Samo zamislim si kaj bi rada da piše v sodbi, to vpišem v iskalnik, in dobim kar sem iskala. Hvala!
Tara K., odvetnica
Zakona o urejanju trga dela (v nadaljevanju ZUTD) ne vsebuje ne postopkovnih in ne materialnopravnih pravil (pogojev in meril), ki bi bila podlaga za odločanje o izboru delodajalcev, ki bodo vključeni v izvajanje programov aktivne politike zaposlovanja. Zato Vrhovno sodišče iz v zahtevi predstavljenih razlogov meni, da je 47. člen ZUTD protiustaven in v nasprotju z 2., 120. in 121. členom Ustave ter v povezavi z njimi tudi s 23. členom Ustave.
Na podlagi 156. člena Ustave oziroma prvega in drugega odstavka 23. člena Zakona o ustavnem sodišču je Vrhovno sodišče revizijski postpek prekinilo in vložilo zahtevo za oceno ustavnosti navedenega člena. Revizijski postopek se bo nadaljeval po odločitvi Ustavnega sodišča.
Revizijski postopek se prekine do odločitve Ustavnega sodišča Republike Slovenije o zahtevi za oceno ustavnosti 47. člena Zakona o urejanju trga dela (Uradni list RS, št. 80/10, 40/12 - ZUJF, 21/13, 63/13, 63/13 - ZIUPTDSV, 100/13, 32/2014 - ZPDZC-1, 95/14 - ZIUPTDSV-A).
1. Z uvodoma navedeno sodbo je sodišče prve stopnje na podlagi prvega odstavka 63. člena Zakona o upravnem sporu zavrnilo tožbo tožnice, s katero je izpodbijala obvestilo tožene stranke, št. 11055-87/2015-4 z dne 20. 2. 2015. Z navedenim obvestilom je tožena stranka tožnico obvestila, da se ne sprejme njena ponudba na javno povabilo "Iz faksa takoj praksa/Spodbujanje prve zaposlitve mladih z izpopolnjevanjem za konkretno delovno mesto" zaradi neizpolnjevanja pogojev iz navedenega javnega povabila.
2. Zoper sodbo sodišča prve stopnje je tožnica vložila revizijo.
3. Revizijski postopek se prekine.
4. Po oceni Vrhovnega sodišča 47. člen Zakona o urejanju trga dela (v nadaljevanju ZUTD) ne vsebuje ne postopkovnih in ne materialnopravnih pravil (pogojev in meril), ki bi bila podlaga za odločanje o izboru delodajalcev, ki bodo vključeni v izvajanje programov aktivne politike zaposlovanja. S tem ne omogoča niti sami stranki, da je glede bistvenih vidikov svojega pravnega položaja seznanjena že na podlagi zakona ali na podlagi jasno določenega javnega pooblastila, ki bi odkazovalo na sprejetje ustreznega splošnega akta za izvrševanje javnih pooblastil, niti ne omogoča sodišču, da učinkovito vsebinsko presoja zakonitost odločitev izvajalca ukrepov aktivne politike zaposlovanja (tožene stranke) na podlagi tega člena. Zato Vrhovno sodišče iz v zahtevi predstavljenih razlogov meni, da je 47. člen ZUTD protiustaven in v nasprotju z 2., 120. in 121. členom Ustave ter v povezavi z njimi tudi s 23. členom Ustave.
5. Po 156. členu Ustave oziroma prvem in drugem odstavku 23. člena Zakona o ustavnem sodišču mora sodišče, če pri odločanju meni, da je zakon, ki bi ga moralo uporabiti, protiustaven, postopek prekiniti in začeti postopek pred Ustavnim sodiščem. Vrhovno sodišče je tako revizijski postopek prekinilo in vložilo zahtevo za oceno ustavnosti 47. člen ZUTD, ki je priložena temu sklepu. Revizijski postopek se bo nadaljeval po odločitvi Ustavnega sodišča.