolitev vseh prisotnih na seji.
Uvodoma IP poudarja, da ne more namesto upravljavcev (v konkretnem primeru občinskega sveta) sprejemati odločitev, o ustreznosti in dopustnosti konkretnih obdelav osebnih podatkov, kamor spada tudi snemanje seje občinskega sveta. V konkretnem primeru lahko poda zgolj splošna pravna izhodišča in nezavezujočo razlago pravil varstva osebnih podatkov.
Občinski svet ima načeloma diskrecijo odločiti, kako bo zagotavljal javnost svojega dela. Lahko se odloči, da bo sam snemal seje, kar pa mora biti primarno urejeno v njegovih notranjih aktih (npr. v poslovniku). Za vsako obdelavo osebnih podatkov mora obstajati pravna podlaga skladno s Splošno uredbo oz. ZVOP-2. Možni pravni podlagi sta ali osebna privolitev posameznika iz točke (a) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe o varstvu podatkov ali t.i. pravna podlaga zakonitih interesov po četrtem odstavku 6. člena ZVOP-2, ki določa, da se lahko obdelujejo podatki za izvrševanje točke (e) prvega odstavka 6. člena Splošne uredbe, ki določa, da se lahko v javnemu sektorju izjemoma obdelujejo tisti osebni podatki, ki so nujni za izvrševanje zakonitih pristojnosti, nalog ali obveznosti javnega sektorja, če se s to obdelavo ne poseže v upravičen interes posameznika, na katerega se osebni podatki nanašajo. O slednjem je treba presojati za vsako snemanje posebej.
Glede snemanja s strani medijev je IP že v mnenju št. 0712-1/2019/209 z dne 5. 2. 2019[1] zavzel stališče, da je poročanje medijev s sej organov, ki so odprte za javnost, v skladu z Zakonom o medijih načeloma vedno dovoljeno ob upoštevanju veljavnih predpisov in aktov vsakega organa. Odločitev o dopustnosti prisotnosti medijev na seji občinskega sveta in na delu pred sejo je tako povsem v pristojnosti občine, ki sama odloča, kako bo zagotavljala javnost svojega dela. Mediji imajo torej svojo pravno podlago za snemanje javnih sej.
Snemanje in javno objavljanje posnetkov sej občinskih svetov pa je lahko zakonito tudi s strani posameznikov, če je za to podana ustrezna pravna podlaga ter če je taka obdelava skladna z vsemi načeli v zvezi z obdelavo osebnih podatkov. Splošna uredba v prvem odstavku 6. člena kot pravne podlage navaja naslednje pogoje:
(a)posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, je privolil v obdelavo njegovih osebnih podatkov v enega ali več določenih namenov;
(b)obdelava je potrebna za izvajanje pogodbe, katere pogodbena stranka je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali za izvajanje ukrepov na zahtevo takega posameznika pred sklenitvijo pogodbe;
(c)obdelava je potrebna za izpolnitev zakonske obveznosti, ki velja za upravljavca;
(d)obdelava je potrebna za zaščito življenjskih interesov posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ali druge fizične osebe;
(e)obdelava je potrebna za opravljanje naloge v javnem interesu ali pri izvajanju javne oblasti, dodeljene upravljavcu;
(f)obdelava je potrebna zaradi zakonitih interesov, za katere si prizadeva upravljavec ali tretja oseba, razen kadar nad takimi interesi prevladajo interesi ali temeljne pravice in svoboščine posameznika, na katerega se nanašajo osebni podatki, ki zahtevajo varstvo osebnih podatkov, zlasti kadar je posameznik, na katerega se nanašajo osebni podatki, otrok.
V vašem primeru bi prišli v poštev pravna podlaga privolitve ter pravna podlaga zakonitega interesa. V primeru slednjega je vedno treba izvesti test tehtanja in določiti, kateri interesi pretehtajo v konkretnem primeru. Glede privolitve IP opozarja še, da bi jo morali pridobiti od vseh prisotnih na seji, ki bi bili posneti ter da mora biti vedno prostovoljna, specifična, informirana in nedvoumna.[2]
Kljub tej možnosti pa, kot omenjeno, IP ne more odločati namesto občinskega sveta oziroma zaobiti njegove diskrecije, kdaj bo snemanje dovoljeval in kako bo zagotovil javnost svojega dela (iz vašega dopisa je možno sklepati, da se zagotavlja tako preko uradnega snemanja s strani občinske uprave kot tudi preko prisotnosti medijev). IP lahko zgolj opozori na pravno podlago in pogoje, ki bi jih morali izpolnjevati za izvedbo snemanja, da bi spoštovali predpise s področja varstva osebnih podatkov.
V upanju, da smo odgovorili na vaša vprašanja, vas lepo pozdravljamo.
dr. Jelena Virant Burnik,
informacijska pooblaščenka
---
[1]Dostopno na: Snemanje sej občinskega sveta - IPRS.
[2]Za več informacij vas lahko napotimo na smernice, dostopne na: https://www.iprs.si/fileadmin/user_upload/Pdf/mnenja/Mednarodna_mnenja/mnenja_na_eu_ravni/20180416_WP259rev01_Article29WPGuidelinesonConsent.pdf.